5 عامل برای طراحی یک کمپین موفق در رسانه های اجتماعی

5 عامل برای طراحی یک کمپین موفق در رسانه های اجتماعی

این روزها کیست که تاثیر رسانه های اجتماعی بر زندگی مردم نداند؟ و یا کیست که به نوعی با هر یک از این شبکه های اجتماعی درگیر نباشد؟ شبکه های اجتماعی این روزها تبدیل به یکی از ارکان مهم در زندگی مدرن شده اند. در این میان بسیاری از برندهای بزرگ نیز غافل نمانده و برای برندینگ و یا جذب و یا حفظ مشتری در این شبکه ها اقدام به راه اندازی کمپین کرده اند که برخی از آن‌ها بازخوردهای چشمگیری را داشته است. اما آیا می دانید چگونه می توان یک کمپین موفق در شبکه های اجتماعی طراحی کرد؟ یا از کجا شروع کرد؟ در این مقاله سعی شده، پنج عامل اساسی برای طراحی یک کمپین موفق بررسی شود.

اول، یک تیم توانا تشکیل دهید

ناگفته پیداست، هر آن کسی که در فیس بوک، اینستاگرام و یا در هر پلتفرمی از شبکه‌های اجتماعی پروفایل شخصی دارد، نمی تواند در این شبکه‌ها برای برندی بازاریابی کند. بازاریابی شبکه های اجتماعی نیازمند افرادی است که مهارت‌های گوناگونی در زمینه‌های استراتژی و تولید محتوا، بازاریابی، برندشناسی، گرافیک و… داشته باشند. لذا برای طراحی کمپین موفق در شبکه‌های اجتماعی؛ یک تیم مجرب و کار بلد امری ضروری است.

دوم، برنامه ریزی دقیق کنید

چه بخواهید از محصول جدیدی رونمایی کنید و یا در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی سازمان(CSR) کمپینی راه اندازی نمایید. شبکه‌های اجتماعی بهترین بستر برای این کار هستند. درست هنگامی که تیم اجرایی را تشکیل دادید، نوبت آن است که یک برنامه ریزی دقیق انجام داده و  هدف‌های کوتاه مدت خود را برای هر یک از پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی تعیین کنید و با توجه به اهداف؛  در نظر بگیرید که چه نوع محتوایی و در چه زمانی قرار است در پلتفرم های مورد نظر انتشار یابد.

سوم، تاثیرگذارترین پلتفرم را انتخاب کنید

مهم نیست که چه می گویند و یا چه شنیده اید. تنها یک پلتفرم، بهترین بستر برای راه اندازی کمپین شما است. پلتفرمی که ممکن است برای یک برند به خوبی عمل کرده باشد، برای برند دیگری ممکن است چندان موفق عمل نکند. برای انتخاب بهترین پلتفرم، بایستی به این سوال پاسخ داد: مخاطبان من وقت خود را بیشتر  در کدام یک از پلتفرم‌ها صرف می‌کنند؟ هنگامی که این سوال پاسخ دادید، آن گاه می‌توانید در آن پلتفرم یک کمپین موفق راه اندازی کنید.

چهارم، تایم لاین تهیه کنید

داشتن یک تایم لاین دقیق شما را یاری می کند تا بتوانید متمرکز بمانید و تیم خود را هماهنگ کنید. برای داشتن تایم لاین آنلاین، به راحتی می توانید از گوگل درایو استفاده کنید و در ضمن داشتن این ستون‌ها الزامی است: گروه محتوایی، کلمات کلیدی، نوع محتوا(تصویر، ویدئو، متن، کولاژ و…)، زمان ارسال، فرد مسئول.

پنجم، آخر صدا و زبان سازمانی خود را به درستی انتخاب کنید

هنگامی که شما در هر کدام از پلتفرم های شبکه های اجتماعی محتوایی را تولید می کنید، مخاطبان ابتدا به ساکن پیغام شما را نمی شنوند بلکه به نوع زبان و لحن شما دقت می‌کنند. هر بار که مطلبی را در وبلاگ و یا توییتی و یا کپشنی در اینستاگرام می‌خوانند، در چشم بر هم زدنی اطلاعاتی را در ذهن ذخیره و با خود فکر می کنند که آیا این برند قابل اعتماد است و یا می توان با این برند معامله کرد یا خیر. انتخاب لحنی درست و در پی آن، یک هویت قابل اعتنا از برندتان تاثیر به سزایی در راه اندازی کمپین شما دارد. شما بایستی لحنی را انتخاب کنید که با ارزش های سازمان شما سازگار بوده و نیازهای مشتریان را بر آورده سازد.

منتشر شده در چهارشنبه 15 شهريور 1396       کد خبر : 6993
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح