چادر نشینی در فاز 2 با هدف «نیازمند نمایی»

چادر نشینی در فاز 2 با هدف «نیازمند نمایی»

از اواسط هفته گذشته بلوار شهید صارمی فاز 2 میزبان یک پدیده عجیب و نادر است. یک خانواده 4 نفره اقدام به چادر زنی در نبش سه راه گلها نموده اند و در ظاهر خواهان حل مشکل «سرپناه» برای خود اما در عمل تنها پذیرای کمک های ریالی و کالایی ساکنین اکباتان می باشند.

به گزارش سایت خبری اکباتان، نخستین پرسشی که مادر خانواده در مواجهه با رهگذران بیان می دارد این است که پول پیش خانه را برای عمل فرزندم هزینه کردیم و حالا آواره کوچه و خیابان شده ایم البته پیگیری ها نشان می دهد موضوع به این سادگی که توسط مادر این خانواده مطرح می شود نمی باشد.  

نیکوکار محلی پرداخت کلیه هزینه های عمل جراحی را تقبل کرد

در نخستین ساعاتی که این خانواده در کنار دیوارهای فلزی زمین خاکی فاز 2 اقدام به چادر زنی نمودند، افراد بسیاری در جهت کمک رسانی به آنها برآمدند تا مشکل آنها برطرف شود. در این رابطه با تلاش اهالی شهرک اکباتان در همان ساعت نخست نزدیک به 3.5 میلیون تومان پول جمع آوری می شود تا به پشتوانه آن در محدوده شهر جدید «پرند» و یا «اتوبان نواب» منزلی برای این خانواده تهیه تا از حضور در خیابان خلاصی پیدا کنند و البته در کنار آن خیرین تعهد می کنند که به مدت 3 ماه اجاره منزل را نیز پرداخت تا پدر خانواده به مرور زمان توانایی پرداخت اجاره ماهیانه را پیدا کند.

 اما در واکنش به این حرکت های خیرخواهانه مادر این خانواده اعلام کرد در محدوده «پرند» به علت دوری بسیار راه زندگی نمی کند و آپارتمان اتوبان نواب طبقه چهارم است و نمی تواند 4 طبقه را بدون آسانسور رفت و آمد کند! مادر خانواده در مقابل پیشنهاد کرد که خیرین کمک کنند تا وی بتواند در فردیس کرج یک منزلی را رهن نماید، امری که با مخالفت افراد نیکوکار مواجه شد.

در ادامه حتی یکی از خیرین اعلام کرد که در صورت ارائه پرونده پزشکی دختر کوچک این خانواده حاضر است کلیه هزینه های عمل جراحی او را پرداخت نماید که مادر خانواده اعلام کرد پرونده ای از عمل فرزندش در اختیار ندارد!    

دوربین در شهر گزارش گرفت اما پخش نکرد

روز پنجشبنه یعنی به فاصله 24 ساعت بعد از چادر زنی این خانواده در فاز 2، عوامل برنامه تلویزیونی «در شهر» توسط تماس تلفنی مادر خانواده از این موضوع مطلع و جهت تهیه گزارش راهی شهرک اکباتان شدند و در ابتدا اقدام به تهیه گزارش نسبتا دردناکی از حال و روز این خانواده نمودند. در حین تهیه این گزارش مادر خانواده جلوی دوربین فیلمبرداری اعلام کرد که حاضر یک «پا» نداشته باشد اما سرپناهی برای زندگی خود و فرزندانش محیا باشد.

 اما این پایان ماجرای حضور گزارشگران برنامه در شهر نبود چون پس از توضیحات قانع کننده هوشنگ هموطن نماینده شورایاری اکباتان و علی قربانی رئیس اداره اجتماعی شهرداری ناحیه 6 این افراد به خوبی نسبت به موضوع آگاه شدند و کار خود را متوقف کردند. جالب اینکه روز یکشنبه و پس از تماس با دفتر در شهر مشخص شد که پخش این گزارش نیز از دستور کار خارج شده است.   

خیرین اکباتانی انصراف دادند

به فاصله یک روز پس از حضور این خانواده چادر نشین در اکباتان، کلیه افراد نیکوکار اکباتانی که پیش از این مبالغی را نیز بصورت خودجوش جمع آوری کرده بودند، انصراف خود را از کمک به این خانواده اعلام کردند. پیگیری از این افراد نشان می دهد که آنها بصورت نامحسوس رفتارهای این خانواده را تحت نظر گرفته اند و متوجه شده اند که مبالغی کمک های ریالی و کالایی توسط رهگذاران و حتی خودروهای عبوری به آنها اهدا می شود و احتمالا به همین دلیل پیشنهاد تهیه سرپناه توسط خیرین را در برخی مناطق پذیرا نشده اند.

پس از انصراف خیرین از کمک به این خانواده، شهرداری ناحیه 6 پیشنهاد اسکان موقت در مسافرخانه (تقبل هزینه توسط خیرین) را به این خانواده ارائه نموده تا مجدد با افراد نیکوکار رایزنی صورت پذیرد و مقدمات تهیه سرپناه دائمی فراهم شود که مادر خانواده با صراحت تمام پیشنهاد مذکور را رد کرده است.

برخورد مناسب صورت نگیرد در آینده اکباتان دچار مشکل می شود

اما این مشکل جدای از بحث نیازمند بودن یا «نیازمند نمایی» این خانواده از یک منظر دیگر نیز قابل تعمق است و آن اینکه اگر برخورد صحیح و به دور از جنبه های احساسی با این مشکل صورت نگیرد، چه بسا در آینده ای نه چندان دور اکباتان تبدیل به پایگاهی برای چادر نشینان بی خانمان شود. فراموش نکنیم که شهرک اکباتان محیطی است متشکل از درصد بالایی افراد فرهیخته که شاید از ثروت دنیوی آنچنانی برخوردار نباشند اما در برنامه های خیریه دلی دارند به اندازه دریا و به همین دلیل از هیچ کمکی دریغ نخواهند کرد.   

منتشر شده در يكشنبه 19 شهريور 1396       کد خبر : 6997
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح