تعدادی از کافی شاپ های اکباتان پلمب شدند

تعدادی از کافی شاپ های اکباتان پلمب شدند

صبح امروز (سه شنبه) طرح برخورد با کافی شاپهای متخلف شهرک اکباتان به اجرا رسید و طی آن 5 واحد صنفی در این رابطه پلمب شدند.

به گزارش سایت خبری اکباتان، این کافی شاپها که همگی در محدوده بازارچه های فاز 1 اکباتان قرار داشتند طی صورتجلساتی که در روزهای گذشته با حضور عوامل انتظامی تنظیم و ابلاغ شده بود، پلمب شدند. عواملی همچون مشتریان بدحجاب، استفاده از موسیقی خارجی و عدم استفاده از دستگاه ذخیره کننده برق برای دوربین های مدار بسته (در هنگام خاموشی) مواردی هستند که پلمب مغازه ها به آنها استناد شده و به نظر می رسد که پیگیری هایی که طی روزهای گذشته توسط صاحبان این اماکن صورت گرفته راهگشا نبوده است.    

صاحبان یکی از این کافی شاپها که خودش ساکن اکباتان است و نمی خواست نامش فاش شود در گفت و گو با 4 اکباتان پیرامون تعطیلی های صورت گرفته گفت: «تمام سعی و تلاش خود را می کنیم تا موارد قانونی را به شکل درستی انجام دهیم اما نگاهی که به کار ما وجود دارد نگاه حمایتی نیست. ما به صورت مداوم به مشتریانمان تذکر رعایت حجاب را می دهیم اما مگر یک کافی شاپ دار می تواند مشکل بد حجابی مشتریان خود را حل کند؟ آنهم در شرایطی که دستگاههای فرهنگی از انجام این کار ناتوان هستند. در خصوص استفاده از موسیقی خارجی هم از آهنگ هایی استفاده شده که توسط وزارت ارشاد مورد تأیید قرار گرفته و به صورت علنی در فروشگاههای عرضه محصولات فرهنگی به فروش می رسند.»   

این فرد در ادامه افزود: «یکی از مواردی که مسوولین انتظامی بسیار به آن حساس هستند تعطیلی فضاهایی همچون کافی شاپها و رستورانها تا ساعت 12 شب است که تقریبا تمامی فعالان صنف مواد غذایی در شهرک اکباتان به آن پایبند هستند اما در همین محدوده هستند رستورانهایی که حتی تا 1.30 بامداد و بعضا تا 2 بامداد به کار مشغول می باشند و کسی کاری با آنها ندارد. جالب اینکه در این واحدهای تجاری که تحت عنوان رستوران فعالیت می کنند نه تنها «قلیان» هم در اختیار مشتریان قرار می گیرد بلکه مشتریان مختلفی با مدل های پوشش گوناگون هم تردد می کنند اما مثل اینکه قانون تنها برای یک عده ی خاص اجرا می شود و تنها واحدهایی صنفی همچون ما مجبور هستیم که پایبند قانون باشیم.»

صاحب این کافه در پایان گفت: « تنها توقع ما این است که به عنوان صاحبان یک کسب و کار که چند خانواده از آن ارتزاق می کنند به شغل ما نگاه کنند.»

در این رابطه به نظر می رسد شفاف سازی بیشتر از سوی مسوولین مربوطه و برگزاری جلساتی با حضور صاحبان اماکن صنفی مذکور می تواند تا حدود زیادی به برطرف کردن دلخوری ها منجر شود. نباید فراموش کرد که مختصات بومی اکباتان متفاوت از سایر محلات شهر تهران است و با توجه به نبود اماکن تفریحی کافی برای جوانان و نوجوانان در این شهرک، تعطیلی کافه ها شاید در نهایت منجر به مخفی تر شدن رفتارها و معاشرت های این گروه سنی شود و این نکته ای است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.   

منتشر شده در سه شنبه 21 شهريور 1396       کد خبر : 7011
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح