دبستان قدیمی شهرک اکباتان در حال تبدیل شدن به هتل

دبستان قدیمی شهرک اکباتان در حال تبدیل شدن به هتل

طی هفته های گذشته کلاسهای یکی از قدیمی ترین مدرسه های شهرک اکباتان تبدیل به سوئیت هایی شده است که قرار است در طول سال و برای اجاره در اختیار معلمان قرار بگیرد.  

به گزارش سایت خبری اکباتان، افتتاح و آغاز به کار دبستان «معلم شهید» به اواخر دهه شصت باز می گردد و این یعنی اینکه بیش از 2 دهه کار آموزش نونهالان اکباتانی را به عهده داشته است. اما پس از گذشت این مدت زمان نسبتا طولانی، سال گذشته ناگهان از فرآیند ثبت نام دانش آموزان در این مدرسه جلوگیری به عمل آمد که در پاسخ به پیگیری ها عده ای در پیش بودن تعمیرات را دلیل تعطیلی موقت مدرسه قلمداد کردند اما حالا مشخص شده است که از دل کلاس های این مدرسه حدود 40 سوئیت برای اقامت فرهنگیان تدارک دیده شده است تا به این ترتیب پس از «مرکز اسکان فرهنگیان منطقه 5» دومین مکان اقامتی معلمان هم در شهرک اکباتان فراهم شده باشد.   

بر پایه اطلاعاتی که از همسایگان این مدرسه جمع آوری شده است طی هفته های گذشته به صورت شبانه مصالح ساختمانی در جلوی این مدرسه خالی شده و البته تا صبح علی الطلوع مصالح به داخل مدرسه انتقال داده شده است و در حال حاضر علاوه بر برداشته شدن نام و نشان مدرسه از روی تابلوی سردر، شیشه ها نیز با روزنامه پوشیده شده اند تا از عملیات ساختمانی داخل چیزی مشخص نباشد اما حضور مخفیانه در داخل مدرسه نشان می دهد که هر کلاس درس یا اتاق اداری مدرسه سابق به 2 عدد سوئیت تبدیل شده است که همین مسئله جای سوال دارد؟

در همین رابطه حتی برنامه ریزی لازم برای جایگزینی مکان آموزشی دانش آموزان نیز صورت گرفته است و از 2 سال پیش دانش آموزان به مدرسه راهنمایی دخترانه حضرت معصومه (س) جنب بلوک D1 در فاز 3 انتقال پیدا کرده اند تا عملا حساب همه جوانب کار صورت گرفته باشد.

به هر ترتیب اول مهر و شروع سال تحصیلی جدید در راه است و مشخص نیست در آستانه این ایام نمادین با چه هدفی یک مکان آموزشی مقدس و نوستالوژیک همچون مدرسه تبدیل به هتل یا مرکز اسکان فرهنگیان می شود؟ اتفاقی که احتمالا تنها در کشور ما صورت می گیرد و آیا تنها شهرک اکباتان باید با دارا بودن «2 مراکز اسکان فرهنگیان در شهر تهران» بار مراکز اقامتی معلمان در پایتخت را به دوش بکشد؟  

جا دارد که در این زمینه هیئت مدیره مرکزی اکباتان و شورایاری تا حدودی پیگیر این مسئله باشند تا بوضوح مشخص شود چه برنامه هایی قرار است در این مکان به مرحله اجرا برسد؟  

همانطور که اشاره شد دبستان معلم شهید در سالهای پایانی دهه شصت کار خود را در بلوار شهید نفیسی فاز 1 آغاز نموده و از ابتدا به عنوان دبستان پسرانه مورد استفاده قرار گرفته است. این مدرسه طی سالهای پایانی فعالیتش به شکل هیئت امنایی اداره شده است.      

منتشر شده در شنبه 25 شهريور 1396       کد خبر : 7025
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح