چرا بلوک 10 شارژ هیئت مدیره مرکزی را پرداخت نمی کند؟

چرا بلوک 10 شارژ هیئت مدیره مرکزی را پرداخت نمی کند؟

خبر موثق اما عجیب بود، بلوک 10 واقع در فاز 2 شهرک اکباتان از دی ماه سال 94 شارژ ماهیانه خود را به هیئت مدیره مرکزی پرداخت نکرده است.

به گزارش سایت خبری اکباتان، موضوع شارژ پرداختی ماهیانه توسط بلوکها به هیئت مدیره مرکزی اکباتان یکی از آن مواردی است که طی سالهای گذشته کم و بیش راجع به حاشیه های آن مطالبی به گوش می رسید اما اینکه یک بلوک به یکباره اعلام کند که دیگر شارژ نخواهد داد و تاکنون نیز یعنی نزدیک به 2 سال بر تصمیم خود ایستادگی کند، قطعا مورد مهمی است که باید مورد بررسی بیشتر واقع شود.

از دوره قبلی هیئت مدیره مرکزی شارژ نداده اند

طبق متن نامه ای که چندی پیش از طرف هیئت مدیره مرکزی برای هیئت مدیره بلوک 10 ارسال شده از دی ماه سال 94 پرداخت شارژ بلوک مذکور متوقف شده و این یعنی تقریبا یکسال قبل از استقرار تیم جدید هیئت مدیره مرکزی (آذر 95) واریز مبالغ ماهیانه متوقف شده است. اینجا جای سوال وجود دارد که اقدامات مجید حسیبی به عنوان رئیس سابق هیئت مدیره مرکزی در واکنش به این رویداد چه بوده است؟

مبلغ شارژ بلوکها چقدر است؟

طبق آخرین مصوبه مجمع عمومی هیئت مدیره مرکزی شهرک اکباتان، بلوکها هر ماه باید مبلغ 125 هزار تومان را به عنوان شارژ ماهیانه به حساب هیئت مدیره مرکزی اکباتان واریز تا هزینه های جاری این مجموعه تأمین شود.

مدیر عامل بلوک ده: 10 سال دیگر هم شارژ نمی دهیم!

برای پیگیری این مسئله تماسی با دفتر اجرایی بلوک 10 برقرار و مدیر عامل به محض اطلاع از اینکه موضوع رسانه ای شده است، با پرخاشگری خاصی سعی در به انحراف کشیدن موضوع داشت. اما در ادامه «فلاح زاده» که در حین صحبت های خود توهین هایی را به رأس مجموعه هیئت مدیره مرکزی اکباتان روا می داشت با عصبانیت خاصی عنوان کرد: به ما بگویند که در مقابل کدام خدمات هیئت مدیره مرکزی اکباتان باید شارژ پرداخت کنیم؟ ... اصلا 10 سال دیگر هم شارژ نمی دهیم!

نائب رئیس بلوک 10: مصوبه داریم که شارژ پرداخت نکنیم

پس از مدیر عامل، «جاوید مهری» نائب رئیس بلوک 10 در این تماس تلفنی از مصوبه ای سخن به میان آورد که توسط هیئت مدیره بلوک تدوین شده و قرار است فعلا پرداخت شارژ به هیئت مدیره مرکزی اکباتان صورت نگیرد. وی در پاسخ به دلیل وجود چنین مصوبه ای همان صحبت های مدیر عامل را تکرار می کند و از خدماتی که باید هیئت مدیره مرکزی ارائه دهد سخن به میان می آورد.

در خصوص این مصوبه باید گفت که نمی توان به دلیل عدم دسترسی، درباره چند و چون آن اظهار نظری نمود اما بی تردید در صورت صحت گفته های نائب رئیس تنها می توان داستان «سوراخ کردن کف کشتی را یادآوری کرد که در خاتمه همه را غرق خواهد کرد».

سطح توقعات از هیئت مدیره مرکزی منصفانه نیست

بعضی از هیئت مدیره های بلوکها و همچنین اعضای اجرایی آنها توقعاتی نزدیک به معجزه را از هیئت مدیره مرکزی اکباتان دارند اما بد نیست قدری در این خصوص واقع گرایی حقیقی صورت پذیرد. در این رابطه و برای بررسی بیشتر مبالغ دریافتی هیئت مدیره مرکزی را محاسبه خواهیم کرد تا مشخص شود چقدر دریافتی صورت می گیرد و چقدر خدمات ارائه می شود.

همانطور که اشاره شد مبلغ شارژ ماهیانه هر بلوک 125 هزار تومان می باشد که به فرض پرداخت تمام 33 بلوک اکباتان، رقمی در حدود 4 میلیون و صد و بیست و پنج هزار تومان در حساب هیئت مدیره مرکزی اکباتان جمع آوری می شود. این مجموعه به غیر از شارژ ماهیانه بلوکها هیچ منبع درآمدی دیگری را دارا نمی باشد و اساسا طبق اساسنامه مصوب مجمع هیچ راه درآمد زایی دیگری نیز برای این تشکل تعریف نشده است. 

اما سر فصلهای هزینه ماهیانه این مجموعه شامل اجاره ماهیانه مکان، حقوق یک نفر پرسنل شاغل به عنوان مدیر اجرایی، هزینه های جاری همچون آب و برق و امکانات دفتری و ... می باشد که در نهایت اگر مبلغی هم باقی بماند به عنوان پس انداز در حساب باقی خواهد ماند تا به وقت نیاز مورد استفاده واقع شود.

با این تفاسیر مشخص است که توقع وجود یک ساختار خیلی قدرتمند که همه جا حضور داشته باشد و همه مشکلات را حل کند زیاده خواهی محض است. چون اصولا تمام مسوولیت ها به غیر از مدیر اجرایی افتخاری است و حقوق بگیری وجود ندارد که مورد بازخواست واقع شود. فراموش نکنیم که هیئت مدیره مرکزی حتی توانایی پرداخت حق جلسه به اعضای خود را دارا نمی باشد چه برسد به حقوق و مزایا! پس با توجه به این موارد باید سطح توقعات را در حد داشته ها نگه داشت.  

انحلال هیئت مدیره مرکزی، کابوسی دردناک برای اکباتان

شاید عده ای متوجه نباشند اما وجود یک هیئت مدیره مرکزی هر چند ضعیف به مراتب از عدم وجود آن «پر فایده تر» است. در حال حاضر این تشکل قدیمی شهرک اکباتان حکم نخ تسبیحی را دارا می باشد که دانه های آن را بلوکها تشکیل داده اند. درست که تعداد محدودی از دانه ها بیرون افتاده اند اما همچنان تسبیح خوش آب و رنگ است و بسیاری از نهادهای بیرونی آن را نماد اکباتان قلمداد می کنند. نمادی که بی تردید وجودش باعث حفظ هویت شهرک منحصر به فرد ایران طی حدودا سی و اندی سال گذشته بوده است. 

منتشر شده در دوشنبه 27 شهريور 1396       کد خبر : 7055
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح