دلیل استفاده از «گیاهچه های هلندی» در بلوار اصلی فاز 2

دلیل استفاده از «گیاهچه های هلندی» در بلوار اصلی فاز 2

روز گذشته محمد اسدالهی شهردار ناحیه 6 به بیان جزئیاتی درباره تعریض بلوار شهید صارمی فاز 2 و علت تعویض پوشش فضای سبز آن پرداخت. پروژه ای که پس از انجام فاز نخست، حاشیه های کم و بیشی را نیز به همراه داشت.  

به گزارش سایت خبری اکباتان، شهردار جوان ناحیه 6 ضمن اعلام آغاز فاز دوم تعریض این بلوار افزود: از امشب (دوشنبه) قسمت دوم تعریض بلوار شهید صارمی یعنی از مقابل ایستگاه مترو تا سه راه گلها آغاز خواهد شد. در مرحله نخست تمام تلاش ما این بود که تعریض بلوار شهید صارمی از روبروی فروشگاه هایپرمی تا مقابل ایستگاه مترو با سرعت هر چه تمامتر به انجام برسد چون محدوده حساسی در تردد مردم به حساب می آید و بر همین اساس اگر کار طولانی می شد مردم با مشکل مواجه می شوند که خوشبختانه موفق شدیم قسمت نخست کار را در زمان تعیین شده به انجام برسانیم.

 

محمد اسدالهی در رابطه با مراحل فنی کار و دلیل استفاده از گونه های جدید گیاهی در بلوار شهید صارمی هم گفت: این پروژه در هر مرحله شامل سه قسمت تعریض، جدول گذاری و کفپوش می باشد و البته به علت وجود خط 60 کیلو وات اداره برق که از زیر همین مسیر عبور کرده است کار با سختی های خاصی مواجه شد.

از جمله مشکلاتی که ما باید آن را برطرف می کردیم نامه ای بود که از طرف اداره برق منطقه ای ارسال و محتوای آن این بود که به هیچ عنوان نباید در وسط بلوار شهید صارمی کاشت درخت داشته باشیم و حتی درختانی هم که از قدیم موجود است باید جمع آوری شوند. اما در این رابطه نمی توانستیم طبق درخواست اداره برق درختان عمل کنیم چون بازهم از سوی عده ای متهم می شدیم که شهرداری فضای سبز شهرک اکباتان را نابود کرد. به همین دلیل حتی با وجود اینکه نامه ای از مراجع قضایی به دست ما رسید ما بازهم سعی کردیم در حد امکان فضای سبز را حفظ کنیم و از «گیاهچه های هلندی» استفاده کنیم که هم حالت درختچه را دارا می باشد و هم عمق ریشه های آنها بیشتر از 50 یا 60 سانتی متر نیست و به تابلوهای برق زیر زمینی آسیبی وارد نمی کند.

شهردار ناحیه 6 در پایان خاطر نشان کرد: ما و همکارانم تمام تلاش خود را به انجام رساندیم تا مشکل ترافیک بلوار شهید صارمی تا حدود زیادی برطرف شود اما باور کنید وقتی می شنویم عده ای می گویند این کار برای سهولت فعالیت های مگامال انجام گرفته، خستگی به تن مان باقی می ماند. البته هدف ما رفاه حال مردم است و منتی بر کسی نداریم اما قدری انصاف در اظهار نظرهایی که صورت می گیرد هم باید وجود داشته باشد.   

منتشر شده در سه شنبه 28 شهريور 1396       کد خبر : 7064
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح