همراهی حوزه بسیج برای حل مشکل اراذل و اوباش در بلوک D2

همراهی حوزه بسیج برای حل مشکل اراذل و اوباش در بلوک D2

روز گذشته مهندس سید روح ا... علوی نیا فرمانده حوزه بسیج 121 صابر در رابطه با مشکل بلوک D2 در بحث وجود اراذل و اوباش گفت: «وظیفه ما کار انتظامی نیست اما اگر از ما درخواست کنند مطمئنا بی پاسخ نمی گذاریم.»

به گزارش سایت خبری اکباتان فرمانده حوزه بسیج با اعلام این مطلب افزود: تاکنون به ما اعلام نشده است که یک چنین مشکلی در این محدوده وجود دارد تا متقابلا بسیج از طریق ساز و کار خودش بتواند کمک رسان باشد. باید توجه داشت که فعالیت بسیج انتظامی نیست و بیشتر کارهای این نهاد در حوزه برنامه های فرهنگی و اجتماعی و «امنیت پایدار» به انجام می رسد اما همانطور که اشاره کردم در صورت ارائه درخواست می توانیم هماهنگی لازم را انجام بدهیم تا پاکسازی آن محدوده به طور کامل انجام شود.  

علوی نیا در توضیح بیشتر در رابطه با چگونگی حل این مشکل هم گفت: مرحله اول بررسی معضل است و طبعا پس از آن هماهنگی های لازم با مراجع مربوطه هم به راحتی انجام خواهد پذیرفت. در حال حاضر هم یک سری مأموریت های مهم در شهرک اکباتان و کوی بیمه توسط بسیج در حال انجام است که شاید آشکار نباشد اما حتی دستورات قضایی مربوطه هم اخذ شده است.  

گفتنی است طی روزهای گذشته یکی از عوامل اجرایی بلوک D2 در فاز 3 طی گفت و گو با 4 اکباتان از حضور اراذل و اوباش تا پاسی از نیمه در محوطه این بلوک خبر داد که همین مسئله مشکلاتی را برای ساکنین و عوامل اجرایی بوجود آورده است. حالا و پس از این صحبتها فرمانده حوزه بسیج محدوده نیز از همراهی این «نهاد مردمی» برای حل مشکل مذکور به شرط ارائه درخواست سخن گفته است که قطعا امیدواری ها را برای برطرف شدن معضل اراذل و اوباش در این بلوک افزایش می دهد.

لازم به ذکر است برای حل این مشکل تلاشهای زیادی از طرف مدیریت بلوک D2 صورت گرفته است و حتی بنا به روایت یک عضو اجرایی بلوک، برای حل این مشکل بستن قرارداد با شرکتی که در زمینه تأمین مسائل حفاظتی فعالیت می کند، نیز در دستور کار قرار گرفته و بصورت ماهیانه هزینه چند میلیونی این شرکت را پرداخت می کنند اما در عمل آنطور که باید و شاید معضل اراذل و اوباش برطرف نشده است.

عمده دلیلی که همکاری با شرکت حفاظتی مورد نظر به نتیجه نرسیده است این است که نیروهای این شرکت در پاسخ به اعتراضات دست اندرکاران بلوک برای عدم حصول نتیجه مورد نظر اعلام می کنند: «ما ضابط قضایی نیستیم و نمی توانیم برخورد کنیم و تنها می توانیم به آنها تذکر بدهیم».

منتشر شده در پنجشنبه 30 شهريور 1396       کد خبر : 7069
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح