ترازنامه مالی برخی بلوکهای فاز 2 همیشه منفی است

ترازنامه مالی برخی بلوکهای فاز 2 همیشه منفی است

مدیران عامل برخی بلوکهای فاز 2 شهرک اکباتان ترجیح می دهند در مورد عملکردشان کمتر مورد پرسش واقع شوند و البته این پرسش وقتی در رابطه با ترازنامه مالی مجموعه تحت مدیریتشان باشد که دیگر اصلا توقع ندارند سخنی بشنوند!

به گزارش سایت خبری اکباتان، بررسی های نامحسوسی که از مدتها پیش در زمینه «ترازنامه مالی» برخی بلوکهای فاز 2 صورت گرفته است به روشنی بیانگر منفی بودن کفه ترازوی یا به عبارتی بده بستانهای این بلوکها می باشد و این یعنی برخی بلوکهای فاز 2 همیشه بدهکار هستند.

بدهکاری در عین پولداری

یکی از نکاتی که در رابطه با بلوکهای فاز حائز اهمیت و توجه می باشد، فضای قابل توجهی است که به عنوان «زیر بلوکی» به صاحبان اصناف گوناگون اجاره داده می شود و همه ماهه عائدات چشمگیری را برای دست اندرکاران بلوک به همراه دارد.  اما در کمال ناباوری دریافت چند فقره اجاره ماهیانه از اماکن تجاری موجود در برخی بلوکها نیز باعث بالارفتن نمودار ترازوی «بده بستان»آنها نمی شود. گفتنی است در مواردی برخی بلوکها پا را از «زیر بلوکی» هم فراتر گذاشته اند و در فضای سبز مجاور جاده سلامت خود ساخت و ساز مختصری را هم انجام داده اند تا از اجاره دادن آن درآمدی ویژه کسب کنند اما بازهم صورت مسئله تغییری نمی کند و تراز منفی است.

دولتهای در سایه وجود دارند

یکی از مهمترین مشخصه های بلوکهای دارای تراز منفی در فاز 2 وجود افرادی است که همیشه هستند. این افراد چه در قالب مدیر عامل و چه رئیس هیئت مدیره حضوری دائمی دارند و و شاید تنها تغییر جایگاه بدهند. این نفرات با هر انتخاباتی در مجامع عمومی بلوک یا حضورشان تمدید می شود و یا در یک قالب جدید ظهور می کنند و مثلا از مدیر عاملی به ریاست هیئت مدیره می رسند اما هیچگاه صندلی خود را ترک نمی کنند. جالب اینکه اشخاص مورد نظر مخالفان نسبتا زیادی هم در بلوک های خود دارند اما در بیشتر مواقع صدای مخالفین به جایی نمی رسد چون آنها بلد هستند بازی را به سمتی پیش ببرند که در نهایت ...

در یکی از بلوکهای فاز 2 به یکی از همین افراد که همیشه هست «دولت در سایه»  گفته می شود.

بدهکاران شارژ زیاد هستند

یکی دیگر از ویژه گی های بلوکهای بدهکار دارا بودن تعداد بالایی از بدهکاران پرداخت شارژ که همان ساکنین هستند می باشد. این مورد کاملا در بلوکهای دارای تراز منفی مشخص و روشن است اما نکته ای که در پس این نکته نهفته است اینکه به نظر می رسد تلاش خاصی برای تصفیه بیشتر افراد بدهکار صورت نمی گیرد و بعضی راحت تر هستند که لیست سیاه افراد شارژ نداده «پر و پیمان» باشد. به هر صورت اینهم یک مدل مدیریت است که در کنار اسناد «عجیب و قریب» موجود در این بلوکها وجود دارد.

بلوکهای موفق با پس انداز میلیاردی

اما مطالب عنوان شده به هیچوجه دلیلی بر این گفته نیست که بلوکهای موفق از نظر مسائل مالی در فاز 2 وجود نداشته باشند چون به طور مثال همین حالا در یکی از بلوکهای شمالی فاز 2، نه تنها پس انداز سپرده بلوک به مبلغی نزدیک به 1 میلیارد تومان رسیده بلکه خدمات فرهنگی و اجتماعی متنوعی نیز برای ساکنین همین بلوک وجود دارد که این شواهد بیانگر وجود مدیریت های موفق در فاز 2 شهرک اکباتان است.

با این تفاسیر همیشه و در هر شرایطی می توان نمونه های مختلفی را در یک فرآیند رصد کرد اما چیزی که شاید باید مورد توجه بیشتر واقع شود، مشارکت و همراهی بیشتر ساکنین در تعیین سرنوشت محل زندگی خود است. موضوع مهمی که به نظر می رسد در برخی بلوکهای اکباتان کمتر به آن پرداخته می شود. 

منتشر شده در دوشنبه 10 مهر 1396       کد خبر : 7104
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح