جلسه دوم با مترو، شاید راه مگامال به فاز 1 باز شود

جلسه دوم با مترو، شاید راه مگامال به فاز 1 باز شود

در فاصله ای حدود 2 هفته پس از جلسه نخست هیئت مدیره مرکزی با پیمانکار خط 4 مترو، این بار مترویی ها در مقام میهمان قرار گرفتند تا هم بازدیدها دو طرفه صورت گیرد و هم نتایج بررسی ها به صورت رو در رو مطرح شود.

به گزارش سایت خبری اکباتان، سه شنبه شب آرمان رضا محدث مدیر شرکت پیمانکاری خط 4 مترو در جلسه هیئت مدیره مرکزی شهرک اکباتان حضور پیدا کرد تا در ادامه مباحث مطرح شده در جلسه نخست، نتیجه گیری های لازم در خصوص مهمترین موضوع موجود مرتبط یعنی ایجاد ورودی در مقابل بلوک 13 تصمیم گیری شود.

تغییر در خواسته مترویی ها

از مهمترین نکات قابل توجه در جلسه دیشب، تغییر خواسته پیمانکار خط 4 متروی تهران بود. اگر در جلسه پیشین «محدث» بارها جمله «ما فقط یک ورودی در ضلع غربی بلوار شهید صارمی لازم داریم، 100 متر بالا یا پایین فرقی نمی کند»، را تکرار می کرد اما در جلسه شب گذشته پس از پیشنهاد هیئت مدیره مرکزی مبنی بر ایجاد ورودی مترو در فضای 3 راه گلها و نزدیک مجتمع تجاری گلها، صحبت هایی از صرفه اقتصادی احداث ورودی در نزدیکی ایستگاه مترو به میان آمد که به نوعی می توان آن را تغییر برخی خواسته ها از طرف پیمانکار مترو قلمداد کرد. 

ورودی میدان هگمتانه توجیح فنی ندارد

در خلال جلسه دیشب پاسخ پیشنهاد قبلی هیئت مدیره مرکزی مبنی بر ایجاد یک ورودی در میدان هگمتانه هم از طرف پیمانکار ارائه شد و بر اساس نقشه های مکتوب ایجاد یک ورودی در میدان هگمتانه به علت مسافت راهروی زیرزمینی بیش از 200 متر تا ایستگاه متروی فاز 2 به هیچوجه توجیه فنی را دارا نمی باشد.  

هیئت مدیره مرکزی یک کلام، بلوک 13 نه

اگر چه دیشب در ابتدای جلسه قول های مساعدی برای سامان دادن وضعیت ایستگاه مترو «ارم سبز» واقع در ضلع شمالی شهرک اکباتان از طرف پیمانکار ارائه شد اما این قضیه موجب نشد که منتخبین هیئت های مدیره در مقابل خواسته پیمانکار مبنی بر موافقت با اختصاص فضای بلوک 13 برای احداث درب جدید مترو موافقت کنند.   

در این رابطه پیمانکار به صورت ضمنی امکان بهره گیری از دستور العمل ها و آیین نامه های قانونی برای در اختیار گرفتن زمین مقابل بلوک 13 را نیز یادآوری کرد که در پاسخ علی ارادتی رئیس هیئت مدیره مرکزی توصیه کرد که کار از روشهای مسالمت آمیز پیگیری شود بهتر است.

پیشنهاد راه پیدا کردن مگامال به فاز 1

اما یکی دیگر از موارد مطرح شده در جلسه چرایی باز نشدن درب ورودی مترو در مگامال بود که در پاسخ محدث عنوان کرد: شرکت مترو پس از ساخت ایستگاه مترو در کنار مجتمع مگامال یک مبلغی به عنوان ارزش افزوده از مگامال می خواهد که البته این مبلغِ ارزش افزوده از بسیاری مجتمع هایی که در کنار آنها ایستگاه مترو ساخته شده، دریافت می گردد. مگامال هنوز این ارزش افزوده را پرداخت نکرده و به همین دلیل هنوز درب ورود مسافران مترو به این مجتمع باز نشده است.

پس از بیان این مطلب اعضاء پیشنهاد کردند که در صورت امکان یک ورودی از فاز 1 (بلوار شهید بوذری) و در فضای زیر سطح اتوبان ستاری ساخته و به مگامال اتصال پیدا کند تا دسترسی فاز یکی ها به ورودی متروی مگامال هم تسهیل شود. پیشنهادی که قرار شده بررسی و متعاقبا نتیجه اعلام شود.

در این رابطه علیرضا شکوهی به نکته خوبی هم اشاره کرد و گفت: شاید با احداث این مسیر عبور زیر زمینی بحث دریافت ارزش افزوده از مگامال هم بهتر پیگیری شود چون بالاخره ایجاد دسترسی از فاز 1 به مگامال برای این مجتمع هم سودآوری مناسبی به همراه دارد.   

منتشر شده در پنجشنبه 13 مهر 1396       کد خبر : 7135
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح