سرنوشت نامعلوم بودجه 1 میلیارد و 800 میلیونی تره بار فاز 2

سرنوشت نامعلوم بودجه 1 میلیارد و 800 میلیونی تره بار فاز 2

چندی پیش اطلاعیه ای در میدان میوه و تره باز فاز 2 نصب شده بود مبنی بر اینکه بهسازی مکان این مجموعه به زودی صورت خواهد گرفت، امری که در نهایت با مخالفت هیئت مدیره مرکزی اکباتان مواجه شد.

به گزارش سایت خبری اکباتان، در تاریخ 12 شهریور 96 هیئت مدیره مرکزی شهرک اکباتان طی نامه ای به شهردار منطقه 5 بهسازی مکان میدان میوه و تره بار فاز 2 را مورد انتقاد قرار داد. علی ارادتی در این نامه نوشت که محل فعلی همانند مکان قبلی که تره بار در آن فعالیت داشته، از ابتدا موقت بوده و قرار بر این بوده تا بعد از اتمام پروژه مگامال به داخل آن انتقال پیدا کند.

مگامال زیر بار نمی رود  

در سمت مقابل این جریان مگامال قرار دارد که باید پذیرای میدان میوه و تره بار فاز 2 اکباتان باشد و آنگونه که از صحبتهای صریح مدیران ارشد این مجموعه برمی آید هیچ برنامه ای برای اسکان میدان تره بار در داخل آن وجود ندارد. در این رابطه تنها کافی است که نقشه ها و طرح های مورد نظر در مگامال را با حضور کارشناسان فنی و اجرایی آن بررسی کنید تا به خوبی متوجه شوید که هیچ جانمایی خاصی در زمینهای موجود برای این کار صورت نگرفته است.

مهمترین استدلال مگامالی ها برای عدم پذیرایی از میدان میوه و تره بار ارزش بالای زمین در این مجموعه و عدم توجیه اقتصادی برای راه اندازی میدان میوه و تره بار می باشد. نکته ای که در نگاه اول صحیح به نظر می رسد اما از گوشه و کنار هم خبر می رسد که پیش بینی شده است که با فعالیت غرفه های «میوه فروشی» و دیگر مایحتاج روزانه، حضور سایر برندها در دل این مجموعه تحت الشعاع قرار بگیرد.  

شهرداری نمی تواند فشار بیاورد

مخاطب نامه هیئت مدیره مرکزی اکباتان، سید محسن اسدی شهردار فعلی منطقه است تا شاید تدبیری توسط وی اندیشیده شود و مقدمات جا به جایی میدان تره بار فراهم شود اما واقعیت مطلب آن است که شهرداری منطقه 5 با مدیریت اسدی فعلا نمی تواند اعمال فشاری بر روی مگامال داشته باشد. از یک سو پس از انصراف مگامال از ساخت فاز سوم پروژه (هتل، ساختمان اداری و ... ) توافق شده تا زمینهای معوضی در اختیار مگامال قرار گیرد تا ضررهای آنها از انصراف این قسمتها جبران شود که این مورد هنوز رخ نداده است. از طرف دیگر طرح ساخت مرکز همایشهای مگامال که قرار است 4 سالن آمفی تئاتر در بخش زیر سطحی ساخته شود، مدتها است که در کشوی شهردار منطقه 5 خاک می خورد و توجهی به آن نمی شود.

به این ترتیب فعلا شهرداری منطقه 5 آنطور که باید و شاید دست مگامالی ها را زیر ساطور ندارد تا بتواند خواسته های هیئت مدیره مرکزی اکباتان را محقق کند.   

سرنوشت نامعلوم بودجه 1 میلیارد و هشتصد میلیونی

بنا بر پیگیری های صورت گرفته مشخص شده است که یکی از مدیران ارشد سازمان میادین میوه و تره بار منطقه 5 ساکن شهرک اکباتان و اتفاقا بلوک C2 در فاز 1 است که البته به دلیل عدم تمایل وی مجاز به نام بردن از ایشان نیستیم.

امری که مشخص است اینکه فرد مورد نظر دلش می خواسته یک کاری برای محل زندگی خود انجام دهد چون حتی چندی پیش در صحبتهایی با اطرافیان عنوان کرده: «یک بودجه ای داشتیم که دلم می خواست آن برای اکباتان هزینه کنم اما حالا که هیئت مدیره مرکزی مخالف است از این کار صرف نظر می کنم.»

بر اساس اخباری که در اختیار 4 اکباتان قرار گرفته است مبلغی که برای ساماندهی میدان میوه و تره بار فاز 2 در نظر گرفته شده بود در حدود 1 میلیارد و هشتصد میلیون تومان بوده است. با این بودجه قرار بوده علاوه بر اصلاحات لازم در مکان فعلی، موقعیت زمین پارکینگی کنار تره بار نیز ثبات بیشتری پیدا کند تا مشکلات ترافیکی موجود در حوالی آن تا حدودی برطرف شود.

به این ترتیب فعلا مشخص نیست که آیا واقعا تره بار فعلی موقت است یا جا به جا خواهد شد؟ در این زمینه تنها گذر زمان بیانگر درستی تصمیمات امروز خواهد بود.    

منتشر شده در شنبه 15 مهر 1396       کد خبر : 7140
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح