سازندگان شهرک اکباتان دور هم جمع شدند

سازندگان شهرک اکباتان دور هم جمع شدند

در حرکتی کاملا خلاقانه کارکنان قدیمی شرکت عمران و نوسازی تهران یا به عبارتی سازندگان شهرک اکباتان دور هم جمع شدند تا پس از گذشت سالهای طولانی که از اتمام این پروژه می گذرد، یاد ایام گذشته و البته تلاشها و دوستی هایشان را گرامی بدارند.

به گزارش سایت خبری اکباتان، از حدود یکسال پیش ایده اصلی برگزاری دور همی کارکنان شرکت عمران و نوسازی تهران در ذهن یکی از کارکنان قدیمی این مجموعه جرقه می خورد و در طی 3 ماه گذشته این برنامه با جدیت بیشتری پیگیری می شود تا در نهایت عصر روز پنجشنبه و به میزبانی باشگاه راه آهن حدود 60 نفر از مجموع 9 هزار کارمند و کارگری که در پروژه ساخت اکباتان نقش داشتند در یک دورهمی دوستانه گرد هم آمدند.

حسین قاضی یکی از بازنشستگان این شرکت که در حال حاضر نیز در خود شهرک اکباتان مشغول فعالیت است با اعلام این مطلب افزود: کارکنان شرکت عمران و نوسازی سالهای بسیاری را در کنار یکدیگر تلاش کردند تا پروژه بزرگ شهرک اکباتان به سرانجام برسد اما پس از اتمام کار در دهه هفتاد این افراد تا چندی پیش به آن شکلی که باید خبری از یکدیگر نداشتند و متأسفانه شاید در مراسم ختم یکی از عزیزان همدیگر را می دیدیم. اما از چندی پیش یک گروه تلگرامی درست کرده ایم که از سرتاسر دنیا همکاران قدیمی در آن عضویت دارند و از احوالات هم باخبر می شوند و امروز هم از دل همان گروه تلگرامی نخستین نشست دوستانه سازندگان شهرک اکباتان را ترتیب دادیم و خوشبختانه بعضی از دوستان از شهرستان و حتی خارج از کشور خود را به این مراسم رساندند تا هم خاطرات گذشته ما زنده شود و هم اکباتانی را که روزگاری برایش زحمات بسیاری کشیده شده است از نزدیک شاهد باشیم.

گلزار نبود اما همه یادش کردند   

   رحمان گلزار شبستری سازنده اصلی شهرک اکباتان در مراسم دیروز غائب اصل بود. وی که در حال حاضر مقیم کشور آمریکا است امکان حضور در مراسم را پیدا نکرد اما تقریبا همه حاضرین از او به نیکی یاد کردند و خاطراتی را نیز از برخوردهایشان با او بازگو کردند.

اما در کنار نام گلزار افرادی هم که در قید حیات نبودند و روح آنها به دیار باقی پرکشیده بود، یادی صورت گرفت، فاتحه ای نثار آنها شد و البته خاطراتی از سوابق و همکاری و رفاقت حاضرین با آنها عنوان گردید.

در خلال مراسم اعلام شد که عکس و فیلم های این دورهمی برای مهندس گلزار نیز ارسال خواهد شد.

معرفی، ناهار و لوح یادبود

در طول این مراسم روز برنامه های متفاوتی در نظر گرفته شده بود. نخست تعدادی از حاضرین به سخنرانی پیرامون پروژه اکباتان، شرکت عمران و نوسازی، دوستی ها و آنچه که در گذشته روی داده است پرداختند. در این بیم مهندس جهانشاه رستمی که به نمایندگی از نشریات شهرک اکباتان نیز در این جمع حضور داشت به بیان سخنانی هر چند کوتاه پرداخت و از مهندسین و کارشناسان حاضر تقاضای راه اندازی کمپین «نجات تهران» را مطرح نمود.

پس از آن حاضرین که به سبب گذشت سالهای نسبتا زیاد تغییر چهره و ظاهر داده بودند به ترتیب حروف الفبا و با ارائه تعریفی کوتاه توسط مجری برنامه به جمع معرفی شدند تا همه حاضرین با یکدیگر آشنا شوند. در این رابطه گفتنی است که مجری برنامه (حسین قاضی) خود یکی از کارمندان قدیمی شرکت عمران و نوسازی به شمار می رفت بواسطه شناختی که از تمام نفرات داشت معرفی جانانه و دلنشینی را به عمل آورد.  

بعد از این قسمت نوبت صرف ناهار بود و در انتها هم لوح هایی به عنوان یادبود به حاضرین تقدیم شد. در انتها هم پایان بخش مراسم عکس های یادگاری دسته جمعی و انفرادی بود که ثبت و ضبط خاطرات یک نشست صمیمی و دوستانه را برای همیشه ماندگار کرد.

منتشر شده در شنبه 22 مهر 1396       کد خبر : 7170
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح