آزمون استعداد یابی کودکان و نوجوانان در اکباتان

آزمون استعداد یابی کودکان و نوجوانان در اکباتان

موسسه «مطالعه و خلاقیت کودک و نوجوان» از سال 1386 برای اولین بار در ایران به عنوان یک موسسه خدماتی پژوهشی با هدف کشف استعداد کودک ونوجوانان 3 تا 15 سال کشور آغاز به فعالیت نموده است.

به گزارش سایت خبری اکباتان، این موسسه با همکاری آژانس جهانی استعدادیابی (WTA) فعالیت می کند در 24 نقطه از استان تهران دارای نمایندگی می باشد که یکی از آنها در محدوده شهرک اکباتان قرار گرفته و همانند سایر دفاتر این مجموعه مهمترین هدف آن کشف استعداد و شکوفایی خلاقیت استعدادهای نهفته است.

خدمات موسسه استعدادیابی                                                              

رویکرد این موسسه پژوهشی و نوع کار بدین شکل است که کودکان در زمینه رشته های مختلف اعم از علوم تجربی، علوم زیستی، هنر و ... فعالیتهایی را بصورت پژوهشی و در قالب بازی و آزمون و خطا انجام می دهند. فعالیت های این موسسه در کلیه دفاتر سراسر کشور که حدودا 90 شعبه می باشد بصورت یکپارچه و توسط مربیانی که دوره های مخصوص دفتر مرکزی موسسه را زیر نظر دکتر کیان (بنیانگذار موسسه) گذرانده اند و اصطلاحا «سفیران خلاق» نامیده میشوند انجام میگیرد.

آزمون های استعداد یابی

در بدو ورود به این موسسه از کودک یک آزمون استعدادیابیِ رایگان گرفته می شود که در آن برخی ویژگیهای روانی، جسمی و آزمودنی همچون میزان سلطه گری، جاه طلبی، تمرکز، بهره هوشی و ... مورد ارزیابی قرار میگیرد. پس از این آزمون کودک دوره هایی را موسوم به دوره «شکوفایی خلاقیت» را طی تا در نهایت مشخص شود که در چه رشته ای استعداد بیشتری از خود نشان داده است.

کارگاه آموزشی «والدین مقتدر»

علاوه بر مباحث استعدادیابی، نمایندگی شهرک اکباتان این موسسه در زمینه برگزاری کارگاههای آموزشی مرتبط نیز فعالیت می کند که از جمله این کارگاهها می توان به کارگاه «والدین مقتدر» اشاره کرد. این برنامه توسط مشاور کودک و خانواده با محوریت موضوعاتی زیر برگزار می شود.

  • با فرزندم چگونه رفتار کنم؟
  • کلیدهای فرزند پروری  
  • راهکارهای مواجهه اثر بخش با رفتارهای کودکان که ما را به چالش میکشد  
  • تاثیر رابطه والدین بر شخصیت کودک

گفتنی است است این کارگاه در روز چهار شنبه (26 مهر) از ساعت 16:30 در محل این موسسه برگزار خواهد شد و علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 44673430 تماس حاصل نمایند. 

منتشر شده در دوشنبه 24 مهر 1396       کد خبر : 7185
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح