قول 2 سال پیش شهردار منطقه 5 به اکباتانی ها

قول 2 سال پیش شهردار منطقه 5 به اکباتانی ها

رفته رفته مجموعه شهرداری منطقه 5 آماده شروع فصلی جدید در دوران کاری خود می شود. دورانی که احتمالا یکی از نخستین سرفصلهایش «پرسشگری» است. پرسش از قول ها و وعده و عیدهایی که داده شده و حالا پس از حدود 2 سال هنوز به سرانجام نرسیده است و در این رابطه سایت خبری اکباتان وظیفه خود می داند که حداقل با هدف تنها «یادآوری» نگاهی به آنچه که مدیران می گویند و در عمل خبری از آن نمی شود، بیندازد.  

قول می دهم که به سرانجام برسانم

در روزهای نخست آغاز به کار سید محسن اسدی شهردار منطقه 5 مقدمات دیداری با اعضای هیئت مدیره مرکزی وقت فراهم می شود. در آن نشست فهرستی از مشکلاتی که در شهرک اکباتان وجود دارد به خدمت شهردار جدید منطقه ارائه می شود اما مهمترین خواسته اکباتانی ها که اتفاقا چند بار هم روی آن تأکید می کنند تعیین تکلیف زمین خاکی وسیع که جنب پروژه مگامال قرار گرفته می باشد. در این رابطه شهردار جدید الورود فی المجلس تعهد می دهد که تکمیل مترو و فضای سبز مگامال را پیگیری و در دستور کار قرار دهد تا به سرانجام برسند.

پاسکاری ها شروع شد آنهم بدون سرمربی

این قول و قرارها همچنان در حد حرف و سخن باقی بود تا اینکه در اوائل سال 95 یک سلسله مکاتبات اداری بین شرکت مترو و مجموعه نگین آرای آسیا (مجری مگامال) انجام گرفت. در این مکاتبات مگامالی ها خواهان باز شدن درب ورودی مترو به محوطه داخلی مگامال بودند و از طرفی شرکت مترو هم درخواست مبلغی در حدود 50 میلیارد تومان را داشت.

در همین رفت و برگشت های «نامه ای» که بین دو گروه در حال انجام بود، مجید حسیبی رئیس وقت هیئت مدیره مرکزی اکباتان به عدم اجرای تعهدات مترو و مگامال نسبت به مردم اکباتان واکنش نشان داد و طی یک یادداشت مکتوب از عدم توجه کافی شهردار منطقه 5 به رغم تعهدات ارائه شده گلایه کرد.

حسیبی در بخشی از یادداشت خود آورده بود: واقعیت این است که بین شرکت مترو، شهرداری منطقه و مگامال یک تیم فوتبال تشکیل شده است اما بدون سرمربی!! چون طی ماههای گذشته این نهادها مطالبات مردم اکباتان را فقط به هم پاسکاری می کنند.

2 سال گذشت و هنوز ...

2 سال و اندی از حضور اسدی در مقام شهردار منطقه 5 گذشته است و تا به امروز وی با شیوه ای سیاستمدارانه از انجام تعهداتی که خود متقبل شده طفره رفته است. از یک سو او و به طور کلی مدیرانش علاقه ای به پاسخگویی رسانه ای ندارند و از سوی دیگر در جلساتی که به اکباتان تشریف می آورد هم یک سری کلی گویی ها صورت می گیرد بی آنکه نتیجه خاصی برای مردم به همراه داشته باشد.

این فرآیند تا جایی پیش رفته است  در حال حاضر هنوز تکلیف فضای سبز مگامال نامشخص است، کارگاه ساخت و سازهای پیمانکار مترو در ضلع شمالی زمین خاکی فاز 2 همچنان برقرار که البته گرد و خاک آن به حلق مردم فرو می رود و مهمتر از همه مشخص نیست شهرداری منطقه 5 در راه احقاق حقوق مردم چگونه وظائف نظارتی خود را به انجام می رساند؟

امید همچنان زنده است

اما امید همچنان زنده است و این را می شود از پیگیری های مداوم هیئت مدیره مرکزی اکباتان فهمید. اکباتانی ها هنوز خسته نشده اند و طی ماههای گذشته جلسات خوبی را با مدیران فنی مگامال و پیمانکار مترو برگزار کرده اند تا شاید بشود گره این کلاف کور را بالاخره باز کنند. اما نکته ای که در این حائز اهمیت است بی تعهدی مدیرانی است که راحت قول می دهند، بی سر و صدا بیخیال می شوند و در نهایت احتمالا موقع رفتن طلبکار هم هستند.

منتشر شده در چهارشنبه 26 مهر 1396       کد خبر : 7190
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح