جوانه های «تغییر» در کالبد هیئت مدیره مرکزی اکباتان

جوانه های «تغییر» در کالبد هیئت مدیره مرکزی اکباتان

شب گذشته مجمع عادی سالیانه هیئت مدیره مرکزی شهرک اکباتان به میزبانی سالن اجتماعات بلوک 2 برگزار و مهمترین موضوعات از پیش تعیین شده به مشورت و تصویب منتخبین بلوکها رسید.

به گزارش سایت خبری اکباتان، دیگر بعد از 34 سال که از عمر هیئت مدیره مرکزی اکباتان می گذرد و گردِ سپیدی به طور کامل بر چهره مجید حسیبی بنیانگذار این مجموعه پاشیده شده، اهمیت وجود این تشکل بیش از هر زمان دیگری مشخص و حتی به غیر از اعضای رسمی برخی هیئت مدیره هایی که بیرون از گود هم قرار دارند به دنبال تقویت و قدرتمند ساختن بیشتر مدیریت یکپارچه و بومی اکباتان هستند.

در ادامه مهمترین نکات موجود در جلسه دیشب مورد ارزیابی قرار گرفته است.    

جلسه 18.30 رسمیت پیدا کرد

زمان اعلام شده در جلسه ساعت 18 بود اما طبق اعلام یکی از اعضای هیئت مدیره مرکزی جلسه در ساعت 18.30 و با حضور نمایندگان 22 بلوک رسمیت پیدا کرد. در توصیف فضای کلی جلسه باید گفت که با یک مدیریت صحیح تقسیم کاری منسجم میان اعضای هیئت مدیره مرکزی صورت گرفته بود و تقریبا تمام اعضاء در قالب میزبان حقیقی بخشی از امورات اجرایی جلسه را پیگیری می کردند.

بدهکارترین بلوک اکباتان مشخص شد

بعد از گزارش اولیه علی ارادتی به عنوان رئیس هیئت مدیره مرکزی نوبت به صحبت های خزانه یعنی علیرضا شکوهی رسید که صورت های مالی هیئت مدیره مرکزی را با استفاده از امکانات تصویری تشریح نمود. در مهمترین فراز از صحبت های این قسمت مشخص شد بلوک 4 که سالهای متمادی است با هیئت مدیره مرکزی اکباتان مشکلاتی را دارا می باشد و کار حتی به مراجع قضایی و دریافت حکم دادگاه نیز کشیده شده است، مبلغ 7 میلیون تومان هزینه شارژ به هیئت مدیره مرکزی اکباتان بدهکار است. شکوهی در صحبت هایش همچنین تأکید کرد که 80 درصد هزینه های هیئت مدیره مرکزی بابت حقوق صرف می شود و در خاتمه پیشنهاد کرد که شارژ ماهیانه بلوکها از 125 هزار تومان به 200 هزار تومان افزایش پیدا کند و از طرف دیگر بلوکها سالیانه مبلغ 500 هزار تومان بابت صندوق ذخیره مسائل حقوقی اکباتان پرداخت کنند.   

در پایان این بخش حاضرین ضمن تقبیح نوع نگاه تخاصم آمیز مدیران بلوک 4 به مجموعه هیئت مدیره مرکزی بر ادامه تلاشهای موجود برای دریافت بدهی های معوقه این بلوک تأکید کردند.   

پفک، انباری و افزایش 100 درصدی شارژ ماهیانه

در ادامه صحبت های خزانه دار، بازرس هیئت مدیره مرکزی گزارش تأیید صورت های مالی را قرائت کرد و در نهایت هم صورت های مالی توسط حاضرین در مجمع تأیید شد. پس از این صحبتها نوبت به رأی گیری برای افزایش مبلغ شارژ ماهیانه بلوکها شد که هوشنگ شهبازی نائب رئیس هیئت مدیره مرکزی قبل از رأی گیری پشت تریبون رفت و از کمبودها گله و شکایت داشت که تا حدودی هم درست بود.

اما وی در صحبتهای خود مبلغ شارژ بلوکها به هیئت مدیره مرکزی را به تفکیک نفرات هر بلوک با قیمت «پفک» مقایسه کرد که تا حدودی این تفسیر «عوامانه» به نظر می رسید. همچنین او در چند مورد دفتر هیئت مدیره مرکزی را با لفظ «انباری» خطاب کرد که ناراحتی برخی حاضرین را در پی داشت. البته صحبتهای شهبازی تا حدود بسیاری در ترغیب اعضای مجمع برای دادن رأی مثبت به افزایش شارژ تأثیر گذار بود و در نهایت مجمع به افزایش شارژ هر بلوک به مبلغ 200 هزار تومان در ماه رأی مثبت داد و به جای مبلغ 500 هزار تومان سالیانه که پیشنهاد شده بود هر بلوک به حساب ذخیره حقوقی واریز کند، قرار شد مبلغ 50 هزار تومان به شارژ مصوب جدید افزوده شود و به این ترتیب از ابتدای سال 97 هر بلوک باید مبلغ 250 هزار تومان به هیئت مدیره مرکزی پرداخت کند که با یک حساب ساده مشخص است که شارژ مصوب افزایش 100 درصدی را به نسبت سال گذشته تجربه کرده است و بر همین اساس می توان بروز تغییرات بنیادین در ساختار هیئت مدیره مرکزی را انتظار داشت.   

انتخاب بازرس با برگه های سبز و گلدانهای شیشه ای

در قسمت بعدی مجمع انتخاب بازرس در دستور کار قرار گرفت. برنامه ای که در دعوتنامه های ارسالی برای شرکت کنندگان به آن اشاره ای نشده بود اما در دستور جلسه قرار داشت. در این قسمت تغییر رنگ برگه های رأی گیری که برخلاف همیشه این بار از رنگ سبز به جای کاغذهای سفید معمولی استفاده شده بود ایده جالبی به نظر می رسید و در کنار آن استفاده از گلدان های رأی گیری شیشه ای نیز ابتکار قشنگی بود که شاید ظاهرا چندان مهم به نظر نرسد اما حال و هوای رأی گیری های مجالس رسمی در کشور را به ذهن متبادر می ساخت.

در پایان رأی گیری بازرسین آقایان جلالی (فاز 3) با 49 رأی، بابایی (فاز 1) با 44 رأی و محسنی (فاز 2) با 40 رأی به عنوان بازرسین هیئت مدیره مرکزی اکباتان انتخاب شدند. گفتنی است نفر سوم منتخب یعنی محسنی بدون هیچ نیت قبلی برای حضور در پست بازرسی در مجمع حاضر شده بود و با اصرار افراد دور و بر کاندیدا شد که در نهایت به عنوان بازرس هم انتخاب گردید.

در پایان جلسه نیز قسمت پرسش و پاسخ برگزار شد و پس از آن و در شرایطی که عقربه های ساعت حدود ساعت 21 را نشان می داد جلسه خاتمه پیدا کرد.  

منتشر شده در چهارشنبه 10 آبان 1396       کد خبر : 7261
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح