استراتژی گام به گام بلوک 12 در تصرف حریم خیابان

استراتژی گام به گام بلوک 12 در تصرف حریم خیابان

دیگر کاملا مشخص شده است که بسیاری از هیئت مدیره بلوکها در شهرک اکباتان بدشان نمی آید فضاهای جانبی بلوکها را خواه معبر عمومی باشد یا «عقب رفتگی» بدون تردد، به محوطه بلوک خود اضافه کنند. چون بالاخره هیچ سودی که نداشته باشد حداقل به عنوان یک رزومه کاری موفق در باب «رسیدگی به امورات بلوک» در معرض توجه ساکنین قرار خواهد گرفت.

به گزارش سایت خبری اکباتان، بلوک 12 از مجموعه بلوکهای فاز 2 چندی پیش درخواست «فنس کشی» و ایجاد محوطه اختصاصی را برای فضایی که بین این بلوک و هنرستان فنی و حرفه ای دخترانه ای که در جنب آن قرار دارد به شهرداری ناحیه 6 ارائه کرد. در آن زمان خوشبختانه شهرداری ناحیه 6 مخالفت خود را «اختصاصی سازی» این محوطه اعلام کرد و عملا این پروژه متوقف شد.

اما از چند روز پیش تحرکات به شکل دیگری آغاز شده است آنهم به این شکل که لاین کندروی خیابان پشتی فاز 2 (که متعلق به بلوکهای زوج می باشد) در قسمتی که مربوط به بلوک 12 می باشد توسط میله هایی که در 2 طرف کار گذاشته شده اند و یک طناب نصب شده بین این دو میله (همانند تصویر بالا) محصور شده است. البته باید به این نکته اشاره کرد که طناب مورد نظر هنوز به طور کلی سد راه لازم را ایجاد نکرده و بر روی زمین است اما پیگیری ها نشان می دهد که از یک سو هیئت مدیره این بلوک می خواهد با «واکنش سنجی» نهادهای مسوول همچون شهرداری، ذره ذره برنامه خود را پیاده کند و از طرف دیگر باب مذاکره برای کسب مجوز مسدود سازی کامل محوطه آغاز شده است.  

شهردار ناحیه 6: بدون مجوز هیئت مدیره مرکزی اجازه مسدود سازی نمی دهیم

در این رابطه خوشبختانه طبق روال معمول محمد اسدالهی شهردار ناحیه 6 با شفافیت کامل پاسخگویی به ابهامات موجود را به انجام می رساند و به صراحت می گوید: نگهداری نوار اصلی خیابان پشتی فاز 2 بر عهده شهرداری است و نوار داخلی این خیابان معمولا توسط بلوکها نگهداری می شود چون عموما به عنوان محل پارک خودروهای ساکنین بلوکها مورد استفاده قرار می گیرد. در رابطه با بحث مسدود سازی فضای میان بلوک 12 و هنرستان دخترانه تا زمانی که مجوز مکتوب از هیئت مدیره مرکزی اکباتان اخذ نشود، اجازه همچنین کاری داده نخواهد شد. علت این هم که ما قضیه را بر عهده تصمیم هیئت مدیره مرکزی قرار داده ایم این است که به دنبال آن هستیم که «کارها در تعامل لازم با مدیریت متمرکز بلوکهای اکباتان پیش برود». اگر هیئت مدیره مرکزی این کار را برای شهرک اکباتان مفید تلقی کند ما هم رضایت خواهیم داد در غیر اینصورت جلوگیری به عمل خواهد آمد.  

ناگفته پیدا است که هیئت مدیره مرکزی اکباتان به طور قطع با این درخواست مخالفت خواهد کرد چون در گذشته به دفعات موضع گیری های اعضای این گروه بیانگر مخالفت با تغییر در شکل ظاهری و ماهوی شهرک اکباتان بوده است. اما نکته عجیب اینجا است که چرا بلوک 12 تا قبل از اخذ مجوز از شهرداری یا موافقت هیئت مدیره مرکزی میله و طناب خود را بر پا کرده است و پس از آن به دنبال رایزنی و تعامل می رود؟   

منتشر شده در دوشنبه 15 آبان 1396       کد خبر : 7285
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح