نگاهی به تیم فوتبال پیشکسوتان اکباتان

نگاهی به تیم فوتبال پیشکسوتان اکباتان

تیم فوتبال پیشکسوتان اکباتان با گذشت حدودا 4 دهه از عمر فعالیت آن همچنان پویا و سرزنده به کار خود ادامه می دهد و دو تن از بزرگترهای تیم قرار گذاشته اند حتی با «عصا» هم که شده  بر سر تمرینات حاضر شوند.

به گزارش سایت خبری اکباتان، «مهران شریفی» و «بهرام رفیعیان» که در حال حاضر ساکن شهرک اکباتان می باشند دو تن از کارکنان قدیمی شرکت عمران و نوسازی اکباتان هستند که از سال 57 و شروع تشکیل این تیم با نام «کارگری اکباتان» حضور داشته اند و حالا هم که این تیم با عنوان «پیشکسوتان اکباتان» شناخته می شود همچنان حضور گرم و پر انرژی خود را حفظ کرده اند.

شریفی درباره تاریخچه تشکیل این تیم به 4 اکباتان گفت: تیم کارگری اکباتان در سال 57 و با حمایت شرکت عمران و نوسازی اکباتان کار خود را آغاز کرد. در آن سالها شخصی به نام «عبدالهیان» که مسوول ورزش شرکت بود این تیم را تشکیل داد و البته حمایت های خوبی هم از آن صورت می گرفت به طوری که تا سالها به عنوان یکی از تیمهای مطرح در عرصه کارگری محسوب می شد و بازیکنان نام آشنایی نیز در آن حضور داشتند.   

اما این تیم فراز و فرودهای بسیاری را نیز تجربه کرده است. از حضور سرپرستان مختلف گرفته تا تعویض های مکرر محل تمرین که به مروز زمان رخ داده است و حتی در مقطعی 3،2 ساله زمین خاکی بین فاز 1 و 2 که در حال حاضر در اختیار شرکت مترو است را اعضای همین تیم مهیا کردند تا برای تمرین و بازی مورد استفاده قرار گیرد که البته بعد از مدت زمان کوتاهی زمین مورد اشاره از این تیم گرفته می شود.

در حال حاضر این تیم در حدود 24 نفر عضو یا به عبارتی «پای ثابت» دارد که همه هزینه ها اعم از زمین، توپ و ... را خودشان تقبل می کنند و هر 5 شنبه با شور و عشق دور هم جمع می شوند تا خاطرات ایام را زنده نگهدارند.  

تیم فوتبال پیشکسوتان اکباتان امروز یکی از حلقه های هویتی شهرک اکباتان آنهم در امور «ورزشی» به حساب می آید. امری که بیش از هر زمانی «نبودش» در بطن جامعه اکباتان احساس می شود. تصورش را بکنید که در زمان ساخت شهرک اکباتان تیم فوتبال کارگری برای آن تشکیل شده است و حالا با بیش از 70 هزار نفر جمعیت و کلی جوان ساکن دریغ از یک تشکیلات سازمان یافته.   

بی تردید این افراد پا به سن گذاشته اما دوست داشتنی و پر انرژی نه تنها می توانند الگوهای خوبی برای جوانان باشند بلکه حتی جایگزین آنها در آینده همین جوانان خواهند بود که می توانند راهشان را ادامه دهند. اما افسوس که همیشه از سرمایه هایمان به راحتی عبور و تنها به ذکر مصیبت و بدبختی بسنده می کنیم.  

تشکر ویژه: تهیه این گزارش با هماهنگی و همراهی آقای علی تبریزی بازیکن سابق باشگاه استقلال و عضو فعلی تیم پیشکسوتان اکباتان میسر شد که بدینوسیله قدردان زحمات ایشان هستیم.

منتشر شده در چهارشنبه 17 آبان 1396       کد خبر : 7290
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح