جلسات شبانه داماد ترامپ و ولیعهد سعودی برای طراحی استراتژی

جلسات شبانه داماد ترامپ و ولیعهد سعودی برای طراحی استراتژی

ولیعهد عربستان که اخیرا موجی از بازداشت‌ها را در میان خاندان آل سعود به راه انداخته است، متحدی در آمریکا دارد؛ جارد کوشنر داماد رئیس‌جمهوری آمریکا در سفر اخیرش به این کشور با او دیدار داشته است.

به گزارش ایسنا، طبق گزارش روزنامه واشنگتن پست، جارد کوشنر، داماد رئیس‌جمهوری آمریکا و شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان چندین شب تا چهار صبح بیدار می‌ماندند، صحبت می‌کردند و استراتژی طراحی می‌کردند. دیوید ایگناسیوس در واشنگتن پست نوشت: کوشنر در سفر ماه گذشته خود به دیدار ولیعهد عربستان رفت و این سومین سفر داماد ترامپ به این کشور از زمان روی کار آمدن رئیس‌جمهوری آمریکا بود. طبق این گزارش، حلقه داخلی یاران ترامپ محمد بن سلمان را یک «قارون ثروتمند» و «یاغی پوپولیست» می‌دانند.

ولیعهد جوان عربستان شنبه ناظر بر موجی از بازداشت‌ها بود که شامل ۱۱ شاهزاده، افسران ارتش، تاجران بانفوذ و وزرای دولتی می‌شد. برخی از رقبای بالقوه و یا منتقدان این شاهزاده می‌گویند که این حرکت به گونه‌ای است که او قدرتش را تحکیم کند.

شاهزاده ولید بن طلال، جزو سرشناس‌ترین مقام‌های بازداشت شده است. علاوه بر او، وکیلی به نام تی کوب که از دیرباز وکیل بن طلال بوده و در تیم حقوقی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا هم در پرونده مداخله روس‌ها در انتخابات آمریکا حضور داشت، در بازداشت به سر می‌برد.

در خصوص رابطه ولیعهد عربستان سعودی با آمریکایی روایت های دیگری نیز بیان شده است بطوریکه چندی پیش رویترز از پرداخت رشوه یک میلیارد دلاری محمد بن سلمان به دونالد ترامپ پرده برداشت. رشوه ای که در جریان سفر ترامپ به عربستان در ماه مه 2017، در قالب یک قایق حامل یک میلیارد دلار به صورت محرمانه به هیات آمریکایی داده شد که به نظر می‌رسد هدیه شخصی از جانب محمد مسلمان باشد.

محمد بن سلمان از مدتها پیش علاوه بر آنکه به سمت ترامپ متمایل شده تا در امور داخلی عربستان طرف وی را بگیرد، خط مستقیم ارتباطی با رئیس جمهوری آمریکا را نیز در اختیار دارد. ترامپ دولت قطر را دیگر قبول ندارد و در بیانیه‌ای محاصره قطر توسط عربستان را ستوده و این در تضاد با گفته‌های وزیر دفاع و خارجه است که به دنبال پایان بخشیدن به مناقشه کشورهای حوزه خلیج فارس هستند.

منتشر شده در چهارشنبه 17 آبان 1396       کد خبر : 7291
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح