بی پرده و شفاف با سرپرست جدید مگامال

بی پرده و شفاف با سرپرست جدید مگامال

یاسر نیازی کارشناس رشته مهندسی عمران و کارشناس ارشد رشته مدیریت اجرایی می باشد که در حدود 2 هفته پیش به عنوان سرپرست شرکت نگین آرای آسیا (مجری پروژه مگامال)جایگرین سید مجتبی شفیعی مدیر عامل سابق شده است.

به گزارش سایت خبری اکباتان، وی قبل از حضور در مسوولیت جدید تقریبا تمام ارکان اجرایی را در پروژه های ساخت و ساز از کارگاه ساختمانی تا مدیر عاملی شرکت های صاحب نام تجربه کرده است که از جمله مهمترین آنها می توان به «مجتمع تجاری دیدار» در محدوده سعادت آباد اشاره کرد. نیازی سابق بر این به عنوان مشاور گروه اقتصادی مهرگان (یکی از سهامداران شرکت نگین) در پروژه مگامال فعالیت کرده است.

در مصاحبه ای که در ادامه آمده است تنها صحبت های مصاحبه شونده درج شده و پرسش ها حذف شده اند. تنها در برخی قسمتها به سبب اهمیت موضوع، سوالها نیز منتشر شده است.   

روند تکمیل ناحیه 4 عقب افتاده است

پروژه مگامال در حال حاضر دارای 3 بخش می باشد. نخست آن بخشی که به بهره برداری رسیده است و مردم از آنها استفاده می کنند. قسمت دوم بخشی است که ظرف دو تا 3 ماه آینده به بهره برداری می رسد که حدود 25 هزار متر مربع از متراژ پروژه مگامال را شامل می شود. بخش آخر هم ناحیه 4 پروژه است (در تقسیم بندی پروژه مگامال 8 ناحیه تعریف شده) که روند ساخت آن تا حدودی عقب افتاده و تقریبا 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

این نکته را هم باید متذکر شوم که بعد از راه اندازی بخش دوم که طی ماههای آینده صورت خواهد گرفت ما به سرعت ناحیه 4 پروژه را در دستور کار قرار خواهیم داد که در این قسمت مهمترین اولویت ما تکمیل محوطه و فضای سبز می باشد تا هم گرد و خاک ناشی از ساخت و ساز کاهش پیدا کند و هم نمای خوبی برای پروژه ایجاد شود.

تصمیمی در خصوص اقدام حقوقی علیه شهرداری گرفته نشده

اقدامات حقوقی همچون اقامه دعوا بر علیه شهرداری یا هر نهاد دیگری نیازمند بررسی در جلسات هیئت مدیره شرکت است. با توجه به اینکه شهرداری یکی از سازمان های زیر مجموعه وزارت کشور می باشد ترجیح مگامال این است که به عنوان یک ارگان دولتی زحمت کش در نقاط مختلف شهر، مشکلات از راه حل مصالحه و صحبت حل و فصل شوند.

تا به امروز که تصمیمی در این خصوص [عدم واگذاری زمین های معوض به سبب انصراف مگامال از برخی قسمتهای پروژه] گرفته نشده است اما اگر قراری برای انجام این کار باشد، این امر نیازمند طرح در هیئت مدیره شرکت می باشد تا مزایا و معایب این کار سنجیده شود و بعدا اقدام صورت گیرد. به صراحت اعلام می کنم که تا به امروز تصمیمی در خصوص اقدام حقوقی در رابطه با موضوعات شهرداری گرفته نشده است.   

رفتن یا ماندن هایپرمی به تصمیم مهرگان بستگی دارد

فضایی که در حال حاضر به عنوان «هایپر مارکت» در اختیار برند «هایپر می» قرار دارد طی سالهای گذشته به یکی از سهامداران شرکت نگین یعنی گروه اقتصادی مهرگان واگذار شده است و طبعا تصمیم گیری در این خصوص که «هایپرمی» باشد یا نه، با مالک این فضا می باشد و ما نمی توانیم در خصوص مستأجر یک مالک دیگر اظهار نظر کنیم.

[جناب نیازی شما در گذشته عضو گروه اقتصادی مهرگان بوده اید و حالا که هم که سرپرستی مگامال را برعهده گرفته اید. لطفا با توجه به دغدغه مردم قدری در خصوص بحث رفتن یا ماندن هایپرمی شفاف سازی کنید.]   

در حال حاضر مدیریت عاملی گروه اقتصادی مهرگان بر عهده جناب آقای مهندس دولت خواه قرار دارد و ایشان از نظر فکر اقتصادی انسان بسیار قابلی هستند. گروه اقتصادی مهرگان علاوه بر هایپر مارکت فضاهای تجاری دیگری در مجتمع مگامال در اختیار دارد و قطعا تصمیمی که اتخاذ خواهد شد به گونه ای خواهد بود که منافع این گروه در نظر گرفته شود. خدایی نکرده اگر فردا روزی، مجموعه ای بیاید که نتواند از این فضای فروشگاهی استفاده لازم را ببرد و به عبارتی «پاخور» مجموعه کاهش پیدا کند بصورت غیر مستقیم و موثر بر بقیه فضاهای تجاری که مالکیت آن در اختیار این گروه اقتصادی است تأثیر گذار خواهد بود. پس از آن جهت بنده خیالم راحت است و مردم هم باید خیالشان راحت باشد که تصمیمی که در آینده گرفته می شود هم به نفع خود سهامدار است و هم مردم.

[منافع مردم چقدر در دل تصمیم گیری های گروه اقتصادی مهرگان در این خصوص مورد توجه قرار دارد؟]

گروه اقتصادی مهرگان قطعا به فکر مردم هم می باشد. اعتقاد من این است که این پروژه درست است که سهامدار خصوصی دارد اما یک «سرمایه ملی» محسوب می شود. سرمایه ای که برای مردم است و سهامداران قطعا کاری خواهند کرد تا مردم بیشتر در مگامال حضور پیدا کنند چون رضایت مردم برای صاحبان آن بسیار اهمیت دارد.

[شما در این رابطه با نمایندگان فروشگاههای زنجیره ای «ش» و «ر» مذاکراتی داشته اید؟]

من نه نماینده فروشگاه ......... را می شناسم و نه تا به امروز جلسه ای با برندهایی که شما اسم بردید و یا سایر برندهای فروشگاههای زنجیره ای داشته ام. تا به امروز در خصوص موضوع مرتبط با بخش هایپر مارکت نه ورود پیدا کرده ام و نه پرونده ای برای پیگیری در اختیار من قرار گرفته است.

صحبت پایانی؟

امیدوارم صحبت هایی که امروز با شما انجام دادیم بصورت کامل و واقعی به گوش مردم برسد چون سایت شما بعد از عملکرد خود مگامال حلقه ی دوم ارتباطی ما با مردم محسوب می شود. مردم بدانند که ما هر کاری که از دستمان بر بیاید در جهت تکمیل این پروژه که افتخاری برای شهر تهران و مردم خوب شهرک اکباتان می باشد انجام خواهیم داد.   

منتشر شده در شنبه 27 آبان 1396       کد خبر : 7334
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح