اوج گیری کار گروه رکابزنی «چهارشنبه ها در اکباتان»

اوج گیری کار گروه رکابزنی «چهارشنبه ها در اکباتان»

بالاخره طلسم عدم وجود یک رویداد ورزشی دامنه دار و به اصطلاح «سر و ته دار» در شهرک اکباتان شکسته شده و هر چهارشنبه گروهی از شهرک نشینان در قالب گروه «چهارشنبه ها در اکباتان» به رکابزنی و دوچرخه سواری می پردازند.

به گزارش سایت خبری اکباتان، از روز 11 مرداد ماه سال جاری باشگاه دوچرخه سواری «پیوند سبز» با تلاش سرای محله اکباتان و البته همراهی جدی و مثبت شهرداری ناحیه 6 مبحث دوچرخه سواری تفریحی را در شهرک اکباتان راه اندازی کرده است تا هم اهتمامی جدی در جهت احیای فرهنگ دوچرخه سورای به جای استفاده از خودرو صورت پذیرد و هم فضای شور و نشاط برای ساکنینی فراهم شود که تاکنون به شکل مورد نیاز از فعالیت های شاد ورزشی برخوردار نبوده اند.

طبق اعلام فعالینِ گروه رکابزنی «چهارشنبه ها در اکباتان»، دورهمی های این گروه در روزهای چهارشنبه تاکنون به 15 هفته متوالی رسیده و با احتساب فردا (چهارشنبه اول آذر) شانزده هفته پیاپی علاقمندان رکابزنی تفریحی در اکباتان دور هم جمع شده اند. البته در طی 15 هفته گذشته یکی دو بار ساعات تجمع به دلیل تاریکی هوا جا به جا شده است اما اعضای مصمم گروه (حدود 60 نفر) همچنان پای کار هستند تا بتوانند فرهنگ «رکابزنی در چهارشنبه» را برای شهرک اکباتان نهادینه کنند. 

در این راستا تاکنون محمد اسدالهی شهردار ناحیه 6 تاکنون چند مرتبه به صورت شخصی از تجمع گروهی علاقمندان دوچرخه سواری بازدید به عمل آورده است و حتی پس از مشاهده پیگیری اعضای این گروه قول مساعدت لازم برای ایجاد زیر ساختها را هم صادر نموده چون بالاخره اگر در داخل اکباتان محلی ایجاد شود که دوچرخه را به راحتی در اختیار علاقمندان قرار دهد، گامی بسیار مهم در جهت فرهنگ سازی مورد نظر برداشته خواهد شد. البته در این راستا از تلاشهای علی قربانی مدیر اداره فرهنگی اجتماعی شهرداری ناحیه 6 نیز نباید غافل شد چون بالاخره مجری اصلی سیاستهای فرهنگی و اجتماعی شهرداری ناحیه 6 شخص وی می باشد.   

در رابطه با باشگاه دوچرخه سواری «پیوند سبز» نیز یک نکته باید مورد توجه واقع شود و آن اینکه پس از درج اطلاعیه های این باشگاه در داخل برخی بلوکهای اکباتان، متأسفانه عده ای «کج اندیش» عنوان انتخاب شده برای این حرکت را منتسب به فعالیت های سیاسی دانسته بودند که با پیگیری های به عمل آمده مشخص شده است که این نام، عنوان رسمی و ثبت شده این باشگاه می باشد که سالها فعالیت را در زمینه گسترش فرهنگ دوچرخه سواری در کارنامه دارد. این باشگاه دارای چارت قانونی همچون هیئت مدیره و مدیرعامل نیز می باشد.

گفتنی است علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و همراهی با گروه رکابزنی چهارشنبه ها در اکباتان می توانند ضمن مراجعه به سرای محله اکباتان واقع در میدان بسیج با شماره تلفن 44694417 تماس حاصل نمایند.  

منتشر شده در سه شنبه 30 آبان 1396       کد خبر : 7339
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح