سنگرهایی فولادی برای میلیاردرها

سنگرهایی فولادی برای میلیاردرها

شرکت هایی در سراسر جهان با درخواست های رو به افزایشی برای ساخت سازه هایی که از ساکنان آن در برابر هر خطری محافظت می کند روبرو شده اند، سازه هایی که زندگی افراد را در صورت هر گونه فاجعه ی بزرگی مانند برخورد شهاب سنگ، بیماری جهانی یا جنگ جهانی سوم نجات خواهد داد و در کنار آن نیز امکانات مجللی برای ساکنان خود فراهم می کنند.

رابرت ویچینو که موسس یک شرکت ساختمانی بوده و در سراسر جهان مشتریانی برای ساخت چنین پناهگاه هایی دارد در این باره می گوید: پناهگاه های پدران و پدربزرگ های ما خیلی راحت نبودند. بسیار غم زده بودند و از فلز ساخته می شدند و شبیه کشتی یا تجهیزات نظامی بودند. و واقعیت این است که انسان نمی تواند برای مدت زیادی در درون این فضای بدون تجمل و ناخوشایند برای مدت زیادی دوام بیاورد.

بسیاری از شخصیت های برجسته بین المللی مانند سرمایه داران بزرگ، ستارگان ورزشی و سینمایی و فعالان سرشناس عرصه تکنولوژی طراحی پناهگاه های مخفی خود را بر عهده گرفته اند که در صورت بروز خطری جهانی خانواده و کارکنان خود را در آن جا مستقر کنند. برای نمونه شایعه شده که بیل گیتس در درون هر کدام از املاک خود یک یا چند پناهگاه خاص ساخته است. گری لینچ، مدیر شرکتی ساختمانی در تگزاس گفته است که در سال گذشته تعداد مشتریانی که برای پناهگاه های زیرزمینی بسیار پیشرفته آن ها درخواست داده اند در مقایسه با سال ۲۰۱۵ افزایش ۷۰۰ درصدی داشته است و مقدار فروش در این کمپانی تنها از زمان آغاز به کار رئیس جمهور جدید ایالات متحده سه برابر شده است.

پناهگاه های فولادی این شرکت که برای دوام چند صد ساله ساخته شده اند می توانند غذای دستکم یک سال هر نفر از ساکنین را در خود جای داده و در مقابل زلزله نیز مقاوم هستند. با این وجود در حالی که برخی برای فرار از آخرالزمان دست به ساخت پناهگاه های زیرزمینی زده اند برخی دیگر می خواهند اجتماعاتی را تشکیل دهند که در مواجهه با آخرالزمان  شباهت بیشتری با دنیای واقعی داشته باشد. توسعه دهندگان پناهگاه های عمومی معمولاً پناهگاه ها و سیلوهای محل پرتاب موشک که توسط ارتش ایالات متحده و اتحاد جماهیر شوروی در دوران جنگ سرد ساخته شده را با تغییراتی که در آن ها ایجاد می کنند به پناهگاه هایی امروزی برای تعداد قابل توجهی حمعیت تبدیل می کنند.

ین سازه های بازسازی شده که ساخت هر کدام از آن ها به طور کامل در روزگار کنونی میلیون ها دلار هزینه در بر خواهد داشت می توانند در برابر حمله اتمی مقاومت کرده و با سیستم تولید برق، سیستم های تصفیه آب، فیلترهای هوای هسته ای-بیولوژیکی- شیمیایی و درب های ضد انفجار مجهز شده اند. بسیاری از آن ها به اندازه ی یک سال یا حتی بیشتر مصرف ساکنان خود مواد غذایی ذخیره کرده اند و برخی دیگر نیز دارای باغچه های هیدروفونیک هستند که از آن ها برای تامین بخشی از مایحتاج غذایی ساکنان استفاده می شود. همچنین ساکنان این پناهگاه ها استراتژی ها و آموزش هایی را دریافت خواهند کرد که برای زنده ماندن در درازمدت ضروری خواهد بود. برخی از این ساکنان این پناهگاه ها نیز دارای پزشک و معلم و حتی مهندس هستند.

منتشر شده در چهارشنبه 8 آذر 1396       کد خبر : 7368
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح