خانم شورایار کافه ها و رستورانها هیچ، به بلوکها رحم کنید!

خانم شورایار کافه ها و رستورانها هیچ، به بلوکها رحم کنید!

طی روزهای گذشته خبرهایی موثق به دست آمده است که دبیر شورایاری شهرک اکباتان طبق اعلام صورت گرفته توسط خود، در نظر دارد نامه ای را برای شهرداری تنظیم و در آن درخواست جمع آوری ادوات کافه ها و رستورانها (میز و صندلی) از فضای بازارچه ها را مطرح نماید، اقدامی که در ظاهر مشکلی پیش نمی آورد اما در بطن خود آبستن حوادث دیگری است.  

به گزارش سایت خبری اکباتان، «ربابه طایفه تبریزی» در مقام دبیر شورایاری اکباتان فرد غیر قابل پیش بینی توأم با کارهای «یکهویی» شناخته می شود، موردی که به خوبی می توان از زبان همکارانش در شورایاری اکباتان متوجه شد. این بار نیز وی طبق اعلام خودش در جلسات برگزار شده تصمیم گرفته است موانعی برای کافه ها و رستورانهای فعال که از فضای مشاعات بازارچه ها و بلوک ها استفاده می کنند، ایجاد کند. در ادامه ابعاد مختلف این تصمیم مورد ارزیابی قرار گرفته است.

چرایی و دلیل انجام این کار؟

قطعا هیچکس علم غیبت ندارد که بتواند «نیت خوانی» دبیر شورایاری شهرک اکباتان را به طور کامل انجام دهد اما به نظر می رسد مانورهای هیئت مدیره مرکزی در چند وقت اخیر آنهم در خصوص بلوکهایی که جدیدا فضای مشاعاتشان را تبدیل به اماکن تجاری کرده بودند یا می خواستند این کار را به انجام برسانند، در تصمیم اخیر دبیر شورایارای بی تأثیر نبوده چون بالاخره شوارایاری اکباتان نیازمند این است که فراموش نشود و طی ماههای اخیر فعالیت آنچنانی به ثبت نرسانده.

این مورد در دوره گذشته هیئت مدیره مرکزی و زمانی که مجید حسیبی مسوولیت این مجموعه را بر عهده داشت به دفعات رخ داد یعنی مواردی که هیئت مدیره مرکزی طی مکاتبات خود پیگیری می کرد، عینا چند روز بعد از آن توسط شورایاری اکباتان و همین خانم دبیر هم پیگیری می شد که بی تردید موازی کاری به حساب می آمد. در این رابطه هم مجید حسیبی می تواند صحت موضوع را تأیید یا تکذیب کند و هم در آرشیو 4 اکباتان خبرهایی در این زمینه وجود دارد.  

احتمال وقوع چه اتفاقی محتمل است؟

هم بازارچه های فاز 1 و هم بلوکهایی مجاور آنها از یک سند مادر بهره مند هستند که در آنها حدود حریم بلوک و بازارچه مشخص شده است. شاید در نگاه اول کسبه بازارچه ها (بالاخص کافه ها و رستورانها) بواسطه استفاده از فضای مشاعات تخلف مرتکب می شوند اما باید توجه داشت که تبدیل زیر پیلوتی بلوکها به اماکن تجاری خود تخلفی گسترده تر محسوب می شود و احتمالا اگر کسبه شهرک یک مجموعه مدیریتی منسجم همچون هیئت مدیره مرکزی اکباتان را داشتند می توانستند با موج گسترده تغییر کاربری فضاها در بلوکهای اکباتان تا حدودی مقابله کنند.  

از همین روی باز کردن چنین پرونده ای قطعا تبعاتی برای بلوکها خواهد داشت مخصوصا اینکه در شرایط حاضر بلوکهای اکباتان «شاکی خصوصی» ندارند و پرونده برخی از آنها به واسطه همین ساخت و سازها در کمیسیون ماده 100 شهرداری قرار دارد و معلوم نیست که اگر هیئت مدیره بازارچه  پشت این داستان دربیایند چه اتفاقاتی رخ دهد!؟

خود ساکنین مخاطب اصلی کافه ها و رستورانها

اما سوالی که اینجا مطرح است اینکه چه کسانی بیشترین استفاده را از خدمات کافه ها و رستورانهای فعال در بازارچه ها می برند؟ قطعا و بدون ذره ای درنگ می توان اذعان کرد خود ساکنین اکباتان بیشترین درصد استفاده کنندگان از خدمات کسبه های نامبرده را شامل می شوند پس عملا اگر اقدامی در این زمینه صورت بگیرد تقابل با رفتارهای جمعی ساکنین اکباتان هم محسوب خواهد شد.

موضع هیئت مدیره مرکزی

منابع مطلع از مخالفت رئیس هیئت مدیره مرکزی با چنین اقدامی یعنی مکاتبه با شهرداری در این رابطه خبر داده اند که این امر نیز بیانگر آن است که منتخبین هیئت مدیره ها به خوبی واقف به شرایط و اوضاع موجود هستند. بالاخره هیئت مدیره مرکزی اکباتان آنقدر زرنگی دارد که با دست خودش برای خود چاه نکند!

منتشر شده در يكشنبه 12 آذر 1396       کد خبر : 7375
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح