شروع نوستالوژی دهه شصت با ماکت های شرکت اکباتانی

شروع نوستالوژی دهه شصت با ماکت های شرکت اکباتانی

دهه شصتی های علاقمند به پرواز و هواپیما به خوبی خاطر دارند که در آن سالها ماکت های مقوایی هواپیما با نام شرکت «فضا فن» در بازار موجود بود و البته ولع خاصی هم از سوی نونهالان و نوجوانان برای مونتاژ و سرهم کردن آنها وجود داشت.

به گزارش سایت خبری اکباتان، شرکت نامبرده یعنی «فضا فن» در سال 1359 توسط یکی از ساکنین قدیمی شهرک اکباتان یعنی غلامرضا سرآبادانی تأسیس شده است. وی به واسطه تجربه ای که از حضور و فعالیت در شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران بدست آورده بود، مجموعه ی ساخت ماکت های مقوایی را در قالب 12 مدل هواپیمای جنگی و مسافربری راه اندازی و مرکز پخش اصلی آن را نیز یکی از انتشاراتی های قدیمی اکباتان در بخشی از بازارچه های فاز 1 قرار داد. با گذشت مدت زمان کوتاهی هم کسب و کار مذکور به سرعت شناخته شد و هم مورد توجه آینده سازان ماجراجوی آن دوران قرار گرفت اما پس از چند سال و به سبب سفرها و مأموریت های کاری خارج از کشور، آقای مدیر عامل مجبور به توقف روند تولید این محصولات شد که نوع آوری خاصی در دهه شصت به حساب می آمد.

به هر ترتیب پس از سالها شرکت اکباتانی دوباره کار خود را از سر گرفته است و بازهم طبق روال سابق فرآیند فروش آن از شهرک اکباتان آغاز و البته مراکز توزیع عمده هم برای آن در نظر گرفته شده است. در این زمینه و بر اساس سلیقه فرزندان کم سن و سال امروزی، در مرحله اول تولید 4 مدل «سفینه فضایی» به انجام رسیده و در دسترس علاقمندان قرار گرفته است و در ادامه انتشار 4 کتاب مشخصات هواپیما، هلیکوپتر و تعدادی ماکت جدید هواپیما در دستور کار قرار دارد.

باید توجه داشت که طی سالهای اخیر طیف متنوعی از سرگرمی ها برای کودکان و نوجوانان فراهم شده است اما نباید فراموش کرد که لذت ساختن اسباب بازی قطعا همچنان شیرینی خاص خود را حفظ کرده است.

علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می توانند به سایت www.fazafan.com  مراجعه و یا برای خرید ماکت های مورد نظر به مراکز فروش زیر در اکباتان مراجعه کنند.

نمایندگی فروش شماره‌ ۱: کتاب فروشی سروش

آدرس: تهران، شهرک اکباتان، فاز ۱، سوپر ۱۱ - تلفن: ۴۴۶۴۰۷۸۸           

نمایندگی فروش شماره‌ی ۲: کتاب اکباتان

آدرس: تهران، شهرک اکباتان، فاز ۲، بین بلوکهای ۱۳ و ۱۵، روبروی در غربی هایپرمی - تلفن: ۴۴۶۶۸۲۶۹

همچنین مراکز پخش عمده این محصولات نیز به شرح زیر می باشد:

فروشگاه چهارفصل ( پارسیان)

آدرس: تهران، بازار بین الحرمین، پاساژ مهتاش، پلاک ۸ - تلفن: ۵۵۶۱۷۴۹۷

فروشگاه شهریاری

آدرس: تهران، بازار بین الحرمین، پاساژ مجید - تلفن: ۵۵۶۳۹۴۹۰ - ۵۵۸۹۹۵۳۸

منتشر شده در سه شنبه 14 آذر 1396       کد خبر : 7389
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح