شورایار اکباتانی برای سرای محله بیمه کار می کند!

شورایار اکباتانی برای سرای محله بیمه کار می کند!

بیست و ششم خرداد سال گذشته، 4 اکباتان مطلبی منتشر کرد با این تیتر: «اکباتانی ها منتظر شروع قوی سرای محله بیمه باشند» (اینجا را بخوانید) و حالا بیشتر از هر زمان دیگری این پیش بینی محقق شده است.

به گزارش سایت خبری اکباتان، اتفاق عجیبی که طی ماههای گذشته به دفعات رخ داده، تدارک و برگزاری مراسم های فرهنگی و اجتماعی توسط یکی از شورایاران اکباتانی در سرای محله کوی بیمه است. فرآیندی که انتظار می رود در سرای محله شهرک اکباتان رخ دهد اما سر از جای دیگری در می آورند.

آشنایی با شورایار مورد نظر

سعید رهنما شورایاری است که طی ماههای گذشته و با ارتباطات موجود چند برنامه فرهنگی و هنری را در سرای محله بیمه برگزار کرده است. جدای از اینکه وظیفه نمایندگی محلی در شهرک اکباتان چه مسوولیتی برای این فرد شورایار دارد، دانستن اینکه همین شخص از زمان انتخابات شورایاری ساکن «شهرک آزادی» است، قدری بر چرایی ماجرا می افزاید. چون در این خصوص تنها کافی است کمی بیندیشید که «فردی ساکن شهرک آزادی است، شورایار شهرک اکباتان می باشد و البته برنامه هایش را در سرای محله بیمه برگزار می کند!»     

چرا کوی بیمه؟

امناء و شورایاران کوی بیمه در حدود یکسال و نیم پیش موفق شدند سرای محله خود را از یک جای خلوت و بدون تردد در خیابان بیمه دوم به ساختمانی 5 طبقه در بلوار اصلی شهرک اکباتان (شهید نفیسی) انتقال دهند. از طرفی ایجاد یک سری منابع مالی شفاف و دائمی از طرف شورایاری و مدیریت محله، همه و همه باعث شده است تا بدون اغراق سرای محله کوی بیمه در قامت یک «سازمان فرهنگی» منسجم کار خود را ادامه دهد. سازمانی که از جشنواره غذا تا سبد کالا برای نیازمندان و حتی مسابقات فوتبال پایه در بین سایر محلات شهر تهران را برنامه ریزی و اجرا می کند.

طبعا در چنین شرایطی هر کسی دلش می خواهد در این مجموعه حضور داشته باشد اما اینکه شما شورایار شهرک اکباتان باشی، در شرح وظیفه کاری شما هم فعالیت برای سرای این محله تعریف شده باشد و در عمل به شکل دیگری رفتار کنی از آن پدیده های خاص است.

شناسایی ریشه مشکل

شهریور ماه امسال یکی دیگر از شورایاران شهرک اکباتان در گفت و گویی با 4 اکباتان اذعان کرد: «دیگر شورایی باقی نمانده است. شورایاران اکباتان به صورت فردی برای خودشان تصمیم می گیرند و عمل می کنند که به نظر من هیچکدام آنها قانونی نیست.»

این جملات نمایی کلی از آن چیزی هستند که امروز در شورایاری اکباتان در حال وقوع است. جدای از درستی انتخاب مردم اکباتان در انتخابات اسفند سال 93، امروز شاهد یک نوع خاصی از عوامفریبی در بین دست اندرکاران هیئت رئیسه شورایاری اکباتان هستیم. از یک سو هیچ نظارت و هدایتی از سوی دبیر شورایاری بر عملکرد سایر اعضاء وجود ندارد و بدین ترتیب انرژی افرادی که از مردم رأی جمع کرده اند صرف همه چیز و همه جا می شود الا ... و از سوی دیگر این نهاد مردمی مدام در پی پرداختن به موضوعاتی است که کمتر اهمیت لازم را دارا می باشد. شاید قرار است فراموش شود قول ها و وعده ها و آن مسوولیتی که بر دوش گرفته اند و موظف به سرانجام رساندن آن هستند.

چه باید کرد؟

ظرفیت نهاد شورایاری باید یکبار دیگر برای مردم شهرک اکباتان مورد «باز تعریف» قرار بگیرد تا در نهایت انتخاب افراد کارکشته، دلسوز و با دغدغه بیشتر خروجی کار بشود. افرادی که خلاقیت و توانمندی را همزمان به کار می گیرند و در پی رشد و توسعه هستند. باید پذیرفت که وقتی یک شورایار ساکن یک محله نیست و در محیط حضوری حداکثری ندارد حکم «مدیران پروازی» را پیدا می کند که فقط هست اما در عمل کارآیی خاصی ندارد. 

منتشر شده در سه شنبه 14 آذر 1396       کد خبر : 7391
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح