گزینه های اصلی جانشینی «هایپرمی» اکباتان منتفی شدند

گزینه های اصلی جانشینی «هایپرمی» اکباتان منتفی شدند

رفته رفته مذاکرات مربوط به تمدید قرارداد یا جایگزینی فروشگاه زنجیره ای در بخش هایپرمارکت مجتمع مگامال به جاهای حساس خود رسیده است.

به گزارش سایت خبری اکباتان، تا چند هفته پیش مذاکرات و پیگیری ها با 5 برند فروشگاهی در حال جریان بود اما طی روزهای گذشته عملا 2 نام از گردونه خارج شده است. اولی که اتفاقا مهمترین گزینه موجود تلقی می شد همان مجموعه ای است که در نزدیکی شهرک اکباتان هم داری یک شعبه می باشد و در مقطعی حتی کار تا مرحله توافق اولیه هم پیش رفت و قول و قرارهایی میان موجر و مستأجر احتمالی جدید رد و بدل شده بود که حالا منابع آگاه خبر از منتفی شدن تمام صحبت های انجام گرفته می دهند.

دومین برند هم مجموعه فروشگاهی قدرتمند دهه 70 (تا اواسط دهه هشتاد شمسی) می باشد که متعلق به یکی از نهادهای دولتی می باشد که این نهاد اتفاقا سهامدار مگامال نیز محسوب می شود و بیشتر مذاکرات هم از طریق همین بحث سهامداری پیگیری می شد و حالا به نظر می رسد که روند گفت و گوها متوقف شده است.    

در ادامه همچنان مذاکرات با 3 مجموعه دیگر در حال جریان است. یکی از این 3 مجموعه که میان 2 گزینه دیگر شانس کمتری را دارا می باشد یک شرکت از شهر مشهد مقدس می باشد که پایه گذاری کسب و کار خود را از این شهر شروع کرده است. مهمترین مشکل همکاری با این مجموعه «خیلی مطرح» نبودن برند آن می باشد و احتمال اینکه مشتری های هایپرمارکت مگامال یعنی اکباتانی ها از نحوه خدمات آن دلزدگی پیدا کنند که این مورد بدترین سناریوی موجود برای مگامال خواهد بود.

2 گزینه دیگر هم اولی خود هایپرمی می باشد و دومی رقیب سرسخت این روزهای هایپرمی می باشد که آنهم در غرب تهران مستقر است و به نظر می رسد با توجه به گسترش شعبات رقیب اکباتانی (بالاخص در غرب تهران) در یکی دو سال گذشته انگیزه ورود به فرآیند جانشینی در مگامال را پیدا کرده است. اما در میان این 2 شرکت و طبق اعلام منابع مطلع بازهم شانس مستأجر فعلی یعنی هایپرمی به مراتب بیشتر است.       

همسایگان چه می گویند؟

پس از حدف پارکینگ از مجموعه خدمات رایگان هایپرمی که در پی تعویض پیمانکار پارکینگ و بالا رفتن صد دردصدی تعرفه این مجموعه رخ داد، اکباتانی ها تا حدود زیادی از مگامال دلخور هستند و بارها در جلساتی که میان اعضای هیئت مدیره مرکزی اکباتان و مدیران ارشد و اجرایی مگامال برگزار شده است لزوم استفاده رایگان مشتریان هایپرمی از پارکینگ گوشزد شده که البته تاکنون این مهم رخ نداده است.

حالا و پس از زمزمه های جانشینی هایپرمی، اکباتانی ها یک بار دیگر نگران هستند که باز هم صرفا منافع مگامال بر هر امر دیگری ترجیح داده شود. این گفته را می شود از پیامهایی که طی هفته های گذشته برای تحریریه 4 اکباتان ارسال شده است به خوبی فهمید.

باید توجه داشت که ساکنین اکباتان طی هفته های اخیر ترافیک آزار دهنده ای را در مسیر منتهی به مگامال تجربه می کنند و بی تردید خواسته بهره مندی از یک فروشگاه با کیفیت در زمینه تأمین مایحتاج روزانه خواسته چندان مهمی به حساب نمی آید.

منتشر شده در شنبه 18 آذر 1396       کد خبر : 7403
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح