پاسخ های ساکنین بلوک 16 به جوابیه رئیس هیئت مدیره

پاسخ های ساکنین بلوک 16 به جوابیه رئیس هیئت مدیره

روز گذشته و در پی درج جوابیه ترابعلی معدندار رئیس هیئت مدیره بلوک 16 که روزهای قبل تر صورت گرفت، 2 تن از ساکنین بلوک 16 جوابیه ای برای سایت خبری اکباتان ارسال کردند.

در این رابطه ذکر یک نکته ضروری است که بیانیه و جوابیه های متقابل هیئت مدیره بلوک 16 و ساکنین آن در اصطلاح حالت «پینگ پونگی» به خود گرفته است یعنی «هر رفتی یک برگشتی به همراه دارد» و چیزی که واضح است هیئت مدیره بلوک این بلوک توانایی اقناع کردن ساکنین خود را در رابطه با عملکرد سالهای گذشته خود ندارد.  

پاسخ دو تن از معترضین به جوابیه عنوان شده توسط جناب معدندار ریاست 25 ساله هییت مدیره بلوک 16 شهرک اکباتان.

با تشکر از سایت 4 اکباتان جهت فراهم کردن تریبون آزاد برای بیان مشکلات.

1- مطالبیکه در مورد بلوک 16 درسایت گذاشته شده [دفعات پیشین] صرفه نظر از اینکه بر درستی آن صحه می گذاریم مستقیما توسط خبرنگار سایت نگارش یافته است .

2- ریاست هییت مدیره امکانات زیر بنایی مناسب را فقط در وضعیت تقریبا مناسب سرمایشی گرمایشی بلوک میدانند در حالیکه دیگرمشخصه های زیربنایی از جمله سیم کشی های برق و لوله کشیهای آب، سیم کشی های تلفن و آیفون و وضعیت آسانسور در سالهای قبل ( آسانسور در دست تعویض است ) و ... قدیمی و دارای مشکل هستند و بازسازی نشده اند.

در شفافیت مالی همین بس که جمعی از ساکنین طی نامه ای کتبی درخواست کردند تا پیوست مالی ترازنامه بر روی برد نصب شود تا مالکین در جریان باشند اما متاسفانه این نامه هم مطابق بقیه نامه ها بدون هیچ عکس العملی بایگانی شد.

3- در مورد اختلاس 40 میلیونی مدیر عامل سابق بلوک در سال 93 متاسفانه همین بس که این تخلف در زیر نگاه هیئت مدیره ایی رخ داده که ادعای مدیریت بدون نقص میکند و همینطور وضعیت نامناسب حسابداری و مالی بلوک را به اثبات میرساند.

4-  آقای رییس هییت مدیره عنوان ننمودند چرا تامین اجتماعی بلوک را به پرداخت جریمه ی سنگین 65 میلیونی محکوم نموده است؟ مگر بلوکهای دیگر چنین جریمه ای میشوند ؟؟!! ایشان به راحتی از اصل قضیه گذشته اند !!!

اصل قضیه این بود، در سال 81 ، آقای رییس هییت مدیره وقت آقای معدندار نام آقای ترابی یک پیمانکار خصوصی مستاجر بلوک را وارد لیست بیمه نموده اند البته با این شرط که خودش، مبلغ بیمه را پرداخت کند.

این آقا چند سال بعد به بیمه تامین اجتماعی شکایت کرده که من از سال 74 در این بلوک مشغول فعالیت کارگری هستم و به ضمیمه استشهادی را که امضای عده ای از ساکنین از جمله آقای رییس هییت مدیره ومدیر عامل وقت و مهر بلوک در پای آن بوده است  را ارایه میکند!!!

و به واسطه این دو اشتباه رییس هییت مدیره  یعنی وارد کردن نام این آقا درلیست بیمه و تایید استشهادیه ایشان و ترکیب تخلف فرد نامبرده (راه این تخلف  توسط ریاست برای ایشان باز شده بود) نهایتا بلوک توسط تامین اجتماعی به پرداخت جریمه 65 میلیونی محکوم شده است !!!

گرچه بلوک به دیوان عدالت اداری بابت تخلف این آقای پیمانکار شکایت کرده اما بعد از دو سال هیچ فایده ای نداشته و مشکل بزرگتر اینکه بلوک نمیتواند این آقا که حق کارگریش اثبات شده را اخراج کند (این آقا هنوز در بلوک مشغول به کار است) زیرا برای خروج  سنوات 100 میلیونی خود را نیز طلب خواهد کرد !!!

این همه ماجرا از شروع تا پرداخت جریمه در سال 94 در اختفای کامل و بدون اطلاع مالکین بوده !!!و نهایتا در مجمع این مورد توسط بازرس وقت آقای دانشمند به اطلاع مالکین رسید !!!

و نهایتا این مبلغ پرداخت شد بدون هیچ عذر خواهی از مالکین و اقرار به اشتباه !!!!

5- در بلوک 16 آقای معدندار مدتهای مدیدی است هم پیمانکار تاسیسات هستند و هم به عنوان رییس هییت مدیره ناظر بر پروژه تاسیسات یعنی مجری و ناظر یکی شده است.

آیا اگر در تاسیسات بلوک 16خدای ناکرده در اثر اهمال کاری مثلا یک کارگر حادثه ای رخ دهد، آیا آقای معدندار پیمانکار تاسیسات به آقای معدندار رییس هییت مدیره پاسخگو خواهد بود؟؟؟!!!

آیا همانطور که اگر خطا توسط پیمانکار باشد قابل پیگیری قضاییست، اگر حالا خطایی توسط کارگران آقای رییس هییت مدیره صورت گیرد و ضرر بزرگی به بلوک وارد شود باز هم امید به پیگیری قضایی وجود دارد؟؟

چه کسی این موارد را کنترل میکند ؟؟؟!!!

6- بیان این جمله که «همه این ادعاها غرض ورزی است » برای همه آنهایی که در قدرت هستند آسان است اگر این اعتراضات غرض ورزیست پس چرا مدیران بلوک با برگزاری جلسه پرسش و پاسخ که ساکنین مدتهاست تقاضا می کنند جلوی این غرض ورزیها را نگرفتند و سوء ظن را از اذهان ساکنین پاک و خودشان را مبرا نکردند؟

اگر اینکار را کرده بودند کار به فضای مجازی کشیده نمیشد که در اینجا بخواهند پاسخگو باشند.

آقای معدندار با مطرح کردن نام ساکنین و اتهام زدن که غرض ورزند می خواهند خود را مبرا کنند.

7- هر مسوولی میتواند ادعا کند که همه چیزدر امن و امان است و ساکنین در رفاه کامل هستند و ما بهترینیم !!!

 اما مهمترین گواه این ادعا، میزان رضایت ساکنین است.

ما به عنوان ساکنین  بلوک از خبرنگار سایت تقاضا میکنیم به صورت تصادفی با 10 نفر از ساکنین بلوک مصاحبه تا میزان رضایت از گردش کاری بلوک از این طریق مورد سنجش قرار گیرد.

8- در انتها آقای معدندار بابت اینهمه اشتباه در دوران طولانی مدیریتشان  می بایستی به ساکنین بلوک پاسخگو باشند.

- اختفای بعضی موارد و عدم پاسخگویی مناسب به مالکین.

- اختلاس مدیر عامل سابق در دوران مدیریت ایشان.

- تحمیل جریمه ی 65 میلیون تومانی به بلوک بابت اشتباه ایشان.

- عدم ذخیره سازی مالی در حالیکه بلوکهای دیگر ذخایر قابل توجهی دارند.

- عدم هیچگونه زیباسازی و بازسازی بلوک بجز خرید یک عدد چیلر.

- عدم در آمدزایی با ایجاد واحدهای تجاری بیشتر در حالیکه در بلوکهای دیگر انجام شده.

- عدم اجازه به برگزاری گردهمایی ساکنین بلوک جهت تبادل نظر.

- عدم برگزاری انتخابات شورای ساکنین بعد از یکسال و نیم نبود این شورا در بلوک.

- مسکوت گذاشتن گزارش کارگروه بررسی مشکلات بلوک و عدم ارایه آن به مجمع و مالکین

و ...

آیا اگر دوران مدیریت 25 ساله ریاست فعلی، طولانی نمیشد، امکان از بین رفتن بعضی از این خطاها  وجود نداشت ؟؟؟؟

و دیگر اینکه در بلوکهای اکباتان نباید به بهانه مدیریت بی حقوق هییت مدیره، ضررهای وارد شده بر بلوک را نادیده گرفت.

 

مرتضی دانشمند

 مهری دادور

منتشر شده در يكشنبه 19 آذر 1396       کد خبر : 7413
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح