پایان عصر «معدن دارها» در بلوک 16

پایان عصر «معدن دارها» در بلوک 16

شب گذشته (دوشنبه) مجمع عمومی بلوک 16 در فاز 2 شهرک اکباتان برگزار شد و در مهمترین اتفاقی که می توانست رخ دهد، ترابعلی معدندار رئیس فعلی هیئت مدیره بلوک بعد از 25 سال حضور در ترکیب هیئت مدیره، برای دوره جدید کاندیدا نشد.

به گزارش سایت خبری اکباتان، هفته های متوالی بود که کش و قوس های رفت و برگشت یا به اصطلاح «پینگ پونگی» میان هیئت مدیره بلوک و ساکنان منتقد جریان داشت و در نهایت شب گذشته با کناره گیری تمام اعضای هیئت مدیره مستقر از کاندیداتوری و جایگزینی نفراتی از گروه مقابل، فعلا تکلیف بلوک 16 تا حدود بسیاری روشن شد. در ادامه شرح مختصری از آنچه که در جلسه شب گذشته روی داده آمده است.

انتخاب رئیس مجمع 45 دقیقه طول کشید!

طبق اعلام برگزار کنندگان مجمع، جلسه با حضور 89 نفر از حاضرین به رسمیت رسید اما اولین چالش بر سر انتخاب رئیس مجمع روی داد. جایی که 2 نفر از ساکنین کاندیدا شدند و نفر نزدیک به منتقدین هیئت مدیره با اختلاف 5 رأی به عنوان رئیس مجمع انتخاب شد.

فردی که در رقابت برای ریاست مجمع بازنده شد از نظر فکری نزدیک به تیم فعلی هیئت مدیره بلوک می باشد که اتفاقا ساکنین منتقد یکی از انتقادهایشان حضور وی به عنوان ریاست مجامع به دلیل برخی مسائل بوده است. گفتنی است این فرد دقایقی بعد از پایان انتخاب ریاست مجمع بدون اینکه تا پایان جلسه صبر و در رأی گیری شرکت کند نشست را ترک کرد.

به هر صورت برخی از طرفداران فرد بازنده معتقد بودند چون هر کدام «وکالتنامه هایی» از چند نفر از ساکنین داشتند باید در انتخاب رئیس مجمع به جای چند نفر رأی دهند و این یعنی رأی یک نفر، دو یا سه یا چهار رأی شمرده شود.  

در نهایت این موضوع پس از 45 دقیقه با ایستادگی سخت منتقدین به نتیجه نرسید و آقای «احمد بیگی» به عنوان رئیس مجمع انتخاب شد. جالب اینکه یکی از افراد حامی هیئت مدیره فعلی وقتی مشاهده کرد که انتخاب رئیس مجمع پایان یافته و دیگر کاری نمی شود کرد از انتهای سالن با صدای بلند فریاد زد: « من از آقای احمد بیگی خواهش می کنم به خاطر منافع بلوک از ریاست مجمع به نفع آقای .... انصراف دهد». در پاسخ رئیس مجمع منتخب نیز با سیاست خاصی گفت: بحث خواست من نیست، بحث مسوولیتی است که همسایگان به من واگذار کرده اند.

پس از ریاست مجمع، ناظر و منشی جلسه نیز از گروه منتقدین هیئت مدیره مستقر انتخاب و جلسه مجمع رسمی تر از قبل کار خود را ادامه داد.

پیشنهاد ماندن هیئت مدیره فعلی رأی نیاورد

پس از فراز و فرود انتخاب رئیس مجمع نوبت به پیشنهاداتی بود که از طرف برخی حاضرین مطرح و بر اساس آن «حضور هیئت مدیره فعلی را تا پایان نصب آسانسورهای جدید بلوک» خواستار می شدند. در این رابطه پیشنهاد دهندگان معتقد بودند که به جای یک عضو مستعفی هیئت مدیره که باعث شده این گروه از حدنصاب قانونی خارج شود، تنها یک عضو برگزیده و یا حتی از عضو مستعفی درخواست شود که استعفای خود را پس بگیرد تا بدین ترتیب هیئت مدیره فعلی تا پایان تحویل آسانسورهای بلوک به کار خود ادامه دهند که این پیشنهاد مورد قبول مجمع واقع نشد. البته فرد مستعفی هیئت مدیره نیز استعفای خود را پس نگرفت.  

پدیده انتخابات دیشب مشخص شد

پس از صحبت هایی که در بالا اشاراتی به آنها صورت گرفت نوبت به برگزاری انتخاب اعضای هیئت مدیره، ناظران و داوران رسید که در پایان و در بخش هیئت مدیره تمامی افراد نزدیک به گروه ساکنین معترض به عنوان نفرات برتر برگزیده شدند و «حالا باید منتظر ماند و دید که چقدر شعارهای مطرح شده در گذشته رنگ واقعیت به خود خواهد گرفت».

در قسمت ناظران و داوران نیز ترکیبی از افراد قدیمی و نفرات جدید، انتخاب شدند.

اما بی تردید پدیده اصلی انتخابات دیشب در بلوک 16، فردی بود به نام «احسان بحری» که تنها کمتر از یک هفته از سکونت وی در این بلوک سپری شده بود اما به عنوان نفر اول هیئت مدیره بیشترین آرا را به نام خود ثبت کرد. وی پیش از این در بلوک 2 ساکن بوده و اتفاقا تجربه حضور در ترکیب اعضای هیئت مدیره بلوک مذکور را نیز از سر گذرانده است.

پایان عصر «معدن دارها» در بلوک 16

شب گذشته نه تنها ترابعلی معدن دار به عنوان رئیس هیئت مدیره 20 ساله بلوک، در انتخابات حضور پیدا نکرد بلکه هیچکدام از همکاران و همفکران او در هیئت مدیره هم پای به عرصه رقابت نگذاشتند. به نظر می رسد «نسیم تغییر» گونه های همه را نوازش کرده بود و فهمیده بودند که دیگر وقت حضور «ناخدایان جدید» در این کشتی است.   

به هر روی رئیس 20 ساله هیئت مدیره بلوک 16 که از سال 1376 این مسوولیت را به صورت مسمتر بر عهده داشته دقایقی بعد از برگزاری انتخابات در اظهار نظری گفت: «از سایت 4 اکباتان نمی گذرم و در روز حساب این سایت و خبرنگارش باید جوابگوی من باشد. مرا تخریب کردند.»

در رابطه با نظر رئیس سابق هیئت مدیره بلوک 16، قضاوت بر عهده مخاطبین اما تنها ذکر این نکته کافی است که به دفعات فرصت بیان نظرات به ایشان داده شد و حتی نشستی حضوری به مدت 2 ساعت و به منظور گفت و گو پیرامون خط مشی کاری 4 اکباتان و بیان نقطه نظرات طرف مقابل با حضور جناب معدن دار و سایر دوستان ترتیب داده شد.      

منتشر شده در سه شنبه 21 آذر 1396       کد خبر : 7418
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح