دلایل تبدیل اوکراین به فقیر ترین کشور اروپا

دلایل تبدیل اوکراین به فقیر ترین کشور اروپا

بر اساس آخرین تحقیقات انجام شده، مردم اوکراین در مقایسه با مردم سایر کشورهای اروپایی از پایین ترین سطح کیفیت زندگی برخوردار هستند.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از Russia Today، بر اساس تحقیقاتی که اخیرا توسط موسسه ای اوکراینی انجام شده است، یک فرد متوسط اوکراینی در آمدی معادل ۱۹۰ یورو در ماه دارد. این در حالی است که نتایج تحقیقات مذکور نشان می دهد که کشور سوییس بالاترین در آمد خالص را در میان کشور های اروپایی دارد. به گفته ی این گزارش، در آمد خالص ماهیانه ی یک فرد سوییسی کمتر از ۵۰۰۰ دلار در ماه نیست.

به گفته ی استفان کوبیف وزیر اقتصاد اوکراین، این کشور پس از آنکه روسیه مرزهایش را بر روی ورود کالاهای مصرفی اوکراین بست، تا کنون ۱۵ میلیارد دلار ضرر کرده است. لازم به ذکر است که چنین ضرر قابل توجهی یک پنجم تولید ناخالص داخلی اوکراین را تشکیل می دهد.

همچنین، لازم به ذکر است که ارزش تولیدات داخلی اوکراین در حال حاضر ۹۳ میلیارد دلار است. قبل از وقوع ناآرامی ها در اوکراین در اواخر سال ۲۰۱۳ میلادی، مجموع تولید ناخالص داخلی این کشور ۱۸۳ میلیارد دلار بود.

باید خاطر نشان گردد که منطقه ی آزاد تجاری ایجاد شده بین اوکراین و روسیه که خود قسمتی از '' منطقه ی آزاد تجاری کشور های مشترک المنافع است'' در سال ۲۰۱۶ از فعالیت باز ایستاد. باید به این نکته اشاره گردد که کشورهای عضو منطقه ی آزاد تجاری کشورهای مشترک المنافع را روسیه، اوکراین، بلاروس، مولداوی، ارمنستان، قرقیزستان، قزاقستان و ازبکستان تشکیل داده اند. در نتیجه ی توقف فعالیت های تجاری بین روسیه و اوکراین، این دو کشور علیه یکدیگر تحریم هایی را در رابطه با ورود کالاهای مصرفی به مرز های یکدیگر اعمال کردند. در حال حاضر، اوکراین عضو منطقه ی آزاد تجاری در اتحادیه ی اروپا است. افزون بر این، پرواز های مستقیم بین این دو کشور از پاییز سال ۲۰۱۷ متوقف شده است.

منتشر شده در سه شنبه 21 آذر 1396       کد خبر : 7421
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح