اقدام خطرناک بلوک C2 / تهدید جان و مال کسبه سوپر 3

اقدام خطرناک بلوک C2 / تهدید جان و مال کسبه سوپر 3

اگر گذرتان به بازارچه سوم فاز 1 افتاد کمی دور و برش را خوب نگاه کنید تا ببینید که اگر خدای نکرده روزی حادثه آتش سوزی رخ دهد، آیا مسیری برای حضور ماشین های امدادی وجود دارد؟

به گزارش سایت خبری اکباتان، روند محصور سازی فضاهای اطراف بلوک C2 با هدف تملک هر چه بیشتر زمین های مشترک با بازارچه ها از چند سال پیش آغاز شد و اکنون کار به جایی رسیده است که عملا بازارچه های همسایه این بلوک در محاصره کامل قرار گرفته اند و امکان امداد رسانی در مواقع ضروری از بین رفته است.

سابقه آتش سوزی در بازارچه 3

طبق روایت کسبه قدیمی در این بازارچه، این مجتمع تجاری طی 10 سال گذشته 4 مرتبه دچار حریق اساسی شده که هر دفعه ورود وسائل امدادی سخت تر صورت گرفته تا اینکه در دفعات آخر به طور کامل امکان ورود خودروهای امدادی وجود نداشته و در نهایت همسایه ها با کپسول های کوچک اطفاء حریق در مغازه خود به داد فرد حادثه دیده رسیده اند.

در بریده روزنامه زیر نیز قابل مشاهده است که در 19 دی 1384 آتش چگونه سرمایه های یکی از همین واحدهای تجاری را به کام خود کشیده است.  

دعوا بر سر پارکینگ است

از گذشته های دور یک باور غلط در میان برخی اهالی بلوکها وجود داشته است که بازارچه های فاز یک در فضای بلوکها و بر روی پارکینگ مالکین ساخته شده اند و به این ترتیب زمین بازارچه متعلق به ساکنین و مشاعات آپارتمانهای آنها است. همین نگاه غیر منطقی باعث شده است که طی سالهای گذشته مدیران برخی بلوکها خود را در انجام هرگونه رفتاری صاحب حق بدانند.

در همین راستا و بر اساس همین تفکر بلوک C2 هم انصافا هر مدل که توانسته زمین های دور و بر خود را تصرف کرده است. از زمینی که مابین این بلوک و تصفیه خانه شهرک اکباتان قرار دارد گرفته تا معبر عمومی مشترک میان این بلوک و سوپر سوم که توسط یک درب سفید در جلوی تصویر و درب قرمز رنگ که در انتهای تصویر زیر مشخص است، همه و همه به صورت غیر قانونی به تصرف مجموعه این بلوک درآمده است.

گفتنی است یکی از مهمترین دلایل اقدام مدیران این بلوک اضافه نمودن فضای پارکینگی برای ساکنین است اما کمترین میزان منطق در وجود هر انسانی این سوال را از خود خواهد پرسید که آیا اضافه نمودن فضای پارکینگ اتومبیل آنهم به قیمت جان و مال انسانها کار درستی است؟

همانطور که در تصویر بالا مشخص است معبر مورد اشاره تنها راه ورود خودروهای امدادی است که در صورت بروز حادثه می توانند به سوپر سوم دسترسی داشته باشند که آنهم توسط همان درب قرمز رنگ مسدود شده و جالب اینکه حتی نگهبان این درب هم ریموت یا کلید بازکردن آن را ندارد و تجهیزات باز کردن آن تنها در اختیار ساکنینی است که از این فضا استفاده می کنند.

شهردار ناحیه 6: مکتوب اعلام کنند برخورد می کنیم

اما در این گیر و دار باز هم امیدواری ها به شهردار ناحیه 6 است تا جلوی این ظلم آشکار را بگیرد. در همین رابطه محمد اسدالهی که معمولا برای دخالت در امور داخلی بلوکها پیشقدم نمی شود، پس از اطلاع از مشکل ایجاد شده اعلام کرد که اگر کسبه این بازارچه به صورت مکتوب به ما اعلام کنند، در مرحله نخست از هیئت مدیره مرکزی اکباتان درخواست خواهیم کرد تا این مشکل را حل کند و اگر آنها نتوانستند کاری پیش ببرند قطعا معبر عمومی را باز خواهیم کرد.

منتشر شده در شنبه 25 آذر 1396       کد خبر : 7440
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح