باند حرفه ای سرقت از مغازه ها در اکباتان متلاشی شد

باند حرفه ای سرقت از مغازه ها در اکباتان متلاشی شد

باند کارکشته سرقت از مغازه ها در اکباتان با کشف مقادیر زیادی کالای مسروقه توسط مأموران تجسس کلانتری 135 آزادی منهدم شد.

به گزارش سایت خبری اکباتان، مجتبی شمس بیرانوند رئیس کلانتری 135 آزادی ضمن اعلام این خبر افزود: چندی پیش گزارش هایی مبنی بر انجام چند فقره سرقت «پی در پی» از اماکن تجاری شهرک اکباتان در کلانتری 135 آزادی ثب شد. پس از این موضوع و طی تصمیمات اخذ شده یک «تیم عملیاتی شب» در محدوده تشکیل دادیم که هر شب اکیپ های نامحسوس به گشتزنی و مراقبت «ویژه» بپردازند. دقیقا پس از 4 شب تلاش و بی خوابی همکاران و با توجه به شناسایی های اطلاعاتی صورت گرفته سرنخ های مهم از سارقین بدست آمد و در یک عملیات غافلگیری در ساعت 4 بامداد یک نفر از اعضای باند سرقت های جدید را دستگیر کردیم.

وی در ادامه افزود: فرد دستگیر شده در همان بازرسی بدنی 3 عدد گوشی موبایل سرقتی و برخی لوازم مسروقه دیگر را به همراه داشت و به همین دلیل در اولین ساعات دستگیری وی بلافاصله با هماهنگی صورت گرفته با مقام قضایی حکم ورود به منزل این شخص دریافت و اکیپ تجسس به یکی از بلوکهای شمالی فاز 2 مراجعه کردند که در بازرسی های صورت گرفته از مخفیگاه سارق مذکور بیش از 100 عدد گوشی موبایل، تعدادی لپ تاپ، سیم کارت، کارت شارژ موبایل و سایر ادوات کامپیوتری کشف شد. (تصویر زیر مشخص است)

اما این پایان ماجرا نبوده است چون از منزل یا به اصطلاح انبار این سارق مقادیر قابل توجهی بدلیجات هم کشف می شود. رئیس کلانتری 135 آزادی در ادامه روند پیگیری این پرونده گفت: یکی از نکاتی که برای ما در بازرسی از منزل متهم جالب توجه بود کشف مقادیر قابل توجهی از بدلیجات بود که پس از اعتراف متهم متوجه شدیم که این فرد با همدستی افراد دیگر در زمینه بحث زیور آلات زنانه و بدلیجات یک رشته سرقتهای هدفمند را انجام می دهند و با توجه به وجود «مالخرانی» حرفه ای بدون دغدغه اقدام به فروش اموال مسروقه می کنند.

پس از اعتراف و قطعیت وجود همدستانِ سارق بازهم یک نوبت دیگر حکم مقام قضایی برای منزل همدستان در بلوار آیت ا... کاشانی دریافت می شود و این بار نیروهای کلانتری در بازرسی از مخفیگاه دوم بالغ بر چند ده میلیون بدلیجات کشف می کنند که پس از اعترافات صورت گرفته مشخص می شود یک باند حرفه ای 3 نفره در زمینه سرقت از مغازه های غرب تهران از مدتها پیش کار خود را آغاز کرده اند و در انتخاب صورت گرفته برای جدیدترین محدوده کاری خود وارد شهرک اکباتان و کوی بیمه شده بودند که با هوشیاری عوامل انتظامی دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

البته مثل اینکه این قصه سر دراز دارد چون طی پیگیری های صورت گرفته توسط مشخص شده است که این 3 نفر همچنان برای معرفی همدستان خود تحت نظر هستند.  

منتشر شده در دوشنبه 11 دي 1396       کد خبر : 7520
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح