جزئیات آتش سوزی دیروز در A5

جزئیات آتش سوزی دیروز در A5

در ساعات بامدادی روز گذشته آتش سوزی مهیبی در یکی از ورودی های 9 طبقه بلوک A5 در شهرک اکباتان رخ داد و بر همین اساس محمد بابایی مدیرعامل بلوک مذکور به بیان جزئیات بیشتر این حادثه پرداخت.

به گزارش سایت خبری اکباتان، مدیر عامل بلوک A5 در خصوص جزئیات این حادثه گفت: در حادثه روز گذشته مصدوم نداشتیم اما آپارتمان 3 خوابه کاملا سوخته است. در رابطه با همسایه های کناری هم باید بگویم که آنها نیز آسیب ندیده اند اما در دقایقی در محاصره فضای دود آلود قرار گرفته بودند که با تلاش نیروهای آتش نشانی نجات پیدا کردند.

وی در مورد علت این حادثه نیز گفت: علت در دست بررسی است و هنوز به طور کامل دلیل بروز آتش سوزی را به ما اعلام نکرده اند ولی اتصال سیمهای برق یا انفجار ناشی از گوشی تلفن همراه مواردی است که فعلا بصورت غیر رسمی گمانه زنی شده و طبق صحبت شفاهی صورت گرفته طی یکی دو روز آینده دلایل این حادثه روشن خواهد شد.

بابایی همچنین در مورد میزان خسارت و وجود بیمه آتش سوزی هم خاطر نشان کرد: صبح فردا (دوشنبه) قرار است نماینده شرکت بیمه برای تعیین میزان خسارت در محل حضور پیدا کند کما اینکه روز گذشته هم علاوه بر مأموران آتش نشانی مقامات قضایی هم در واحد مسکونی آتش گرفته حضور یافتند و گزارشات لازم را تهیه کردند. خوشبختانه کلیه واحدهای مسکونی بلوک ما دارای بیمه آتش سوزی هستند و از این نظر جای هیچگونه نگرانی نیست.

بنا بر اعلام حسین حسین بیگی مدیر منطقه یک عملیات آتش نشانی در حوالی ساعت 5 بامداد روز گذشته (یکشنبه) یک واحد مسکونی به مساحت تقریبی 120 متر مربع که در طبقه هشتم یک ساختمان مسکونی 9 طبقه در فاز 1 اکباتان قرار داشت، به علت نامعلومی آتش گرفت و در پی آن دود و شعله زیادی از پنجره های این واحد مسکونی به بیرون زبانه کشید.  

وی با اشاره به اینکه شعله های آتش در حال سرایت به واحدهای مسکونی مجاور بود، افزود: نیروهای آتش نشانی پس از قطع جریان برق و گاز محل حادثه و مجهز شدن به دستگاه های تنفسی و لوله های آبرسانی، عملیات مهار شعله های سرکش آتش را آغاز کردند و در کوتاه ترین زمان ممکن، آتش سوزی را درهمان محل شروع تحت اختیار خود درآوردند.

مدیر منطقه یک عملیات آتش نشانی، تصریح کرد: همزمان با عملیات مهار آتش سوزی، گروه دیگری از آتش نشانان برای جستجو و نجات ساکنان گرفتار شده در میان دود غلیظ ناشی از آتش سوزی، وارد راهروها و واحدهای مسکونی دیگر شدند و پس از بررسی، 40 نفر از ساکنان را به سلامت از داخل ساختمان خارج کرده و به محلی امن انتقال دادند.

منتشر شده در دوشنبه 18 دي 1396       کد خبر : 7543
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح