آسانسور یا «ارابه ی عمودی»؟ مسئله بلوک 8 این است

آسانسور یا «ارابه ی عمودی»؟ مسئله بلوک 8 این است

4 اکباتان اخیرا به مدارکی دست پیدا کرده است که نشان می دهد از ابتدای انعقاد قرارداد پروژه تعویض آسانسورها در بلوک 8 تا امروز که تقریبا حدود 4 سال از آن می گذرد، ایراد و اشکالات اساسی در این فرآیند تصمیم گیری وجود دارد و عجیب تر از آن عکس العمل های گروه هیئت مدیره بلوک است که کمترین واکشنی در این خصوص از خود بروز نمی دهند.

به گزارش سایت خبری اکباتان، 9 دی ماه امسال مطلبی با عنوان «ساکنین بلوک 8 همچنان به دنبال پاسخگویی هیئت مدیره» (اینجا را بخوانید) در 4 اکباتان منتشر و در آن مواردی از جمله بحث آسانسورهای این بلوک مطرح شد که انتظار می رفت هیئت مدیره محترم پاسخهای لازم را ارائه کند. به همین دلیل با توجه به عدم پاسخگویی از جانب دست اندرکاران، رسانه خبری شهرک اکباتان بنا بر رسالت خود به واکاوی ابهامات موجود در موارد مورد نظر ساکنین می پردازد.

قراردادی که از ابتدا رقابتی نبوده و افزایش درصد داشته

طبق گزارش کارشناسان رسمی دادگستری در خصوص قرارداد تعویض آسانسور بلوک 8، در ابتدا 3 شرکت مدارک خود را جهت شرکت در مناقصه تحویل می دهند اما در ادامه 2 شرکت از سیر مناقصه حذف می شوند لذا امکان رقابت تنها با بودن یک شرکت از بین رفته و بنا بر اعلام کارشناس محترم: «بهتر بوده تجدید مناقصه صورت پذیرد».

از طرف دیگر هزینه انجام این قرارداد در پیشنهاد اول و پیشنهاد دوم ارائه شده توسط شرکت پیمانکار افزایش درصد قابل توجهی داشته که خود این مسئله نیز می توانسته «تمایل به تجدید مناقصه» را پر رنگ تر نماید. اما چرا با وجود مواردی که با صراحت در گزارش کارشناس رسمی دادگستری اعلام شده، مناقصه تجدید نشده است را تنها باید از هیئت مدیره محترم جویا شد.  

20 مورد ایراد فنی و اجرایی، درب کابین ها آب رفته است!

در گزارش تهیه شده که بی تردید مورد پذیریش مراجع قانونی خواهد بود 20 مورد اشکال فنی و اجرایی به پروژه آسانسورهای بلوک 8 وارد شده است و مشخص نیست با چنین وضعیتی اعضای هیئت مدیره محترم چگونه از استرس بروز اتفاق برای همسایگان خود شبها خوابشان می برد؟

از جمله این ایرادات می توان به «عدم اجرای سیستم اعلان حریق»، «لزوم اصلاح سیم کشی داخل موتور خانه» و حتی «عدم اجرای زنجیر جبران» برای آسانسورها اشاره کرد اما در این میان یک ایراد خنده دار هم وجود دارد و آن «کوتاهی درب های کابین آسانسور» است که انسان را یاد خیاط هایی می اندازد که برای صرفه جویی در پارچه ها از همه چیز می زدند و حالا درب کابین ها هم از این تفکر در امان نمانده است!   

گزارش کارشناس رسمی در مجمع قرائت نمی شود

با تمام پیگیری هایی که از طرف ساکنین برای حضور و بررسی این پروژه توسط کارشناس رسمی دادگستری صورت گرفته در نهایت گزارش 6 صفحه ای تهیه شده امکان قرائت در مجمع و اطلاع به ساکنین را پیدا نمی کند. حالا خودتان پیدا کنید پرتقال فروش را؟؟

البته ساکنین پیگیر کار را یک گام فراتر برده اند و طی ارسال یک اظهار نامه رسمی و قانونی برای 2 نفر از اعضای هیئت مدیره محترم خواستار پاسخگویی در خصوص ابهامات موجود شده اند که البته باز هم مشترک مورد نظر در دسترس نبوده و فعلا سیاست سکوت در پیش گرفته شده است.

آسانسور یا ارابه عمودی؟

با ذکر توضیحات بالا به خوبی مشخص است که آسانسورهای در نظر گرفته شده به رغم هزینه 1 میلیاردی که در 4 سال گذشته به ساکنین بلوک تحمیل شده، (به گواه یکی از اعضای هیئت مدیره 90 درصد واحدها نیز پرداخت کرده اند) دارای ایراد و اشکال اساسی است و با این حساب فعلا نمی توان روی دریافت گواهی استاندار برای این پروژه حسابی باز کرد. ای کاش در این رابطه هیئت مدیره محترم شفاف سازی را در دستور کار قرار دهد تا واقعا مشخص شود کابین های به کار رفته واقعا آسانسور است یا بهتر است عنوان «ارابه عمودی» برای آنها استفاده شود.      

منتشر شده در چهارشنبه 20 دي 1396       کد خبر : 7553
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح