پیش‌بینی بازار مسکن در ۳ ماه پایانی سال

پیش‌بینی بازار مسکن در ۳ ماه پایانی سال

رئیس کمیسیون عمران مجلس، راهکار ثبات قیمت مسکن را ارایه تسهیلات ارزان قیمت با عاملیت بانک های مختلف خواند و گفت: در حال حاضر توازنی میان عرضه و تقاضای مسکن برقرار نیست.

به گزارش خانه ملت، محمدرضا رضایی ، با انتقاد از وضعیت فعلی بازار مسکن، گفت: در حال حاضر عرضه و تقاضای مسکن همگن نبوده و با یکدیگر توازن ندارد که این موضوع خود به رشد قیمت ها در این بخش دامن زده است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تولید مسکن در کشور به نسبت عرضه آن پایین است، افزود: در بهترین شرایط بیشتر از 300 هزار واحد مسکن در کشور تولید نمی شود در حالی که تقاضا در حدود 700تا یک میلیون واحد مسکونی است که این اختلاف آماری خود عامل بسیاری از مشکلات در این حوزه است.

کاهش تولید بحران مسکن را رقم زد

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه کاهش تولید مسکن و بحرانی شدن وضعیت بازار در این حوزه در طی سال های اخیر رخ داده است، تصریح کرد: با توجه به شرایط فعلی بازار باید تولید مسکن به هر نحوی در دستور کار قرار بگیرد که یکی از این راه ها ارایه تسهیلات ارزان قیمت است.

رضایی با اشاره به برخی تحرکات رخ داده در بازار مسکن، گفت: جنب و جوش رخ داده در بازار مسکن به دلیل اجبار مردم است یعنی مردم راهی جز خرید مسکن پس از دوره طولانی رکود بازار نداشته از این رو به بازار ورود کرده اند.

عدم ارایه تسهیلات ارزان، رشد قیمت مسکن را در پی دارد

وی با یادآوری افزایش قیمت مسکن در ماه های اخیر، افزود: افزایش قیمت مسکن با شرایط فعلی ادامه خواهد داشت و پیش بینی ما این است که اگر دولت به سمت پرداخت تسهیلات ارزان قیمت نرود همچنان رشد قیمت، بازار را درگیر خواهد کرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: ورود بانک ملی در حوزه تسهیلات دهی مسکن اقدام مناسبی بود که می تواند به رشد ارایه وام در این بخش کمک کند از این رو اگر این موضوع ادامه داشته باشد می تواند به ثبات قیمتی در بازار مسکن امیدوار بود.

رضایی افزود: در حوزه عمل نیز باید دولت از عاملیت بانک های مختلف در حوزه تسهیلات دهی در بخش مسکن حمایت تا مسکن از انحصار یک بانک مشخص خارج شود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه شرط توفیق بانک ها در ارایه تسهیلات مسکن و بهبود شرایط ارایه وام ارزان قیمت است، گفت: با تسهیلات دهی قیمت مسکن تثبیت خواهد شد در غیر این صورت افزایش قیمت حتمی است.

منتشر شده در چهارشنبه 20 دي 1396       کد خبر : 7554
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح