اپلیکیشنی ایرانی که برای ورود یک میلیون تومان هزینه دارد!

اپلیکیشنی ایرانی که برای ورود یک میلیون تومان هزینه دارد!

یک آسیب‌شناس و متخصص علوم رفتاری با اشاره به فعالیت‌ اپلیکیشن جدید «لوکسا» معتقد است که هدف این نرم‌افزار ایجاد اختلاف طبقاتی میان اقشار جامعه و ترویج سبک زندگی تجملاتی در کشور است.

پس از موجی که صفحه «بچه پولدارها» در شبکه‌های مجازی به راه انداخت، بار دیگر نوبت به طراحی نرم‌افزاری ویژه برای قشر ثروتمند و مرفه جامعه رسیده است. نام این شبکه اجتماعی «لوکسا پلاس» است و اپلیکیشنی برای قشر مرفه است که می‌خواهد ضمن ایجاد ارتباط بین این افراد خدمات VIP خاص خود را به آنان ارائه کند و محفلی خصوصی برای میلیونرها باشد.

یکی از تفاوت‌هایی که این شبکه اجتماعی دارد، پرداخت رقم چشمگیری برای عضویت در این نرم افزار است و افرادی که می‌خواهند از خدمات این شبکه اجتماعی استفاده کنند، باید یک میلیون و هفتاد هزار تومان هزینه ثبت‌نام بدهند.

هر چند هنوز اطلاعات زیادی از این شبکه اجتماعی در دست نیست اما محدودیت‌هایی که برای این نرم‌افزار در نظر گرفته شده قابل توجه است. افراد در «لوکسا پلاس» فقط می‌توانند هر 24 ساعت یک بار پست ارسال کنند و راه برداشتن این محدودیت هم این است که افراد پولدار بیشتری به اپلیکیشن دعوت شوند که به ازای دعوت هر نفر، یک ساعت از محدودیت زمانی پست‌ها کم می‌شود.

اعضای میلیونر این شبکه اجتماعی جدول رده بندی مخصوص به خود را هم دارند. کاربرانی که بیشترین لایک را دریافت کرده و افراد بیشتری را به اپلیکیشن دعوت کرده‌اند دارای موقعیت بالاتری در جدول هستند.

در واقع باید گفت، این اپلیکیشن هیچ قابلیت خاصی به مخاطبان خود نمی‌دهد و تنها هدفی که دنبال می‌کند نمایشگاه اختلاف طبقاتی میان اقشار جامعه و ترویج سبک زندگی تجملاتی در کشور است.

مجید ابهری آسیب شناس و متخصص علوم رفتاری درباره آسیب‌های اجتماعی ناشی از فعالیت این شبکه‌های مجازی به پانا گفت: بعضی از افراد نوکیسه و تازه به دوران رسیده، فضای مجازی را عرصه‌ای برای تاخت و تاز خود قرار داده‌اند و تلاش گسترده‌ای در جهت اثرگذاری بر روی سبک زندگی و روش اندیشیدن جوانان می‌کنند. به عنوان مثال با ایجاد اپلیکیشن‌هایی همچون «لوکسا» که برای ورود به آن باید ورودی پرداخت کرد و محدودیت‌هایی برای عضویت دارد که این نمایشی برای ترویج اشرافی‌گری و زندگی تجملاتی و خودنمایی در کشور است .

ابهری افزود: دنبال کننده‌های شبکه‌هایی همچون «لوکسا» با گذاشتن عکس‌های لوازم و اقلام مصرفی خود از جمله خودرو، ساعت‌های مارک، کفش و گوشی تلفن همراه سعی می‌کنند فالوورها و لایک بیشتری دریافت کنند که شاهدیم برخی از فرزندان خانواده‌های پولدار که دغدغه‌ای جز نمایش خود و ملزوماتشان ندارند، در این فضا به جنگ با ساده‌زیستی رفته‌اند و تلاش گسترده‌ای در زمینه رقابت‌های ناسالم ایجاد کرده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین بسیاری از افرادی که از این شبکه‌ها پیروی می‌کنند، اسب، سگ و گربه خود را با اعلام قیمت در معرض تماشا قرار می دهند و خدماتی نیز مانند معرفی ماساژور در منزل و آرایشگر برای خود و حیواناتشان درخواست می‌کنند. باید گفت وجود چنین شبکه‌هایی اعلام خطری برای خانواده‌ها و مسئولان فرهنگی کشور است که باید هر چه سریعترنسبت به آسیب شناسی و راه‌هکارهای برون‌رفت از این بحران اقدام کنند.

این آسیب‌شناس و متخصص علوم رفتاری درباره برخورد با شبکه‌هایی همچون «لوکسا» نیز گفت: فیلتر یکی از اقدامات کوتاه مدت برای برخورد با این نرم افزارهای پواداری است که البته چندان هم موثر نیست زیرا فیلترشکن‌های رایگان و قدرتمند به وفور در اختیار افراد قرار می‌گیرد و به‌راحتی می‌توانند وارد این شبکه‌ها شوند. بهترین روش مقابله ایجاد شبکه‌های رقیب برای سرگرمی جوانان در فضای مجازی و آموزش و توضیح اهداف اینگونه شبکه‌هاست.

منتشر شده در دوشنبه 25 دي 1396       کد خبر : 7573
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح