کودتای نافرجام برای زدنِ «رئیس» در هیئت مدیره مرکزی

کودتای نافرجام برای زدنِ «رئیس» در هیئت مدیره مرکزی

سه شنبه شب 4 عضو هیئت مدیره مرکزی در حرکتی خلاف عرف معمول و با تکیه بر «لابی های» صورت گرفته خواستار استعفای زودهنگام علی ارادتی رئیس هیئت مدیره مرکزی شهرک اکباتان و بازگشت دوباره مجید حسیبی به این مسوولیت شدند.

به گزارش سایت خبری اکباتان، این خواسته «یکباره» 4 عضو هیئت مدیره مرکزی یعنی شهبازی، گرامی، شکوهی و کرد در حالی صورت گرفته است که معمولا در دوره های پیشین انتخاب رئیس هیئت مدیره مرکزی برای یک دوره 2 ساله صورت می گرفت و در شرایطی که «علی ارادتی» به عنوان رأس این هرم توانسته کارهای مهمی همچون از سرگیری پرداخت شارژ ماهیانه توسط چند بلوک قهر کرده، افزایش 2 برابر شارژ ماهیانه هیئت مدیره مرکزی و پیگیری تأثیرگذار بر فرآیند صدور سندهای مالکیت در فاز 2 را به انجام برساند، اقدام صورت گرفته نه تنها قدری عجیب بلکه مصداق عینی «فرش را از زیر پا کشیدن» محسوب می شود.

بنا بر اعلام حاضرین در این جلسه، خواسته معترضین در نشست سه شنبه شب تا جایی پیش رفته است که حتی برگه های رأی گیری برای انتخاب «رئیس» جدید هم بین اعضای هیئت مدیره مرکزی توزیع شده اما در آخرین لحظه قرار بر ادامه این پروژه «کودتا» گونه در جلسه بعدی شده است.

اما در اثناء جلسه مذکور برخی از اعضای هیئت مدیره مرکزی رفتارهای بسیار خاصی از خود بروز داده اند. از سکوت معنادار و احتمالا توأم با رضایت مجید حسیبی به عنوان بنیانگدار هیئت مدیره مرکزی و فردی که بیش از 30 سال ریاست این مجموعه را بر عهده داشته (و طبعا دیگر نباید تمایلی برای ریاست این مجموعه داشته باشد) تا تغییر یکباره مواضع شکوهی و شهبازی دو عضو «صحنه گردان» نمایشِ «جا به جایی»، همه و همه نشان از دوراهی مهمی است که هیئت مدیره مرکزی اکباتان باید بین منفعت شخصی افراد یا کلیت منافع اکباتان یک گزینه را انتخاب کند.

در این میان اما چند نکته باید مورد توجه اعضای هیئت مدیره مرکزی و البته ساکنین اکباتان قرار گیرد.

نخست: برای انجام دومین نوبت رأی گیری آنهم در یک دوره زمانی 2 ساله که هنوز پایان نیافته و اساسنامه نیز به روشنی آن را تعیین تکلیف نکرده، تفسیر اساسنامه ای لازم و ضروی است و این مهم تنها از عهده داوران هیئت مدیره مرکزی برمی آید. اما اینکه چرا اعضای معترض اعتقادی به حضور و ایفای نقش داوران ندارند خود یک علامت سوال بزرگ است؟

دوم: تعداد غیبت های 4 عضو هیئت مدیره مرکزی به خوبی بیانگر این نکته است که اصلا این افراد در جلسه سه شنبه طبق نص اساسنامه، در مجموعه هیئت مدیره مرکزی لغو عضویت شده اند و باید نفرات علی البدل جایگزین آنها می شدند. با احتساب این مورد افرادی که در ذیل نام آنها برده شده است اساسا نمی توانند در جلسات شرکت کنند چه برسد به شرکت در رأی گیری مجدد برای انتخاب رئیس!!

لیست غیبت ها بدین شرح می باشد. هوشنگ شهبازی 12 جلسه، مجید حسیبی 9 جلسه، علیرضا شکوهی 8 جلسه و کاظم گرامی 6 جلسه. طبق اعلام اساسنامه 3 جلسه غیبت غیر موجه متوالی و یا 6 جلسه غیر متناوب باعث لغو عضویت اعضا می باشد.

بدیهی است نباید پیشاپیش حکم صادر کرد و به همین دلیل ابتدا باید در خصوص عضویت یا لغو حضور این افراد تصمیم گیری لازم صورت پذیرد و سپس بحث انتخاب مجدد رئیس هیئت مدیره مرکزی مطرح شود.

اما چند پرسش مهم نیز مطرح است که امیدواریم اعضای منتقد رئیس فعلی هیئت مدیره مرکزی با صراحت و شفافیت پاسخگو باشند.

جناب آقای حسین کرد علت مخالفت شما با آقای ارادتی چقدر به عزم جدی ایشان برای انتقال میدان و میوه تره بار فاز 2 به داخل مجتمع مگامال که احتمالا در مقابل بلوک محل زندگی شما قرار خواهد گرفت ارتباط دارد؟ فراموش نکنیم که شما به دفعات مخالفت سرسخت خود را برای بازگرداندن تره بار موقت به محل اصلی اش اعلام کرده اید.

جناب آقای علیرضا شکوهی شما  مدیر یک شرکت فروش بیمه نامه هستید. به گواه اعضای هیئت مدیره مرکزی شما پیشنهاداتی در خصوص بررسی بیمه نامه های آسانسور و آتش سوزی کلیه بلوکهای اکباتان را در همین دوره مطرح کرده اید. مخالفت شما با علی ارادتی چقدر با این موضوع و حواشی آن مرتبط است آنهم در حالیکه شما 2 هفته پیش طرفدار مدیریت فعلی هیئت مدیره مرکزی بوده اید و حالا یکدفعه ...!؟   

جناب آقای هوشنگ شهبازی شما هم به گواه اعضای هیئت مدیره مرکزی به دفعات پیشنهادات مالی شرکت های تجاری را برای بهره بردای از پتانسیل جمعیتی بلوکهای اکباتان به داخل جلسات هیئت مدیره مرکزی آورده اید. علت مخالفت فعلی شما آنهم در شرایطی که همانند آقای شکوهی 2 هفته پیش موافق تداوم روند فعلی در هیئت مدیره مرکزی بوده اید، به ایستادگی رئیس هیئت مدیره مرکزی در مقابل خواسته های شما مربوط است؟

جناب آقای کاظم گرامی شما طبق اعلام رسمی اعضای هیئت مدیره مرکزی 6 جلسه غیبت داشته اید و در برخی جلسات دیگر هم یا نیمه ابتدایی جلسه را حضور نداشته اید و یا از وسط نشست، جلسه را بنا به دلایلی ترک کرده اید. با این حساب و البته توجه به این نکته که بسیاری شما را فردی کاملا دقیق و منصف می شناسند، آیا خود را صاحب صلاحیت برای شرکت در پروسه رأی گیری مجدد برای انتخاب رئیس هیئت مدیره مرکزی می دانید؟   

--------------------------------------------------------------

به هر صورت امر کاملا واضح و روشن، خلاء های قانونی بسیار در اقدامات صورت گرفته توسط برخی اعضای «اپوزیسیون» در هیئت مدیره مرکزی است. اما بی تردید نکته مهمتر دلشکستگی علی ارادتی از همکاران، همسایگان و فضای فعلی هیئت مدیره مرکزی است.

نگارنده اعتراف می کند که از روز نخست حضور وی در این مسوولیت، تفکر اینکه او بتواند به خوبی از عهده امور بربیاید را نداشته ولی گذر زمان نشان داد که او ظرفیت های مغفول هیئت مدیره مرکزی را شناخته است و چه بسا اگر افرادی مثل او 5 سال زودتر در صحنه حضور پیدا می کردند شاید امروز بسیاری از معضلات اکباتان وجود خارجی نداشتند.  

عزیزان فراموش نکنید که «ارادتی» جزو دسته ی افراد چسبیده به میزها طبقه بندی نمی شود. او طی ماههای گذشته ریاست هیئت مدیره بلوک 2 را آنهم در حالیکه از یک ذخیره مالی میلیاردی و اوضاع اجرایی کاملا منظم بهره مند است، با میل و رغبت تمام به همسایگان واگذار کرده و طبعا او برای هیئت مدیره مرکزی هم «کلاهی» برای خود در نظر نگرفته است.

پس با دلسوزان خود اینگونه رفتار نکنیم که تاوان آن را مجموعه شهرک اکباتان خواهد پرداخت.  

منتشر شده در پنجشنبه 28 دي 1396       کد خبر : 7586
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح