جوابیه بلوک 9 به خبر عدم پرداخت شارژ توسط برخی ساکنین

جوابیه بلوک 9 به خبر عدم پرداخت شارژ توسط برخی ساکنین

هیئت مدیره بلوک 9 جوابیه ای را در خصوص خبری با عنوان «عدم پرداخت شارژ در بلوک 9 اعتراضی است؟» ارسال نموده است که مطلب مذکور به شرح زیر است.

گفتنی است در جوابیه ارسالی نکات یا به عبارتی «بی انصافی» هایی وجود دارد که طبعا سایت خبری شهرک اکباتان در روزهای آتی پاسخ آنها را خواهد داد.

 

مدیر مسئول محترم سایت 4 اکباتان

با سلام احتراما در خصوص درج مطلب عدم پرداخت شارژ در بلوک ۹ موارد ذیل جهت روشن شدن اذهان  خوانندگان محترم آن سایت بعرض می رسد.

الف - عنوان شده است که عده ای از ساکنین بلوک در اعتراض به عملکرد هیات مدیره شارژ پرداخت نمی کنند.

در این خصوص باید عنوان نمود ساکنین بلوک ۹ از جمله شهروندان با فرهنگ و متشرع و آگاه به حقوق شهروندی می باشند و نیک می دانند پرداخت شارژ ماهیانه صرف حقوق و دستمزد کارکنان و نگهبانان و شرکت های نگهدار بلوک و همچنین هزینه های آب، گاز و برق عمومی می شود و عدم پرداخت هزینه خدمات ارائه شده موجب ضمان خواهد شد.

طبق آمار بیش از ۹۰% ساکنین در پایان ماه شارژ خود را پرداخت می نمایند و بقیه ساکنین بدلایل مختلف مانند عدم حضور در محل سکونت و مشکلات مالی، در  ظرف چند ماه و تقبل پرداخت جریمه تاخیر، شارژ خود را می پردازند و در مورد عدم پرداخت شارژ جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد و حتی یک واحد در بلوک وجود ندارد که شارژ خود را پرداخت نکند.

این بلوک خوشبختانه هیچگونه بدهی معوق از بابت پرداخت هزینه های آب، برق، گاز و دستمزد پیمانکار و حقوق پرسنلی ندارد، بطوریکه همواره قبل از سررسید ماهیانه، حقوق کارکنان خود را پرداخت می کند.

انجام این تعهدات جز با یاری و پرداخت به موقع شارژ از سوی ساکنین فهیم بلوک امکان پذیر نبوده است و لازم است در اینجا بابت وجود حس مشارکت و حضور  مسئولانه ساکنین محترم تشکر نمود و از بابت ارائه مطالب کذب و درج خبر غیر منصفانه گله مند بود.

 ب - بدلیل اجرای پروژه های متعدد، طبق مصوبه مجمع عمومی، ساکنین هزینه هایی را علاوه بر شارژ ماهیانه پرداخت می نمایند مانند پروژه دوربین مدار بسته که در حال تسویه نهایی و بستن پرونده آن می باشیم.

 در مورد تعمیر چیلر که هزینه آن یکصد و پنجاه میلیون تومان شد حدود ده میلیون تومان از مطالبات بلوک از ساکنین باقی مانده است که رقم قابل توجهی نمی باشد و تا انتهای سال وصول خواهد شد.

پ - اجرای پروژه های متعدد در طول این چند ساله، دلیل توانایی هیات مدیره بلوک می باشد بطوری که در طی چهار سال گذشته چندین عملیات آغاز، اجرا و به بهره برداری رسیده است که بطور خلاصه به آنها اشاره می شود.

۱ - تعمیر اساسی یکی از چیلرهای تاسیسات

۲ - تعویض فویل پکینگ های برج خنک کننده و بازسازی مجموعه مذکور

۳ - آسفالت ۱۲۰۰ متر سقف پارکینگ مشترک بین دو بلوک ۷ و ۹

۴ - انجام پروژه دوربین مداربسته و نصب بیش از هفتاد دستگاه دوربین دیجیتال در بلوک و فضای اطراف آن و پوشش خیابان مجاور بلوک و ایجاد اتاق سرور مرکزی

۵ - نگهداری کارشناسی از فضای سبز مشاعات و اجرای پروژه آبیاری قطره ای به متراژ شش هزار متر

۶ - اجرای پروژه بازسازی آیفون ها و نصب سیستم کدینگ و بسته شدن درب های ورودی و بالا رفتن ضریب ایمنی

۷ - ارتقای وضعیت تحویلداری و حسابداری از سیستم دستی به سیستم یکپارچه مالی

۸ - ساماندهی پارکینگ های روباز و نصب درب ریلی در پارکینگ مشترک

۹ - بازسازی اساسی دفتر اجرایی

۱۰ - تغییر راهبر تاسیسات و آسانسور

۱۱ - ایجاد کمیته های مشورتی بمنظور اصلاح ساختار فنی، مالی و تغییر و اصلاح اساسنامه

۱۲ - بازسازی دو بویلر و تعویض حدود پانصد و پنجاه لوله آتشخوار مربوطه

۱۳ - بازسازی تابلو برق و تابلو خازن تاسیسات

۱۴ - بازسازی پوسیدگی مبدلهای آب گرم

۱۵ - زنگ زدایی، رنگ آمیزی و عایق بندی لوله های اصلی و فرعی تاسیسات، آتش نشانی و لوله های گاز

۱۶ - اتوماسیون کامل سیستم برقی و گازی بویلرها

۱۷ - اتومات کردن سیستم فشار ضعیف و فشار قوی پمپ های آب آتش نشانی

۱۸- مرمت و راه اندازی جعبه های اطفای حریق و نصب کپسول های اطفای حریق در طبقات و نصب شبرنگ و شب نما در پله های فرار و بازسازی و روشن نمودن چراغهای پله فرار داخلی و خارجی و باز نمودن مسیرهای دسترسی در کوتاه ترین زمان.  

۱۹- ایجاد یکصد پارکینگ روباز برای رفاه ساکنین

۲۰ - ساماندهی و دو طرفه کردن خیابان مقابل بلوک و خیابان پارکینگ مشترک بین بلوک های ۷ و ۹ با ایجاد استوانه و بشکه های ترافیکی و نصب دو دستگاه راهبند

۲۱ - بازسازی کانکس نگهبانی در مدخل ورودی بلوک و تجهیز آن به مانیتور دوربین مدار بسته

۲۲ - تقویت روشنایی فضای سبز با نصب تیر و چراغهای خیابانی

۲۳ - ایجاد مسیر جهت تردد سالمندان و معلولین در مدخل ورودی یک

۲۴ - کاهش دو نفر نگهبان بعد از تکمیل پروژه دوربین مدار بسته بطوریکه سالانه سی میلیون تومان و در طی سه سال ۹۴- ۹۵- ۹۶ حدود نود میلیون تومان صرفه جویی صورت گرفته است

۲۵ - بجز پروژه دوربین مداربسته و تعمیر اساسی یکی از چیلرها بابت انجام سایر پروژه های زیر بنایی، مبلغی از ساکنین دریافت نشده است

۲۶ - نو سازی تابلو مجتمع مسکونی در پیشگاه بلوک و ورودی یک

۲۷ - در ضمن پروژه نو سازی و زیبا سازی ورودی ها و زیر پیلوت ها در دست مطالعه است که پس از برآورد هزینه و تصویب در مجمع عمومی اجرایی خواهد شد.

ت - در مورد پرداخت حق الجلسه، همانطور که در اساسنامه پیش بینی شده است با تصویب مجمع عمومی پرداخت آن قانونی می باشد و در گذشته هم در بلوک ۹ اجرا می شده و در سایر بلوک ها هم مشابه آن وجود دارد.

در خصوص پیشنهاد مبلغ حق الجلسه به مجمع عمومی، امضای تهیه کنندگان نامه که در آن دوره عضو هیات مدیره بودند، وجود دارد و موجب تعجب است که در زمان مربوطه حق الجلسه دریافت می کردند و حالا معترض می باشند!

ث - در پایان اعلام می گردد هیات مدیره نماینده قانونی ساکنین می باشد و در مقابل خواسته ها و باج خواهی های معدود افراد انگشت شمار کوتاه نخواهد آمد و این حق را دارد که بدلیل نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی از آنها شکایت نماید.

بد حساب جلوه دادن ساکنین فرهیخته بلوک جرمی نیست که به راحتی بتوان از کنار آن گذشت.

 در خصوص عدم پرداخت شارژ ماهیانه هیچگونه توجیه شرعی و قانونی وجود ندارد و در مورد افرادی که اعلام نمودند شارژ پرداخت نمی کنند فقط مشخصات دو نفر وجود دارد که علیرغم تهیه طومار، احدی از ساکنین حاضر به امضای آن نشدند.

تهیه کننده نامه مذکور دو دوره کوتاه مسئولیت دفتر اجرایی را بعهده داشته و همواره حواشی در اجرای وظایف محوله بوجود می آورد.

این شخص پس از برکناری در سال ۹۴، در چندین نوبت اقدام به فحاشی به اعضای هیات مدیره و خانواده آنان ، تهدید و درگیری با مدیران عامل وقت و نگهبانان، پاره نمودن اسناد اداری و نامه پراکنی و به آشوب کشیدن مجمع عمومی داشته است و هیات مدیره همواره مراعات حال ایشان را بدلایلی در نظر می گرفته و از برخورد قانونی چشم پوشی می کرده است ولی این بار چون تهمت های ارایه شده در سطح خارج از بلوک مطرح شده است، موضوع به مراجع قضایی ارسال خواهد شد.

با تشکر - هیات مدیره بلوک ۹

منتشر شده در پنجشنبه 28 دي 1396       کد خبر : 7588
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح