علت تأخیر زیاد پرژوه مگامال از زبان یک منبع آگاه

علت تأخیر زیاد پرژوه مگامال از زبان یک منبع آگاه

پس از درج جدول زمان بندی تکمیل مگامال و البته واکنش سریع علی ارادتی رئیس هیئت مدیره مرکزی به این خبر بالاخره یک نفر از دل این پروژه عظیم پیدا شد تا با شرط مخفی ماندن نامش دلایل طولانی شدن مگامال را تشریح کند.  

به گزارش سایت خبری اکباتان، همنطور که پیش از این در خبری اشاره شده بود پروژه مگامال باید تا پایان سال 90 به اتمام می رسید و اینکه چرا با تأخیر چند ساله مواجه شده است سوال مهمی بود که روز گذشته تا حدودی پاسخ لازم به آن توسط یک مقام «فنی سابق» ارائه گردید.

بنا بر اعلام این فرد برگه ای که تحت عنوان «جدول زمان بندی» در 4 اکباتان منتشر شده است پیوست قرارداد مشارکت اول بوده و این قرارداد عملا دو سال بعد از تاریخ امضاء عملیاتی می شود. علت این موضوع هم این بوده که کمیسیون ماده 5 شهرداری یک سال و نیم بعد مجوز پروژه را صادر کرده است.

این شخص در ادامه افزود: بعد از مجوز کمیسیون ماده 5 یک سال تمام پروژه درگیر مسائل شورای شهر، هیئت مدیره مرکزی شهرک اکباتان و حتی شورایاری بود که البته اسناد برخی صورتجلسات پیش از این در همین رسانه منتشر و به اطلاع عموم رسیده است.

اما این تمام ماجرا نبوده است چون طبق اعلام صورت گرفته بعد از اغاز عمليات ساخت و ساز، چند بار پروژه دچار تغييرات جدي معماري و توقف شده است. دو بار بخاطر تغييرات و جابجايي تونل و ايستگاه مترو و يك بار بخاطر تاسيسات زيرزميني همچون چاه آب وانتقال كابل هاي برق و لوله هاي گاز که خود داستان مفصلی دارند. در نهایت هم كمسيون ماده پنج نه تنها از مساحت هاي پروژه نسبت به قرارداد اوليه چيزي كم نكرده بلكه ٥٠ هزار متر مريع پاركينگ پروژه را افزايش داده كه به تبع ان فضاهاي عمومي پروژه هم افزايش يافته است.

شخص مذکور در خاتمه هم گفت: به همين دلايل و نكاتي كه گفته شد نه يك بار بلكه در دو مرحله شهرداري و مشخصا سازمان سرمايه گذاري شهرداري، يك بار در قالب متمم قرارداد و يك بار در قالب تفاهم نامه قرارداد اوليه را تمديد كرده است و تا امروز پیشرفت پروژه به آن مقداری که از روز اول برنامه ریزی شده بود نرسیده است.

مطالبی که در بالا عنوان شده است عملا جوابیه غیر رسمی مگامالی ها محسوب می شود اما برای فهم بیشتر این موضوع شاید بد نباشد اعضای هیئت مدیره مرکزی وقت و شورایاری آن زمان نیز نظرات تکمیلی خود را ارائه کنند تا مردم بیشتر در جریان این موضوع قرار بگیرند که چرا امروز بعد از گذشت 12 سال همچنان مصائب و سختی های این ساخت و ساز ادامه دارد.

منتشر شده در شنبه 30 دي 1396       کد خبر : 7593
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح