طومارساکنین بلوک 9 و دعوایی که سر «نخواستن» است

طومارساکنین بلوک 9 و دعوایی که سر «نخواستن» است

روز گذشته طوماری از امضاهای ساکنین بلوک 9 در اختیار 4 اکباتان قرار گرفت که در آن به خوبی مشهود است ساکنین و البته در رأس آنها هیئت مدیره بلوک با تغییر محل فعلی میدان میوه و تره باز فاز 2 مخالف هستند.

به گزارش سایت خبری اکباتان، در این نامه که البته از گوشه و کنار شنیده شده است که «مانورهای» بسیاری بر روی آن داده شده، تاریخ تهیه به اواخر شهریور ماه بازمی گردد و حدود 100 امضاء از طرف ساکنین بلوک 9 در مخالفت با احداث مجدد بازارچه میوه و تره بار فاز 2 در محل سابق آن وجود دارد. مهمترین استدلالی که در بیان این موضوع یعنی مخالف با احداث مجدد در متن نامه به چشم می خورد این است که در گذشته که میدان میوه و تره بار در مقابل بلوک 9 فعالیت می کرده، مشکلات حاد ترافیکی در این قسمت از فاز 2 وجود نداشته اما ساخت مگامال و ایستگاه مترو معابر بلوکهای فرد فاز دو را شدیدا تحت تأثیر خود قرار داده است و بازگشتن مجدد میدان میوه و تره بار بیش از پیش بر مشکلات موجود خواهد افزود.

در ادامه تصویر این طومار جهت اطلاع از متن کامل آن آمده است اما نکته مهمی که در پس این مکتوبه می توان از آن نتیجه گیری کرد، تأیید همان مطالبی است که روز گذشته در 4 اکباتان منتشر شد و آن چیزی نبود جز وجود «تصفیه حسابهای بلوکی» در بحث اداره هیئت مدیره مرکزی شهرک اکباتان. رفته رفته شواهد به خوبی بیانگر این موضوع می شوند که بحث امروز هیئت مدیره مرکزی اختلاف نظر بر رویه هایی همچون منافع کلی اکباتان و منافع برخی بلوکها و اشخاص است که حالا کار را به اینجا رسانده است و گرنه انتقادات موجود به مدیریت فعلی در هیئت مدیره مرکزی بیشتر مصداق ایرادهای «بنی اسرائیلی» محسوب می شود.    

ذکر این نکته نیز ضروری است که از آغاز به کار ساخت مگامال شهرک اکباتان محل فعلی تره بار فاز 2 به عنوان محل موقت تعیین شده و قرار بوده بعد از اتمام این پروژه محل خرید میوه و سبزیجات به داخل مگامال انتقال پیدا کند. امری که به رغم پیگری های برخی بلوکهای شمالی فاز دو هم مورد مخالفت دیگر همسایگان قرار دارد و هم مگامال کلا خود را متعهد به انجام این کار نمی داند.

در پایان بد نیست به این نکته هم توجه داشته باشیم که تقریبا تمام ساکنین فاز 2 خواهان وجود میدان میوه و تره بار در محدوده خود هستند و هیچکس منکر فواید وجودی آن نیست اما اینکه چرا ساکنین بلوکها حاضر نیستند حضور این مجموعه خدماتی را اطراف بلوک خود تحمل کنند از آن پرسشهایی است که پاسخ را حتما باید خود ساکنین بدهند.

منتشر شده در يكشنبه 1 بهمن 1396       کد خبر : 7600
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح