تقویم تاریخ، سازنده مناره از «کله مقتولان» در اصفهان، مرد (1405 میلادی)

تقویم تاریخ، سازنده مناره از «کله مقتولان» در اصفهان، مرد (1405 میلادی)

سایت خبری اکباتان - اميرتيمور گوركان كه سه بار به ايران لشكر كشيد در 69 سالگي درگذشت و پيكر اورا به سمرقند منتقل و در گورگاهی كه خود در اين شهر ایران باستان ساخته بود دفن كردند. تيمور درجريان لشكركشي به چين بود كه بيمارشد و مرد. او يك مغول تبار به شمار می رفت که در منطقه فرارود كه امروز شهر سبز خوانده مي شود، به دنيا آمده بود. حملات نظامي تيمور را به زبان تاتاري «يورش» نوشته اند. قلمرو تيمور از هند تا قفقاز و از مرز غربي مغولستان تا دمشق وسعت داشت كه پس از مرگ او ديري نپاييد.

تيمور در يكي از لشكركشي هايش به ايران، شهر اصفهان را ويران و در اين شهر از كلّه مقتولان مناره ساخت. با وجود اين، ابن خلدون از او به عنوان مردي اديب پرور و علاقمند به اصحاب فكر و دانش و مشوّق هنر، معماري و مهندسي ياد كرده است.

سایر رخدادهای تاریخی امروز عبارتند از:

- جورج دبليو بوش «فريار شيرزاد» را به عنوان معاون مشاور امنيت ويژه كاخ سفيد در امور اقتصادي، مسئوليت تمشيّت امور انساني، تثبيت اوضاع و نوسازي منصوب کرد. (2005 میلادی)

- فاطمه پهلوي به همراه شوهر آمريکايي اش به تهران بازگشت و برغم پيش بيني قبلي (ازدواج با یک خارجی بدون اجازه وزارت امور خارجه) مورد استقبال اعضاي خانواده سلطنتي وقت قرار گرفت. (1332 شمسی)

منتشر شده در دوشنبه 23 بهمن 1396       کد خبر : 7667
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح