ضایعه بزرگ در اکباتان، فروغ موسیقی ایران درگذشت

ضایعه بزرگ در اکباتان، فروغ موسیقی ایران درگذشت

«فروغ الدین ترین پیشه» نوازنده چیره دست ویلن و آهنگساز مسلم موسیقی کشور و از آخرین شاگردان «رحمت ا... بدیعی» دار فانی را وداع گفته و به دیار باقی شتافت.

به گزارش سایت خبری اکباتان، شب گذشته یکی از فرزندان استاد ترین پیشه ضمن اعلام این خبر به بیماری سرطان پدرش اشاره کرد که به مدت یکسال و نیم درد و رنج را برای وی به همراه داشته و در انتها نیز به علت ایست قلبی از دنیا رفته است.

فروغ الدین ترین پیشه متولد 20 خرداد 1324، فرزند ششم خانواده ای به شمار می رفت که تنها او توانسته بود خواسته پدر و مادرش یعنی فراگیری موسیقی را اجابت کند. فروغ الدین از 10 سالگی ساز ویلن را نزد اساتیدی همچون رحمت ا... بدیعی، رضا روحانی (پدر انوشیروان روحانی) و ایرج محلوجی فرا گرفت.

وی  طی سالها فعالیت هنری خود علاوه بر ورود به هنرستان موسیقی و دوره عالی موسیقی به عنوان کارمند وزارت «فرهنگ و هنر» سابق مشغول به کار شد که نتیجه سالها فعالیت وی راه اندازی چندین گروه «کر» در نقاط دور افتاده کشور همچون بندر عباس بود.

اما «ترین پیشه» در سالهای بعد از انقلاب نیز بیکار نماند و هم به تربیت شاگردان بسیاری مشغول بود و هم آهنگسازی را به عنوان یک حرفه ای تمام عیار به انجام می رساند تا جاییکه در چند دوره جشنواره موسیقی فجر ساخته های وی جوایز نخست را از آن خود کردند. البته وی از یک دوره ای به بعد تصمیم گرفت در جشنواره موسیقی فجر شرکت نکند تا جوانترها انگیزه بیشتری برای حضور و هنرنمایی پیدا کنند.     

فروغ موسیقی ایران در سالهای بازنشستگی خود نیز موسسه موسیقی «نسیم صبا» را پایه گذاری کرد که بر طبق ارزش یابی های صورت گرفته توسط مراجع ذیصلاح در طی سالیان متمادی، همیشه یکی از آموزشگاههایی به شمار می رفت که بدون هیاهوهای رایج سبک صحیح و آکادمیک آموزش موسیقی را برای هنرجویان پیاده می کرد.

این آموزشگاه در حال حاضر به مدت 17 سال است که در شهرک اکباتان فعالیت می کند و نوازندگان و خوانندگان بسیاری را به جامعه موسیقی کشور معرفی کرده است.   

طبق اعلام خانواده ترین پیشه مراسم ختم فروغ الدین ترین پیشه روز دوشنبه 7 اسفند از ساعت 16 الی 17.30 در مسجد امام خمینی (ره) فاز 2 اکباتان برگزار خواهد شد.

سایت خبری اکباتان ضمن بیان مراتب تسلیت خود به جهت از دست دادن یکی از اساتید مسلم موسیقی کشور، امیدوار است راه هنری آن عزیز سفر کرده توسط افراد خانواده و بالاخص فرزندان هنرمند مرحوم همچنان ادامه پیدا کند.

منتشر شده در يكشنبه 6 اسفند 1396       کد خبر : 7698
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح