جزئیات دیدار رئیس هیئت مدیره مرکزی با مگامالی ها در مالزی

جزئیات دیدار رئیس هیئت مدیره مرکزی با مگامالی ها در مالزی

عید سال 1383 ملاقاتی مابین یکی از اعضای هیئت مدیره مرکزی شهرک اکباتان و نماینده شرکت «نگین تریدینگ برهارد» در یکی از نقاط خوش آب و هوای شهر کوالالامپور صورت می گیرد که حالا شاید بعد از گذشت حدود 14 سال بازخوانی آن دیدار حاوی نکاتی باشد که در زمان خودش کمتر مورد توجه قرار گرفته است.   

به گزارش سایت خبری اکباتان، آن سال هنوز قرار داد مگامال «امضاء» نشده بود و من مثل بیشتر اعیاد نوروزِ پیش از آغاز پروژه، در مالزی بودم که آقای «مجید حسیبی» تماس گرفتند و گفتند که به همراه خانواده آمده اند آنجا و اگر امکان دارد یک دیداری با من در دفتر شرکت «نگین تریدینگ» صورت بگیرد و طبعا منهم پذیرفتم.   

اینها بخشهایی از صحبت های رامین احمدی پایه گذار اصلی «بزرگ بازار تهران» یا مگامال در اکباتان است و البته تأیید می کند که سابقه آشنایی وی با حسیبی به قبل از این پروژه بازمی گردد.

احمدی که با هدف روشن شدن بیشتر افکار عمومی حاضر به توضیح در خصوص محتوای صحبت های رد و بدل شده است، گفت: مهمترین موردی که در جلسه آن روز ما بسیار بر روی آن صحبت شد طرح اولیه مگامال بود که انصافا طرح خاصی بود و ما برای تأیید آن را به شهرداری ارائه داده بودیم. در این طرح ما برای مگامال یک دریاچه، پارک بسیار زیبا و مفاهیمی از این دست پیش بینی شده بود که متأسفانه بعدا توسط دوستان شهرداری تأیید نشد. طرح مورد اشاره در آن جلسه بسیار مورد توجه و استقبال آقای حسیبی قرار گرفت و ایشان از آن «خوششان» آمد. حتی در ادامه به من گفتند که آیا شما می توانید این طرح را در ایران اجرا کنید که منهم در پاسخ گفتم: «ان شاء ا...»

وی در مورد انگیزه های عضو هیئت مدیره مرکزی اکباتان برای ملاقات در مالزی تقریبا اظهار بی اطلاع کرد و تنها به گفتن این مطب بسنده کرد که «من خبری از انگیزه های ایشان ندارم اما شاید به عنوان رئیس هیئت مدیره مرکزی اکباتان دوست داشتند ببینند که آیا اصلا چنین شرکتی در مالزی وجود خارجی داشته یا نه؟»

احمدی همچنین در پاسخ به اینکه آیا بعدها حسیبی حرفی راجع به جلسه در دفتر مالزی به شما زد یا نه گفت: نه صحبت خاصی مطرح نشد فقط یکبار ایشان گفتند که احمدی به من یک چیز دیگر نشان داد و یک چیز دیگر اجرا کرد که در پاسخ به این مورد هم باید بگویم که واقعا دلم می خواست طرح اولیه مگامال را اجرا کنم اما هر چه تلاش کردیم نشد که نشد.

برنامه ریز اصلی مگال در پایان بازهم خاطر نشان کرد حضور حسیبی در مالزی نه به دعوت آنها بوده و نه توسط شرکت نگین مقدمات این سفر فراهم شده است و تمام این اتفاق به صورت از پیش تعیین نشده صورت گرفت.

در اینجا باید قضاوت را تنها به خوانندگان این سطور واگذار کنیم اما 2 نکته را اساسا باید مورد توجه قرار داد یکی اینکه هیئت مدیره مرکزی اکباتان و سایر ارکان مدیریت بومی همچون شورایاری قطعا پیش از افتتاح و حتی امضاء پروژه مگامال از آن مطلع بوده و دیگر اینکه خدا بازهم به مردم اکباتان رحم کرد که پای یک دریاچه به این محدوده باز نشد!

مردم اکباتان باید تنها لحظه ای به دریاچه چیتگر، وضعیت امروز آن و حواشی زیست محیطی آن فکر کنند تا بفهمند که خدا چقدر دوستشان داشته!

منتشر شده در سه شنبه 8 اسفند 1396       کد خبر : 7707
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح