جدیدترین تحولات در بحث اسناد مالکیت بلوکهای فاز 2

جدیدترین تحولات در بحث اسناد مالکیت بلوکهای فاز 2

از حدود یکسال پیش گروهی از مدیران بلوکهای فاز 2 به صورت جدی پیگیر بحث مالکیت بلوکهای فاقد سند شده اند و به نظر می رسد نتایجی نیز در این رابطه حاصل شده است.

به گزارش سایت خبری اکباتان، همانطور که اشاره شد حدود یکسال از پیگیری های گروهی از مدیران بلوکهای فاز 2 در این رابطه می گذرد و آنطور که از گوشه و کنار شنیده می شود نقشه های تفکیکی «عرصه» میان بلوکها و همچنین فضای عمومی که در اختیار شهرداری خواهد بود تهیه و در اختیار کمیسیونی قرار گرفته که متشکل از اعضای شهرداری منطقه 5، نظام مهندسی و نمایندگان شرکت عمران و نوسازی سابق می باشد و قرار است تکلیف مالکیت ساکنین بر واحدهای مسکونی بعد از گذشت حدود 22 سال مشخص شود.

در این میان یکی از اکباتانی های پیگیر در قضیه اسناد مالکیت بلوکها به 4 اکباتان گفت: چیزی که برای شهرداری منطقه 5 اهمیت دارد این است که سهم شهرداری و بلوکها از زمین های موجود مشخص شود یعنی معلوم شود کدام فضاها متعلق به بلوکها و کدام قسمت در اختیار شهرداری است چون به این ترتیب دیگر مشکلی همانند قضیه «دارالقرآن» ایجاد نخواهد شد و شاید یکی از دلایل طولانی شدن این مشکل همین موضوع باشد.

این فرد در ادامه هم افزود: حدود 4 ماه پیش جلسه بسیار خوبی با مسوولان شهرداری داشتیم که اتفاقا شهردار منطقه 5 هم در آن حضور داشتند در آن جلسه قرار شد حدود عرصه میان بلوکها و شهرداری تهیه شود و اتفاقا 10 روز پیش متوجه شدیم که نقشه های مورد نظر تهیه و در اختیار کمیسیون مورد اشاره قرار گرفته تا در نهایت با تأیید آنها روند صدور اسناد تفکیکی آغاز شود.   

لازم به ذکر است  7 بلوک فاز 2 شهرک اکباتان که از سال 1374 شمسی تحویل آنها آغاز شده تا به امروز فاقد سند مالکیت تفکیکی هستند و حالا آنطور که به نظر می رسد گامهایی رو به جلو در حال برداشته شدن است.

شهردای منطقه 5 همیشه در طی سالهای گذشته و در پاسخ به چرایی وجود این مشکل برای مردم تنها به گفتن این نکته که «شرکت عمران و نوسازی اکباتان» در زمان تحویل زمین های اکباتان به شهرداری هیچگاه مشخص نکرده است که کدام محدوده متعلق به بلوکها و کدام قسمت در اختیار شهرداری است و همین قضیه باعث ایجاد این مشکل شده است.»

منتشر شده در چهارشنبه 16 اسفند 1396       کد خبر : 7728
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح