تصفیه حساب «شخصی» خانم فعال در بازار مسکن اکباتان

تصفیه حساب «شخصی» خانم فعال در بازار مسکن اکباتان

از اوائل اسفند سال گذشته روند معرفی اصنافی که در شهرک اکباتان اقدام به نصب تبلیغاتی غیر مجاز (پوستر و بروشور) در فضای رفت و آمد عمومی می کردند، در 4 اکباتان آغاز و تنها با گذشت چند هفته از این اقدام رسانه ای، کاهش چشمگیری در میزان آلودگی بصری محیط عمومی ساکنین اکباتان دیده می شود.

به گزارش سایت خبری اکباتان، اما این برنامه نیز مثل خیلی از کارهای دیگر در کشورمان که در وهله نخست وجه مثبت آن غالب است اما به مرور زمان تبعات منفی نیز به همراه می آورد، دچار حاشیه هایی هر چند کوچک شده که در این زمینه 4 اکباتان وظیفه خود می داند تا مراقبت لازم را برای منحرف نشدن اهداف از مسیر اصلی به کار ببندد.

ماجرا از جایی آغاز شد که تصویر تبلیغات غیر مجاز برخی کسبه و بالاخص «مشاورین املاک» اکباتانی در سایت خبری اکباتان و پس از آن در صفحه مجازی این رسانه در اینستاگرام درج گردید و بالطبع افراد عضو اقدام به انعکاس نظرات و «کامنت» های شخصی خود نمودند. اما در این میان به نظر می رسید که بعضی نظرات تعمدا با سمت و سوی تخریب برخی از کسبه مکتوب می شوند و از هدف مورد نظر یعنی فرهنگسازی برای احترام به حقوق اهالی اکباتان فاصله گذاری بسیاری دارند.

این مسئله تا جایی پیش رفت که حتی برخی از دفاتر مشاورین مسکن در اکباتان متهم به سوداگری در بازار مسکن، کلاهبرداری و مسائلی از این دست شدند که بی تردید ایراد چنین اتهاماتی نیازمند حکم صریح مراجع نظارتی می باشد و حتی رسانه های منتقد هم به راحتی و یک شبه نمی توانند به صورت «مستقیم» فرد یا گروهی را متهم به اتهاماتی اینچنین نمایند.  

به این ترتیب و با توجه به مطالب ذکر شده پیگیری انگیزه برخی افرادی که این دست از نظرات را در رابطه با اخبار 4 اکباتان منتشر کرده بودند در دستور کار تحریریه قرار گرفت تا اولا این پیام را به کسبه ی مورد هجمه واقع شده برسانیم که تا مستنداتی قابل دفاع بدست نیاوریم موضوعی را طرح نخواهیم کرد و در فقره مذکور تنها تخلف مربوط به از بین بردن زیبایی بصری شهرک اکباتان منظور نظر بوده. ثانیا برای تصفیه حساب شخصی آنهم در جهت منافع مادی باید فضای دیگری مورد استفاده قرار بگیرد.

به هر حال با پیگیری های صورت گرفته مشخص شد فردی که با نام خانم «م» نظرات غیر مرتبطی را در فضای اینستاگرام منتشر کرده همسر یکی از افراد مشاور مسکن در محدوده اکباتان است که البته خود این خانم هم با همراهی همسرشان دستی کاملا پر رنگ در بازار خرید و فروش آپارتمانهای اکباتانی دارد و به سبب بروز برخی اختلافات مالی در چند مورد معاملاتی با همصنفی های خود اقدام به فرصت طلبی و سوء استفاده از اخبار سایت خبری اکباتان نموده است. کاری که قطعا از نظر اخلاقی صحیح و مورد تأیید نمی باشد.  

اما در این میان آنچه که به تحریریه 4 اکباتان مربوط می شود تقبیح عمل صورت گرفته و هشدار این نکته است که در صورت تکرار چنین بازیهایی، در دفعات بعد تنها به بیان «قطره چکانی» واقعیت های موجود بسنده نخواهیم کرد و ماهیت کامل عملکرد افراد را مورد بررسی قرار خواهیم داد. البته ذکر این نکته نیز مهم است که این رسانه همچنان از بیان و ارائه نظرات صادق، سازنده و حتی نقد جدی و واقعی حمایت و پشتیبانی خواهد کرد.    

اما در سوی مقابل حق پیگیری قانونی برای افراد یا مجموعه هایی که به نوعی آبروی کاری و صنفی آنها زیر سوال رفته محفوظ و طبیعتا به سیاست های کاری خودشان بستگی دارد.

اما مسئله ای که در این میان قابل اهمیت است توجه به درجه سقوط اخلاقیات در جامعه امروز ما است. آنجا که تلاش می کنیم از هر نمدی برای خود کلاه درست کنیم و اینگونه به راههای مختلف غیر اخلاقی متوسل می شویم. فضای مجازی در کنار همه محسنات و مضرات خود یک ویژگی بزرگ نیز دارد و آن راحت تر شدن «نیت خوانی» و شناخت افراد می باشد. 

منتشر شده در شنبه 11 فروردين 1397       کد خبر : 7782
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح