انتشار اسناد مالی یکی از قسمت های «مشاع» در بلوک 8

انتشار اسناد مالی یکی از قسمت های «مشاع» در بلوک 8  

یکی از زیر بلوکی های فعال در بلوک 8 طی سالهای اخیر به عنوان اجاره در اختیار شرکتی قرار گرفته است که یکی از اعضای هیئت مدیره بلوک اتفاقا در هیئت مدیره این شرکت نیز عضویت دارد.

به گزارش سایت خبری اکباتان، این مسئله در کنار عدم شفاف سازی لازم از طرف کادر اجرایی بلوک متأسفانه در گذر زمان نه تنها ابهاماتی را پدید آورده بلکه بعضا روایت هایی غیر واقع را نیز رواج داده است. طی روزهای گذشته با همکاری مدیریت شرکت «کاوش» اسناد مالی این زیر بلوکی بصورت کامل در اختیار 4 اکباتان قرار گرفت که در ادامه توضیحات لازم پیرامون آنها آمده است.

متراژ از نصف عدد اعلامی ساکنین هم کمتر است

نخستین موردی که برخی ساکنین بر روی آن تأکید داشتند متراژ زیر بلوکی اجاره داده شده بود که به زعم آنها 400 متر فضا با کمترین اجاره ممکن در اختیار این شرکت قرار گرفته بود.

بررسی قراردادهای 2 سال پیاپی این زیر بلوکی نشان می دهد که متراژ قید شده در قرارداد طرفین تنها 178 متر مربع می باشد که به عبارتی از نصف متراژ اعلام شده توسط ساکنین نیز کمتر است.  

مبلغ واقعی اجاره بها

مبلغ اجاره پرداختی ماهیانه مورد دیگری بود که افراد پیگیر موضوع اصرار داشتند قرارداد این زیر بلوکی با عددی در حدود 600 هزار تومان برای هر ماه منعقد شده است. اما هم تصویر قرارداد امضاء شده و هم لیست های حسابداری شرکت مذکور نشان از این دارد که از شهریورماه 95 به مدت یکسال یعنی شهریور 96 مبلغ اجاره سه میلیون و نهصد و شصت هزار تومان بوده و از شهریور 96 تا زمان حال ماهیانه مبلغ چهار میلیون و سیصد و پنجاه و شش هزار تومان پرداخت شده است. البته طبق توافق مکتوب صورت گرفته مبلغ به عنوان «پول پیش» از طرف این شرکت به بلوک پرداخت نشده است.      

شارژ پرداختی ماهیانه

اما همه پرداختی های این شرکت به همین جا ختم نمی شود چون در بررسی بیشتر اسناد مالی آن کاملا مشخص است که ماهیانه یکصد و هشتاد و سه هزار تومان به عنوان شارژ توسط بلوک دریافت می شود.  

به هر صورت 4 اکباتان بر اساس رسالت رسانه ای خود این موضوع را پیگیری و نتایج آن بصورت مستند انعکاس یافته است. اما در این رابطه یک «ای کاش» وجود دارد و آن اینکه از مدتها پیش با یک اطلاع رسانی بسیار ساده  می شد جلوی به وجود آمدن بسیاری از ابهامات را گرفت. اما اینکه چرا همیشه دوست داریم برخی اسناد را خودمان به تنهایی نگهداری کنیم از آن مواردی است که به راحتی نمی توان پاسخ آن را پیدا کرد.

در ادامه تصاویر مرتبط با مطالب ذکر شده در دسترس عموم قرار گرفته است.

مبالغ شارژ ماهیانه پرداخت شده به بلوک 8 در این لیست مشخص است

مبالغ پرداختی اجاره ماهیانه شرکت نامبرده

بخشی از قرارداد بلوک 8 با شرکت مذکور در سال 95 که بیانگر متراژ زیر شاخه مورد بحث می باشد

فیش های پرداختی به بلوک که رقمی بیش از 16 میلیون تومان را شامل می شود. در بالای تمام این فیش ها عنوان بلوک 8 قید شده است

منتشر شده در چهارشنبه 22 فروردين 1397       کد خبر : 7809
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح