وضعیت ذخیره آب در بیش از 100 سد مهم کشور

وضعیت ذخیره آب در بیش از 100 سد مهم کشور  

از مجموع ۱۷۷ سد مهم کشور، ۷۳ سد، ۲۸ درصد ظرفیت سدهای مهم کشور را تشکیل می‌دهند که سدهای شهید رجایی، زاینده‌رود، ساوه و ملاصدرا از آن جمله است و در حال حاضر کمتر از 40 درصد پر می باشند.

به گزارش تجارت ‌نیوز، همچنین ۱۷ سد مهم دیگر کشور که ۲۸ درصد ظرفیت سدهای مهم را در بر می‌گیرد بین ۴۰ تا ۵۰ درصد پر است که سدهای دز، کوثر، تهم، دامغان، کارون ۳ و گتوندعلیا قابل ذکر است.

۳۳ سد کشور که ۲۵ درصد ظرفیت سدهای مهم را به خود اختصاص داده‌اند نیز بین ۵۰ تا ۷۰ درصد پر است که شامل سدهای دویرج، بانه، کرج، طالقان، جیرفت، البرز، سهند و کرخه می‌شود.

۲۶ سد دیگر که ۱۶ درصد ظرفیت سدهای مهم کشور را دارا هستند، بین ۷۰ تا ۹۰ درصد پر است که سدهای شیرین دره، مسجدسلیمان، قشلاق، کارون ۴ و سفیدرود از آن جمله است.

همچنین ۲۸ سد دیگر کشور که حدود ۴ درصد ظرفیت سدهای مهم را دارند بین ۹۰ تا ۱۰۰ درصد پر است که شامل سدهای میجران، سورال، گاوشان، رودبال، داراب، بافت، داریان و تنگ حمام می‌شود.

ارتفاع كل ريزشهاي جوي از اول مهر لغايت 25 فروردين سال آبي 97-96 بالغ بر 107 ميليمتر بوده است. اين مقدار بارندگي نسبت به ميانگين دوره‌هاي مشابه درازمدت (197 ميليمتر) 46 درصد كاهش و نسبت به دوره مشابه سال آبي گذشته (204 ميليمتر) 48 درصد كاهش نشان مي‌دهد. ضمناً حجم بارش اول مهر تا پايان 25 فروردين معادل 176.339 ميليارد مترمكعب بوده است.

منتشر شده در يكشنبه 26 فروردين 1397       کد خبر : 7821
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح