تأثیر کم خوابی بر مرگ زودرس، اقتصاد و تولید ناخالص داخلی

تأثیر کم خوابی بر مرگ زودرس، اقتصاد و تولید ناخالص داخلی

بر اساس داده های دریافت شده از یک میلیون کاربر نوعی برنامه نرم افزاری به نام «Sleep Cycle»، مردم به طور میانیگن هر شب هفت ساعت و 12 دقیقه می خوابند.

بنیاد ملی خواب در امریکا هم اعلام کرده که بزرگسالان باید هفت تا 9 ساعت در شب بخوابند چون خواب کمتر ممکن است برای سلامتی آن ها و حتی اطرافیانشان مضر باشد.

گزارش این بنیاد نشان می دهد بیداری 20 ساعته در شبانه روز می تواند به اندازه مصرف یک بطری مشروبات الکلی تاثیر منفی بر فکر و واکنش افراد داشته باشد و این که شش ساعت خوابیدن در شب به مدت دو هفته، عملکرد مغز را کند می کند. انجام مداوم این کار احتمال مرگ زودرس را تا 13 درصد افزایش می دهد.

بعضی از اشخاص بیش تر از دیگران می خوابند اما داده های نرم افزاری نشان می دهد که مردان 20 دقیقه کمتر از زنان می خوابند و حین خواب هم زیاد غلت می خورند. افراد مسن تر هم در مقایسه با قبل کمتر خواب عمیق دارند.

بر اساس این داده ها، مردم ثروتمندترین کشورهای دنیا خوب می خوابند وخواب برای آن ها نعمت ارزشمندی به شمار می آید. با این حال، در کشورهایی با اقتصاد شکوفا مثل تایوان و کره جنوبی کارکنان ساعت یک بعد از نصف شب می خوابند و خستگی شهروندان اقتصاد این کشورها را ضعیف می کند.

در این بین، ژاپن خسته ترین کشور دنیاست و بر اساس مطالعه ای که در سال 2016 انجام شد، خستگی، سالیانه سه درصد تولید ناخالص داخلی این کشور را کاهش شده و بازدهی را تا حد زیادی پایین آورده است.

بر اساس این مطالعه، آمریکایی ها در حال حاضر یک ساعت و نیم کمتر از هموطنانشان که در یک قرن قبل زندگی می کردند، می خوابند و کودکان سراسر دنیا هم یک ساعت کمتر می خوابند.

منتشر شده در سه شنبه 28 فروردين 1397       کد خبر : 7828
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح