دانشگاه شهید بهشتی به دنبال مالکیت بر معبر مشترک با D1

دانشگاه شهید بهشتی به دنبال مالکیت بر معبر مشترک با D1

وقتی از طریق دفترخانه به وکالتنامه شرکت عمران و نوسازی به خریدار اولیه زمین فعلی دانشگاه شهید بهشتی در فاز 3 دست پیدا کردیم مشخص شد که طبق این سند متراژ زمین دانشگاه 12هزار متر مربع است اما در شرایط فعلی مسوولین این واحد دانشگاهی مدعی متراژی بیشتر از این عدد می باشند.  

به گزارش سایت خبری اکباتان، کوچه ای نسبتا باریک که در ضلع جنوبی بلوک D1 قرار دارد و به عبارتی مرز میان بلوک با دانشگاه شهید بهشتی می باشد مدتها است که محل اختلاف همسایگان شمالی و جنوبی می باشد.

در همین رابطه هوشنگ هموطن عضو شورایاری شهرک اکباتان که یکی از افراد مطلع در این زمینه می باشد طی گفته های خود به صراحت از غیر قانونی بودن تصرف این معبر یاد می کند و در این زمینه معتقد است: دانشگاه شهید بهشتی به دنبال مالکیت بر این معبر مشترک می باشد اما واقعیت این است که این کوچه تنها مسیر دسترسی برای خودروهای امدادی در صورت بروز حادثه برای ساکنین ضلع جنوبی بلوک D1 می باشد و چنانچه به صورت کامل مسدود شود عملا امکان سرویس دهی سازمان هایی همچون آتش نشانی به بخش قابل توجهی از این بلوک از بین می رود.

عضو شورایاری اکباتان در توضیح بیشتر افزود: مدیران این واحد دانشگاهی مدعی در اختیار داشتن 12،842 متر مربع زمین در ضلع فاز 3 می باشند اما طبق وکالتنامه ای که شرکت عمران و نوسازی به خریدار اولیه داده و ما نیز توانستیم نسخه ای از آن را بدست بیاوریم این متراژ تنها 12 هزار متر مربع است. متأسفانه طی سالهای بعد و با استفاده از نظرات کارشناسان رسمی متراژ مورد اختلاف به اسناد این مجموعه الحاق شده و حالا بحث مالکیت بر این کوچه نیز به شدت از طرف مدیران آن در حال پیگیری است.    

هموطن در خصوص اینکه اختلاف نظر موجود میان بلوک و دانشگاه فعلا در چه مرحله ای قرار دارد هم گفت: فعلا این مسئله از طریق دادگاه و مراجع قضایی پیگیری می شود و در مرحله دادگاه بدوی رأی به نفع دانشگاه شهید بهشتی بوده است. البته در خصوص مسیر طی شده در پرونده حقوقی مذکور بنده اطلاع چندانی ندارم و کار از طریق هیئت مدیره بلوک و وکیل مورد تأیید آنها پیش می رود اما در ابتدای بروز این مشکل و با پیگیری هایی که صورت دادیم کاملا مشخص بود که حریم این کوچه جزو سند ادعایی دانشگاه نمی باشد اما بالاخره این مهم نیازمند اثبات در دادگاه است.  

همانطور که در تصویر دوم مشخص است بخشی از انتهای این کوچه طی سالهای اخیر توسط دانشگاه مسدود شده است و این در حالی است که در گذشته مسیر این کوچه تا حوالی منبع آب موجود در تصویر ادامه داشته است.   

به کانال تلگرام 4 اکباتان بپیوندید (اینجا) تا از آخرین رویدادهای شهرک اکباتان مطلع شوید

 

منتشر شده در شنبه 8 ارديبهشت 1397       کد خبر : 7854
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح