توقف برگزاری جلسات دیدار حضوری با شهردار ناحیه

توقف برگزاری جلسات دیدار حضوری با شهردار ناحیه

ماههای پایانی سال 96 برای اولین بار جلسه ملاقات حضوری شهردار ناحیه 6 با اهالی برای شنیدن مستقیم مشکلات از زبان آنها ترتیب داده شد اما در پی آن دیگر این جلسات ادامه پیدا نکرد تا علامت سوال در برابر چرایی تعطیلی این برنامه وجود داشته باشد.

به گزارش سایت خبری اکباتان، بدون تعارف جلسه اول ملاقات حضوری شهردار ناحیه اصلا خوب پیش نرفت یعنی آن مدلی که معمولا این دست جلسات شروع و خاتمه پیدا می کنند، به انجام نرسید که البته خود شخص شهردار هم در این رابطه نظر همسو دارد.

بر همین اساس محمد اسدالهی در رابطه با دلایل توقف برگزاری این جلسات به 4 اکباتان گفت: فلسفه برگزاری چنین جلساتی در تمام مناطق و نواحی شهر تهران این است که ساکنین یک محدوده که به هر نحوی مشکل «شخصی» آنها حل نشده به صورت حضوری در این نشست ها حضور پیدا می کنند و مشکل خودشان را پیگیری می کنند چون بعضا ممکن است مشکلاتی وجود داشته باشد که نیازمند دستور مستقیم باشد. اما متأسفانه در جلسه اولی که ما برای حضور انفرادی ساکنین گذاشته بودیم جمعی [حدودا 15 نفره] از یکی تشکلهای اکباتانی به یکباره در جلسه حضور پیدا کردند و مسائلی را مطرح کردند که بارها مطرح شده و همیشه هم در پاسخ به آنها اعلام کردیم که مثلا جلوگیری از ساخت و ساز در مگامال یا مباحث دارالقرآن شهرک اکباتان در حیطه اختیارات شهرداری ناحیه نمی باشد. اما در آن جلسه بازهم این مسائل که به دفعات متعدد توسط شورایاری اکباتان نیز پیگیری شده توسط جمع حاضر مطرح و عملا تمام وقت جلسه که می توانست به مشکلات شخصی چند نفر رسیدگی کند، گرفته شد.

شهرداری ناحیه در ادامه افزود: به همین دلیل تصمیم گرفتیم به جای برگزاری این جلسات هفته ای دو مرتبه به همراه معاونین و روسای ادارات ناحیه به صورت پیاده سطح محدوده را طی کنیم تا در این راهپیمایی های از پیش برنامه ریزی شده مشکلات شخصی ساکنین را رصد و درصدد حل آنها اقدامات لازم صورت گیرد.

اسدالهی همچنین در پاسخ به اینکه چرا برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی در حین برگزاری این جلسات فرهنگ سازی لازم صورت نگرفت هم گفت: وقتی یک موضوع حداقل 10 بار در جلسات مختلف مطرح می شود و هر بار هم یک پاسخ واحد به آن داده می شود، دیگر فرهنگ سازی چه معنایی پیدا می کند!؟ ما باید بپذیریم که هر موضوعی به فرض اینکه مشکل تلقی شود راه حل و البته مسیر مناسب پیگیری خود را دارا می باشد. اینکه ما فریادهمایمان را مدام بر سر یک نفر که اختیاری در برخی موضوعات ندارد بزنیم قطعا راه حل مناسبی نیست.  

در این رابطه ضمن انعکاس پاسخ های شهردار ناحیه بد نیست به این نکته هم توجه داشته باشیم که شیوه پیگیری مطالبات دقیقا همانند روش انتخابی یک پزشک برای درمان بیماری می باشد. شاید داروهای مشابه بسیاری برای رفع یک کسالت وجود داشته باشد اما به زعم دکتر تنها یک دارو می تواند نسخه علاج بخش باشد و همان را برای بیمار توصیه می کند. پس طرح درمان مناسب خود قسمت عمده ای از مسیر شفابخشی می باشد.

منتشر شده در پنجشنبه 13 ارديبهشت 1397       کد خبر : 7868
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح