آموزش و اشتغال، راهبرد اصلی سرای محله بیمه در فصل گرما

آموزش و اشتغال، راهبرد اصلی سرای محله بیمه در فصل گرما

سرای محله کوی بیمه در تابستان امسال همچون سال گذشته برنامه های متنوع اجتماعی، فرهنگی و آموزشی را برای مخاطبین خود تدارک دیده است.

به گزارش سایت خبری اکباتان، اوقات فراغت در فصل تابستان یکی از مهمترین فرصت هایی است که در طول یکسال نصیب گردانندگان نهادهای فرهنگی می شود تا هم قدرت مانور خود را در انجام فعالیت ها افزایش دهند و هم حرکت بیلان کاری و مالی خود را در مسیر صعودی به تثبیت برسانند. این فرمول تقریبا در همه جا کاربرد دارد و در سطح محدوده شهرک اکباتان و کوی بیمه هم دقیقا بر همین مبنا رفتار می شود.

اما یکی از پایگاههای کارکشته فرهنگی که در سطح اکباتان و بیمه حرفهای بسیاری در زمینه اجرای برنامه های آموزشی و اجتماعی دارد، سرای محله کوی بیمه است. مجموعه ای که در دقیقا در حدفاصل جدایی محله بیمه با همسایه ی غربی خود واقع شده و اتفاقا خدماتی که ارائه می دهد هم برای اکباتانی ها است و هم اهالی بیمه.

مبعث ستوده مدیر محله کوی بیمه در تشریح برنامه های تابستانی سرای محله تحت مدیریت خود می گوید: تمام برنامه ریزی ها و مقدمات لازم برای شروع کلاسهای و برنامه های تابستانی سرای محله بیمه آغاز شده است و ما منتظریم با پایان یافتن سال تحصیلی استارت کاری خود را برای یک فصل پر هیاهو آغاز کنیم.

وی در توضیح بیشتر این پرسش نیز گفت: ما با 2 رویکرد «اشتغال» و «آموزش» بیش از 40 عنوان کلاس و کارگاه آموزشی برای فصل تابستان در نظر گرفته ایم. ما در تدوین برنامه کاری خود به واقعیت روز جامعه یعنی مشکل اشتغال توجه ای ویژه داشته ایم و خواست ما این بوده که کلاس آموزشی تنها در حد پر کردن اوقات فراغت نباشد و به همین دلیل در برخی کلاسهای سرای محله همچون قالی بافی امکانات کارگاهی لازم همچون فضا و دار قالی بصورت رایگان در اختیار آموزش دیدگان قرار می گیرد تا پس از آموزش برای خود درآمد زایی انجام دهند. در رابطه با کلاس قالی بافی باید بگویم که بعضی از هنرجویان ما پس از گذران دوره آموزشی در برخی کارگاهها مشغول به کار می شوند اما مواردی بودند که پس از مدتی کار خود را به هر دلیل از دست داده اند و مجدد به ما مراجعه و برای ادامه درآمد زایی خود از امکانات رایگان کارگاه قالیبافی سرای محله استفاده کرده اند.

ستوده همچنین در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم در تابستان پیش رو بتوانیم آموزشهایی مفید و مثمر ثمر را برای مراجعه کنندگان به سرای محله بیمه داشته باشیم و مردم از هزینه و وقت صرف شده خود بهترین بهره برداری لازم را داشته باشند.

همانطور که در صحبتهای مدیر محله کوی بیمه اشاره شده است، مشکل اشتغال یکی از مهمترین موضوعات اجتماعی است که امروز بسیاری از خانواده ها درگیر آن هستند اما همین که همچنان افرادی هستند که از بدنه جامعه تنها به حل این موضوع فکر می کنند، جای امید و امیدواری هیچگاه خالی نمی ماند.  

علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص فعالیت های سرای محله کوی بیمه می توانند با شماره تلفن 44693565 تماس حاصل نمایند.

منتشر شده در شنبه 15 ارديبهشت 1397       کد خبر : 7877
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح