نگاهی متفاوت به دیدار اکباتانی ها با شهردار منطقه 5

نگاهی متفاوت به دیدار اکباتانی ها با شهردار منطقه 5

طی روزهای گذشته تعدادی از اهالی شهرک اکباتان که عمده آنها نیز اعضای هیئت مدیره بلوکها بوده اند به دیدار سید محسن اسدی شهردار منطقه 5 رفته اند.

به گزارش سایت خبری اکباتان، در این دیدار که اتفاقا در برخی کانالهای تلگرامی بازتابهای پر رنگ و لعابی پیدا کرده است برخی مشکلات عمده اکباتان از طرف اکباتانی ها بازگو و با پاسخهایی از طرف شهردار منطقه همراه شده که در ادامه به بازخوانی این پاسخها خواهیم پرداخت.

اتمام پروژه مترو و «پیگیری های لازم»

در خصوص تکمیل پروژه مترو و احداث فضای سبز مرتبط با آن، شهردار منطقه صحبت از مشکل کمبود نقدینگی مترو به میان آورده ولی ابزار امیدواری کرده است که با «پیگیری های لازم» کار به پایان برسد.  

اگر حافظه تاریخی برخی از اهالی اکباتان یاری کند دقیقا دوشنبه 3 آبان 1396 عینا همین صحبتها از زبان جناب شهردار که در اکباتان حضور پیدا کرده بودند مطرح و ایشان قول پیگیری های لازم را اعلام کرده اند. شاید بد نباشد ایشان یکبار به جزئیات پیگیری های صورت گرفته اشاره کنند تا مشخص شود چرا تلاش های ایشان تاکنون به نتیجه نرسیده است؟

فضای سبز پروژه مگامال و مسیر اختصاصی

در این فقره هم شهردار محترم مجددا ضمن ابزار تأسف از اینکه فضای سبز پروژه مگامال هنوز راه نیفتاده و مسیر اختصاصی از اتوبان شهید ستاری به داخل مگامال بازگشایی نشده قول پیگیری را مرحمت فرموده اند.  

در این زمینه گفتنی است در عالم واقعیت سطح روابط شهرداری منطقه 5 با مدیریت پروژه مگامال در پایین ترین شکل معمول خود قرار دارد چون از یک جهت و بنا به روایت مدیران مگامال برخی تعهدات شهرداری منطقه 5 نسبت به پروژه به انجام نرسیده و حتی کار به جایی رسیده که سال گذشته و از برخی اتاقهای شرکت نگین (مجری پروژه) صحبت هایی در خصوص شکایت از شهرداری هم به گوش می رسید.

با این تفاسیر بعید به نظر می رسد که شهرداری منطقه 5 فعلا آنچنان«برشی» در این زمینه داشته باشند.

جا به جایی بازار میوه و تره بار

پیرو صحبت های بالا این مورد نیز دوباره به روابط فیمابین مگامال و شهرداری باز می گردد و نیاز به توضیح تکراری نیست و فقط جالب است بدانید که سال گذشته وقتی یکی از معاونین شهرداری منطقه 5 طی تماسی با یکی از مدیران مگامال بحث جا به جایی میدان میوه و تره بار اکباتان در فاز 2 را مطرح می کند، وی در پاسخ با صراحت می گوید: «شما اول تعهدات خودتان را انجام بدهید بعدا بیایید در این زمینه با ما مذاکره کنید».  

سایر موارد همچنان در انتظار بررسی و پیگیری

ساخت و ساز جدید بیمارستان صارم، مغازه های دور میدان بسیج، معضل دست فروش های شهرک، استفاده از پساب فاضلاب تصفیه خانه اکباتان و چندین مشکل ریز و درشت دیگر همگی در این جلسه مطرح شده اند که همگی یا با قول پیگیری همراه بوده و یا دستور بررسی بیشتر! در این زمینه واقعا مشخص نیست که چه مقدار عزم و اراده در بین مدیران شهرداری منطقه 5 برای حل و فصل مشکلات یکی از پرجمعیت ترین محدوده های تحت مدیریتشان وجود دارد!؟

قضاوت را هم به خوانندگان می سپاریم اما وقتی یک گروه استراتژی مشخص ندارد و تنها دلخوشی اش برگزاری جلسه، حضور و عکس گرفتن در کنار برخی آدمها باشد نتیجه همین است که مطالبات مرتب تکرار می شوند و همچنان قول پیگیری و بررسی داده می شود.

شاید یک زمانی فرا برسد که عزیزان متوجه شوند از دل جلسات تکراری و تنها «بازخوانی» چندین و چند باره مشکلات چیزی عائد مردم نمی شود و باید مذاکرات را به شکل جدی تر و البته با افراد موثرتر به انجام رساند. 

منتشر شده در سه شنبه 25 ارديبهشت 1397       کد خبر : 7920
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح