مگامال به دنبال ساخت نیروگاه کوچک برق

مگامال به دنبال ساخت نیروگاه کوچک برق

عزم مدیران مگامال جدی است تا جلوی پرداخت های چند صد میلیونی خود را از بابت قبوض برق مجتمع به شکلی خلاقانه بگیرند و در این رهگذر مقدمات اجرایی شدن احداث نیروگاه در مگامال در حال انجام است.

به گزارش سایت خبری اکباتان، در رابطه با احداث نیروگاه مدتها است که خبرهایی از امضای تفاهم نامه میان مگامال و یک شرکت سازنده به گوش می رسد تا اینکه روز گذشته سید یاسر نیازی سرپرست شرکت نگین ضمن تأیید تفاهم نامه امضاء شده از تعویض شرکت اولیه طرف قرارداد مگامال به دلیل عدم صرفه اقتصادی برای سرمایه گذاری در این پروژه سخن گفت و بنا بر اعلام وی شرکت کوچکتری جایگزین «مپنا» شده است.  

آنطور که صحبت های مدیران مگامال برمی آید نیروگاه برق مورد نظر آنها ظرفیت تولید 8 مگاوات برق را دارا می باشد و به این ترتیب برق مجتمع مگامال تأمین و مازاد آن نیز به شرکت برق منطقه ای انتقال می یابد. مگامال به طور متوسط ماهیانه 300 میلیون تومان برای قبوض برق صادره هزینه می کند که این عدد در زمستان به 200 و در تابستان حتی به 450 میلیون تومان نیز رسیده است.

همانطور که اشاره شد تفاهم نامه مذکور در حال حاضر امضاء و کار در مرحله اخذ مجوزهای قانونی است و آنطور که به نظر می رسد مجوز شرکت گاز نیز در این زمینه دریافت شده است.

طبق اعلام سرپرست شرکت نگین آرای آسیا پس از مرحله دریافت مجوزها حدود 6 ماه اجرایی شدن ساخت نیروگاه به طول خواهد انجامید و پس از آن برق تولیدی توسط مگامال در شبکه قرار خواهد گرفت.

اما در این میان نکته ای وجود دارد که شاید بد نباشد بیشتر مورد توجه واقع شود و آن انتقال برق مازاد به شرکت برق منطقه ای می باشد که طبعا پس از انتقال مجدد برای مصرف همسایگان مگامال یعنی بلوکهای شهرک اکباتان مورد استفاده واقع می شود. در این رابطه اگر باب رایزنی و گفتگو با دست اندرکاران پروژه باز شود چه بسا بخشی از برق اکباتان با قیمت کمتری در اختیار بلوکها قرار بگیرد و البته نباید فراموش کرد که در صورت احداث نیروگاه احتمال جمع شدن پست برق اکباتان از محل فعلی و انتقال آن به داخل مگامال نیز وجود خواهد داشت.   

منتشر شده در شنبه 5 خرداد 1397       کد خبر : 7971
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح